Hvem er vi?

Hei!
Jeg er 30 år fra Stavanger-regionen, gift og har to jenter på 4- og snart 6 år❤️
Jeg har PCO/S, og det tok oss 14mnd inkl. en MA i uke 10+1 før vi fikk vår første. Nummer to kom litt raskere enn tenkt, og naiv som jeg var tenkte jeg at PCO problemene mine var borte.

Det tok lang tid før jeg ble klar for nummer tre, men omsider ble jeg klar og vi begynte prøvingen i juni -23. Det ble raskt tydelig for meg at PCO klusset til med manglende eggløsning og lange sykluser. Fikk hjelp av den beste gynekologen med Letrozol og Ovitrelle, ble gravid, men mistet i desember i MA 8+3. Fortsatte på Letrozol for å opprettholde syklusene, men ble ikke gravid før vi prøvde Ovitrelle på nytt i mai. Rakk å komme til 9+1 før jeg mistet i MA igjen.

Fikk heldigvis utredning for habituell abort og fant ut at jeg har forhøyet kardiolipin som kan tyde på antifosfolipid syndrom. Dette må egentlig kontrolleres 3mnd etter første blodprøve, men ble gravid før jeg rakk det (også denne gangen med Letrozol og Ovitrelle).
Skal derfor stå på Klexane til 6 uker postpartum og Albyl-e til uke 36+0.

Last edited:
Hei!
Jeg er 30 år fra Stavanger-regionen, gift og har to jenter på 4- og snart 6 år❤️
Jeg har PCO/S, og det tok oss 14mnd inkl. en MA før vi fikk vår første. Nummer to kom litt raskere enn tenkt, og naiv som jeg var tenkte jeg at PCO problemene mine var borte.

Det tok lang tid før jeg ble klar for nummer tre, men omsider ble jeg klar og vi begynte prøvingen i juni -23. Det ble raskt tydelig for meg at PCO klusset til med manglende eggløsning og lange sykluser. Fikk hjelp av den beste gynekologen med Letrozol og Ovitrelle, ble gravid, men mistet i desember i MA 8+3. Fortsatte på Letrozol for å opprettholde syklusene, men ble ikke gravid før vi prøvde Ovitrelle på nytt i mai. Rakk å komme til 9+1 før jeg mistet i MA igjen.

Fikk heldigvis utredning for habituell abort og fant ut at jeg har forhøyet kardiolipin som kan tyde på antifosfolipid syndrom. Dette må egentlig kontrolleres 3mnd etter første blodprøve, men ble gravid før jeg rakk det (også denne gangen med Letrozol og Ovitrelle).
Skal derfor stå på Klexane til 6 uker postpartum og Albyl-e til uke 36+0.
Krysser alle fingrer for at det går denne gang!:Heartred Du skriver at du mistet i MA når du var 8+3 og 9+1, er det så langt du kom eller så stort fosteret ble målt? Jeg har også mistet i MA, oppdaget når jeg var 8-9 uker, men foster ble bare målt til 6+1…

Krysser alle fingrer for at det går denne gang!:Heartred Du skriver at du mistet i MA når du var 8+3 og 9+1, er det så langt du kom eller så stort fosteret ble målt? Jeg har også mistet i MA, oppdaget når jeg var 8-9 uker, men foster ble bare målt til 6+1…
Tusen takk❤️
Da jeg mistet i 10+1 (første svangerskapet), så var ikke den lille mer enn 3mm som tilsvarer 5+0/3.
Den jeg mistet i 8+3 var vell rundt 8mm om jeg ikke husker feil, så rett rundt 7+0.
Den jeg mistet i sommer da jeg var 9+1 tilsvarte 8+5, dvs. samme dag jeg sist så den på ultralyd :sorry: Den fikk jeg sett da jeg var på sykehuset og aborterte, og det var veldig godt og helende. Fint å se hvem jeg hadde hatt i magen, og at jeg fikk sett hvor utviklet den var.

Så leit at du også har mistet, det er veldig vondt❤️:sorry:

Det som plaget meg mest var at jeg gikk i 5 uker og trodde jeg var gravid med den første, så jeg blir veldig avhengig av ultralyder for å se at det fortsetter og utvikle seg. Hadde 5 ultralyder i det siste svangerskapet, pluss 4 i forbindelse med aborten.

Heisann :happy: Jeg er ganske ny her inne men har sniklest en god stund, spesielt i IVF gruppene. Jeg er 35 år, singel og bor i Bergen. Jeg har PCOS og endometriose og måtte derfor igang med ivf for å starte min egen familie. Av 8 egg der 4 ble befruktet så sitter jeg her nå gravid 4+5 med det eneste embryo som nådde blastocyst. Jeg er helt satt ut av hele greien og fortsatt i sjokk over at det klaffet på første forsøk. Nå venter jeg på tidlig UL som er satt 7+0 og jeg er livredd for at noe skal være galt siden alt egentlig har gått på skinner til nå :nailbiting:

Heisann :happy: Jeg er ganske ny her inne men har sniklest en god stund, spesielt i IVF gruppene. Jeg er 35 år, singel og bor i Bergen. Jeg har PCOS og endometriose og måtte derfor igang med ivf for å starte min egen familie. Av 8 egg der 4 ble befruktet så sitter jeg her nå gravid 4+5 med det eneste embryo som nådde blastocyst. Jeg er helt satt ut av hele greien og fortsatt i sjokk over at det klaffet på første forsøk. Nå venter jeg på tidlig UL som er satt 7+0 og jeg er livredd for at noe skal være galt siden alt egentlig har gått på skinner til nå :nailbiting:
Godt å høre at vi er flere :) Jeg er også kommende solomor med IVF og er i dag 6+5 :) Meget spent på ultralyd nå på fredag :)

Begynner å bli en liten gruppe solomødre her inne nå! :love7 velkommen! Så kjekt at det har gått så greit :Heartred

Godt å høre at vi er flere :) Jeg er også kommende solomor med IVF og er i dag 6+5 :) Meget spent på ultralyd nå på fredag :)
Ja fint å vite at man ikke er alene om å være alene :smiley-angelic003 Nøyaktig 2 uker før meg du da. Ja det blir utrolig spennende :happy:

Begynner å bli en liten gruppe solomødre her inne nå! :love7 velkommen! Så kjekt at det har gått så greit :Heartred
Det er jo koselig, men ser at det ikke er så mye aktivitet i solo gruppene for tiden. Kanskje det tar seg opp etterhvert nå da :happy: Kan ikke se at du har delt hvor langt du er på vei. Er det noe du ønsker å dele? :happy:

Ja fint å vite at man ikke er alene om å være alene :smiley-angelic003 Nøyaktig 2 uker før meg du da. Ja det blir utrolig spennende :happy:
Lagde en tråd her inne på Juni 2025 nå for solomødre :) Så kan du, jeg og Calathea skrive der :) Og så klart andre om de også er solomødre :D

Heisann! Jeg er ny her inne. Jeg er 37 år ganmel fra Oslo. Har to barn på 10 og 12 år fra tidligere ekteskap og venter nå nummer 3 med ny partner. Det blir hans første :smiley-bounce012
Denne satt på første forsøk, så krysser fingrene for at spiren sitter :smiley-angelic001

Hyggelig å bli kjent med alle dere her inne :smiley-bounce016

Vært litt tilbakeholden fordi jeg ikke vet om dette kommer til å gå grunnet blødning og lav hcg... Men jeg er 29 år og bor i Stavanger med samboer og ei prinsesse på ett år :Heartred Hun er det mye futt i, så jeg er spent på hvordan nr 2 blir :hilarious: Dette var første forsøk på baby nr 2, så vi er veldig spente på om spiren sitter :Heartred

33 år, fra Oslo og det er første forsøk og første graviditet :) Fant ut at jeg var gravid fordi jeg våknet med intense smerter på natta og var på legevakta og sykehuset for sjekk. (Trodde det var blindtarmen):bored: Hadde positiv test, men legene var redd for at det var ux. Heldigvis var det «bare» en cyste. Har derfor vært på 3 UL allerede.. og cysten har vokst litt. Men har fått beskjed om at det ser fint ut og at jeg ikke trenger å ta kontakt med mindre jeg får smerter igjen.

Vi har bestilt privat UL i uke 10 nå også. Vi er jo litt bekymret og vil ikke glede oss for mye før vi hører hjertelyd:Heartred
Gratulerer! :Heartred Likner veldig min situasjon med nr to. Var sikker på jeg hadde svangerskap utenfor livmor, men var «bare» cyste som gjorde vondt. Den var heldigvis forsvunnet denne gangen jeg var til ul:shy:

@Chawa kan jeg spørre deg litt om hvordan hverdagen er med så mange barn? Hvordan gjør dere det med levering og henting på skole og barnehage, butikkturer og ærender? Får dere gått ut og spist sammen hele familien? Har dere mye støtte og avlastning av øvrig familie? Drar dere på utenlandsreiser? Føler du at du får gitt alle barna nok oppmerksomhet og tid?

Jeg er gravid med nr 4 nå. Dette var ikke planlagt og jeg skjønner ikke helt hvordan dette skal gå egentlig. Mine andre barn er nettopp blitt 6 og 4, og min yngste er 1.5 år.

Hei!
34 år og bor i Oslo med mann og to katter ☺️
Sluttet med ppille i februar, ble gravid for første gang i august som endte i SA.
Gravid igjen, men nå usikker på uke da jeg aldri hadde mens mellom SA og nå…
Så alt mellom 6+0 - 7+3 (etter hcg måling hos legen)
Venter så lenge jeg kan med Tul

Hei! Jeg er 31 år og venter barn nr 2 og bor i Trondheim. Det blir 7 år i mellom barna så det blir veldig spennende å begynne på nytt igjen. Det blir opppussing av kjeller for å få nok soverom før babyen kommer! Jeg skulle aldri ha flere barn etter en tøff barseltid med fødselsdepresjon som varte i ca 2 år... men etter 6 år ble jeg klar igjen for et nytt tilskudd i familien.

Jeg er 25 år fra Trøndelag, gift og har 3 barn fra før. De er født 2017 (bor ikke sammen med oss), 2020 og 2022 :Heartred Vi var ferdige med barn, så denne spiren var et sjokk, men nå veldig velkommen:love017

Back
Topp