Hvem er vi?

Hei :)

Jeg er 32, bor i Oslo. Har ingen barn fra før. Vi begynte prøvingen for et år siden, og har siden den gang hatt en SA i uke 5 og en MA oppdaget når jeg var 8 uker (målt til 6+1), så er livredd for at det skal gå galt denne gangen også! har vert til utredning privat, men de finner ikke noe galt så de mener jeg bare har hatt maks uflaks... Håper sånn at det går bra nå :Heartred

Hei :greet025
Jeg er 33 år og bor på Østlandet, sammen med kjæreste/samboer og gutten vår på 3 år :love017
Vi prøvde i godt over 1,5 år før det satt sist, så jeg regna med det ville ta lang tid denne gangen også. Men jammen gikk det på PP3 :smiley-ashamed004
Litt skrekkblandet fryd, blir koselig med baby igjen, samtidig som jeg er spent på å gå fra 1 til 2 barn. Ser for meg at det blir litt hektisk innimellom, men kommer vel inn i en rutine etterhvert.
Han er en liten propell han på 3 år :laughing002
Håper på en rolig nr. 2, haha :knegg:

Hei :greet025
Jeg er 32 år, gift og bor på Sørlandet. Akkurat nå er jeg hjemme med vår datter på 7,5 mnd og tenker å være det til hun starter i barnehage august 2025.
Vi ønsket oss to tette, men turte ikke håpe at det skulle klaffe så fort så vi er kjempeglade og jeg håper virkelig den sitter :Heartred Det blir sikkert kjempehektisk, men håper de kan ha glede av hverandre siden vi bor langt unna jevnaldrende familie.

Hei dere

33 år fra Trøndelag og blir solomor (om dette går hele veien) :)

Har aldri vært gravid før, så dette er veldig spennende :) Startet IVF-prosessen nå i september og har 4 blastoer på frys til senere ;)

Har både hus, bil og fast jobb, og orket ikke lengre vente på drømmeprinsen :p Han må gjerne dukke opp senere, men akkurat nå er baby viktigst ;) Så da ble det donor :)

Er så heldig å ha mamma med på laget, som er med på alt jeg spør om og pappa er heiagjeng på siden (han har ikke behov for å være med på timer, uttak og innsett :p) :) Så dette blir et høyst ønsket tilførsel til familien ❤️

Jeg er 31 år og bor i Oslo. Har et barn fra før, en gutt på 13 mnd ❤️

Jeg har tidligere hatt en MA (før første barnet), så klarer liksom ikke helt å slappe av ennå. Sist svangerskap gikk jeg på progesteronstøtte fra 1 dpo til 12+0, men gjør ikke det nå fordi jeg fremdeles ammer litt. Håper det går bra likevel :smiley-angelic001

Foreløpig termindato er 12. juni, men jeg må ha planlagt keisersnitt, så det blir nok engang helt i starten av juni eller slutten av mai (sist var pks 38+0).

Last edited:
Hei. 36 år fra Tromsø området. Har 2 barn fra før, en jente og en gutt. Yngste er 6 år. Fant ut av graviditeten på lørdag. Litt usikker på hvor langt jeg er på vei, da jeg har en syklus som varierer mellom 4-5 uker. Men som regel er det 5 uker+- noen dager. Så tror jeg er 5+2. Jeg krysser alt jeg har for at det skal gå bra også denne gangen. Har ikke opplevd spontanabort, men dette er en veldig ønska baby, og det har vært mange år uten prevensjon. Foreløbig har vi ikke fortalt om hemmeligheten til noen, har lyst å holde på den lengst mulig. M jeg er utrolig dårlig på å holde på hemmeligheter så er spent på hvor lenge jeg klarer det. Gleder meg veldig til å fortelle barna det, spesielt minstemann som har ønsket seg en lillebror/søster i mange år allerede.

Hei. 36 år fra Tromsø området. Har 2 barn fra før, en jente og en gutt. Yngste er 6 år. Fant ut av graviditeten på lørdag. Litt usikker på hvor langt jeg er på vei, da jeg har en syklus som varierer mellom 4-5 uker. Men som regel er det 5 uker+- noen dager. Så tror jeg er 5+2. Jeg krysser alt jeg har for at det skal gå bra også denne gangen. Har ikke opplevd spontanabort, men dette er en veldig ønska baby, og det har vært mange år uten prevensjon. Foreløbig har vi ikke fortalt om hemmeligheten til noen, har lyst å holde på den lengst mulig. M jeg er utrolig dårlig på å holde på hemmeligheter så er spent på hvor lenge jeg klarer det. Gleder meg veldig til å fortelle barna det, spesielt minstemann som har ønsket seg en lillebror/søster i mange år allerede.
Så kjekt det er flere som venter nr 3 :love017 jeg er veldig spent og litt redd:smiley-ashamed004

Hei!

Jeg er 36 og bor i Bergen med min mann og en liten skatt som er straks 14 mnd, så det blir to relativt tette dersom dette går veien :Heartpink vi ønsket oss enda tettere, men det tok litt lenger tid enn vi ønsket å bli gravid igjen. Tror og håper at de uansett vil få mye glede av hverandre:Heartpink

Vi setter strek ved to barn (med mindre det er tvillinger i magen nå, da blir det tre :laughing002) så jeg skal prøve å kose meg som gravid. Må innrømme at jeg syns det var grusomt sist, men kanskje jeg takler det bedre om jeg endrer innstillingen min. Hvem vet :confused005 premien er uansett så uendelig verdt det:Heartpink

Hei .

Nylig blitt 36, bor på Østlandet sammen med mannen min og jentungen vår på 3 år ☺️.

Etter 1.5 års prøving satt endelig jentungen vår, men jeg hadde et tøft svangerskap og en traumatisk fødsel, noe som har medført at jeg har vært veldig i tvil om jeg orket enda et svangerskap til. I slutten av juli fant vi plutselig ut at vi var klare, og jentungen har begynt å etterlyse søsken :p. Så da begynte jeg å tracke EL. Jeg har etter fødsel kunne kjent når el skjer og den har alltid kommet senere enn ulike apper mener den burde kommet. Noe som 2 mnd el tester kunne bekrefte. Dro til gynekolog fredag 27/9 for å ta undersøkelse og måle progesteron og fikk bekreftet litt lavt nivå. Fikk utskrevet piller jeg skulle starte med ved neste el. Mandag 30/9 stod jeg med positiv test i hånden uten noen for for støtte unntatt vitamin tilskudd.

Har ikke helt tatt det innover meg at vi har rukket å bli gravide på pp 2 . Så nå håper jeg bare på at kroppen likevel greier å produsere nok til at spiren kan klamre seg fast. Mens termin er 11 juni, men utfra EL som kom senere vil datoen være rundt 16, men får se hva UL sier :)

Last edited:
39 år og bor i Nord-Norge med mannen min og våre to barn på 1 og 3 år.

Hadde egentlig sagt oss fornøyd med to barn, men vi begge innså at vi ønsket et 3. barn som kunne gjøre familien komplett.
Sluttet på pillen mot slutten av desember 2023 og startet prøvingen januar 2024.
Dette blir min 4. graviditet i løpet av 6 mnd. (kjemisk i april, gravid første EL etterpå - MA oppdaget i juni og ny kjemisk i september), så er rimelig redd for ny kjemisk/MA (eller SA).

Måtte du klamre deg godt fast lille spire :binkybaby

Hei :)

Jeg er 30 år og bor på Østlandet. Har ett barn fra før, født i juni 2023. Foreløpig termin på spiren i magen denne gangen er 3 dager etter forrige termin, så det kan bli spennende å se hvor nære bursdagene i huset blir laughing6

Har også en SA bak meg som jeg tok overraskende hardt. Dette var første graviditet. Hadde aldri trodd før den tid at det var "så ille". Så feil kan man ta! Tror denne opplevelsen gjorde til at jeg har vanskelig for å glede meg over dette svangerskapet i større grad enda, da jeg føler det er 50/50 om det går. Var ille nervøs da jeg gikk gravid sist, nå føler jeg meg mer "flat" i følelsene.

En variasjon av gravidsymptomer er på plass, så krysser fingrene for at det går bra.
Gleder meg til å følge dere alle her inne :)

Hei!

Jeg er 37 år og bor i Oslo med samboer og to barn (3 år og straks 1 år). Så hvis alt går bra så får vi tre barn under 4 år (!)

Jeg har ikke vært aktiv på forumet tidligere, men jeg har lest en del her i de to forrige graviditetene. Håper og tror at dette vil være et fint sted å være i graviditeten ☺️

Last edited:
Hei!
Jeg er 32 år og bor på Vestlandet. Har 3 barn (11, 8 og 5 år). Litt skrekkblandet fryd med et fjerde barn.
Følte meg egentlig ikke ferdig etter barn nr 3. Gråt mye om kvelden rett etter fødselen pga det var siste barnet mitt. Men så kommer denne etterpåskatten:Heartred. Både jeg og mannen har tenkt mye på et fjerde barn siste halvåret. Tenkte at det var litt nå eller aldri. Så takknemlig for at spiren satt på første pp:love017 Håper den klamrer seg fast til juni.
Minstemann har bursdag 9 dager før termin, så det kan bli spennede!

Hei:)
24 år, er egentlig bergenser men bor for tiden i Oslo, gjør nok det når baby kommer også.
Har aldri vært gravid før, så er kjempespent! Har ikke kunne sagt at jeg har vært aktiv prøver heller, så jeg har ikke vært med i noen ikm grupper, men har sneket en del innom og lest hihi.

Jeg er super gira, og håper at spira blir!

Hei :happy:

Jeg kommer fra Møre og bur sammen med samboer og sønnen vår på snart 8 mnd.
Foreløpig termin er 6/6, men jeg tipper den kan bli flyttet noe senere.

Mini på 8 mnd ble til på pp3 og vi tenkte at det ville gå litt før nr 2 satt. Vi ble godt overrasket når symptomer kom etter første pp.:angelic: Det blir 16 mnd mellom nr 1 og nr 2, og vi håper at de vil få mye glede av så lik alder :Heartred

Foreløpig er vi enige i heimen om at kjønn blir hemmelig, oog vi ønsker også holde svg hemmelig for venner og familie så lenge vi klarer frem mot jul, men det er vel optimistisk å tenke at magen ikke popper før så kort tid etter 1.svg? :dontknow

Uansett så gleder vi oss stort til å bli tobarnsforeldre :Heartred

Hei :happy:

Jeg kommer fra Møre og bur sammen med samboer og sønnen vår på snart 8 mnd.
Foreløpig termin er 6/6, men jeg tipper den kan bli flyttet noe senere.

Mini på 8 mnd ble til på pp3 og vi tenkte at det ville gå litt før nr 2 satt. Vi ble godt overrasket når symptomer kom etter første pp.:angelic: Det blir 16 mnd mellom nr 1 og nr 2, og vi håper at de vil få mye glede av så lik alder :Heartred

Foreløpig er vi enige i heimen om at kjønn blir hemmelig, oog vi ønsker også holde svg hemmelig for venner og familie så lenge vi klarer frem mot jul, men det er vel optimistisk å tenke at magen ikke popper før så kort tid etter 1.svg? :dontknow

Uansett så gleder vi oss stort til å bli tobarnsforeldre :Heartred
Har du også februar 2024 baby? ❤️ så koselig.

Hei! Jeg er 35 år og er fra Bergen og har en jente på 1,5 år! Fikk positiv test i dag, dpo 9❤️ vi brukte lang tid på første, så veldig glad for at det gikk naturlig og fort denne gangen. Håper bare alt går bra. Nå må tiden gå fort fremover

Back
Topp