Hvem er vi?

Chawa

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
Junilykke 2020 ♡
Oktoberbarna 2021♡
Skuddårsspirene 2024
Utmarsj 2024
Hei alle kommende junimødre :smiley-angelic003
Hadde kanskje vært hyggelig å bli litt bedre kjent.

Del så mye eller lite du vil :love7

Jeg er Chawa, en 30 år gammel fembarnsmor fra Trøndelag. Akkurat nå koser jeg meg hjemme med minste på 7 mnd, og det blir jeg nok å gjøre til minimum august neste år, gjerne lenger om formen tillater det.
Har menstermin 1.juni, men ut fra de testene jeg har tatt så har nok eggløsning vært nærmere 12.09, så termin blir vel heller 8.juni

Har mye tanker rundt denne graviditeten. Har prøvd tilnærmet samme aldersforskjell før, og det er med skrekkblandet fryd jeg tar fatt på mitt (trolig) livs siste svangerskap. Jeg vet at dette kommer til å bli ganske tøft, med en mann som fort jobber 80 timer i uken og 5 andre barn som trenger meg. Sist svangerskap slet jeg med mye kvalme og oppkast så å si hele veien, så jeg vet at det er en grei sjanse for gjentakelse der.
Er bare å spørre om dere lurer på noe, så må jeg si at jeg gleder meg til å bli kjent med dere andre :happy:
 
Last edited:
Heisann!! Hyggelig å bli bedre kjent:D
Jeg er 32 år gammel og kommer fra Bergen, men har forvillet meg bort på Østlandet. Skulle gjerne flyttet tilbake, men får ikke med mannen foreløpig :confused:

Dette blir andremann for min del. Førstemann fylte 1 år for noen uker siden. Mulig dette blir mitt siste barn, vi får se litt. Mannen er nok fornøyd etter to, mens jeg muligens ønsker en tredje. Men kanskje jeg føler det annerledes når nestemann er her :p

Mensterminen min er for øvrig 4.juni, men jeg er 99% sikker på at jeg hadde EL 5.september, så jeg tar utgangspunkt i det frem til UL.

Veldig spent på hvordan denne graviditeten blir ift. sist, og jeg gleder meg til å bli kjent med alle sammen :joyful:
 
Hei alle kommende junimødre :smiley-angelic003
Hadde kanskje vært hyggelig å bli litt bedre kjent.

Del så mye eller lite du vil :love7

Jeg er Chawa, en 30 år gammel fembarnsmor fra Trøndelag. Akkurat nå koser jeg med hjemme med minste på 7 mnd, og det blir jeg nok å gjøre til minimum august neste år, gjerne lenger om formen tillater det.
Har menstermin 1.juni, men ut fra de testene jeg har tatt så har nok eggløsning vært nærmere 12.09, så termin blir vel heller 8.juni

Har mye tanker rundt denne graviditeten. Har prøvd tilnærmet samme aldersforskjell før, og det er med skrekkblandet fryd jeg tar fatt på mitt (trolig) livs siste svangerskap. Jeg vet at dette kommer til å bli ganske tøft, med en mann som fort jobber 80 timer i uken og 5 andre barn som trenger meg. Sist svangerskap slet jeg med mye kvalme og oppkast så å si hele veien, så jeg vet at det er en grei sjanse for gjentakelse der.
Er bare å spørre om dere lurer på noe, så må jeg si at jeg gleder meg til å bli kjent med dere andre :happy:
Må bare si at jeg er helt imponert at du har 5 barn og prøver på enda en! Så heldige de er som får vokse opp i en stor søskenflokk :D
Hvor gammel blir den eldste ift. den yngste?
 
Må bare si at jeg er helt imponert at du har 5 barn og prøver på enda en! Så heldige de er som får vokse opp i en stor søskenflokk :D
Hvor gammel blir den eldste ift. den yngste?
Den eldste er 11 i år, så blir 18 år det året yngste begynner på skolen, dersom det går veien. Egentlig litt skummelt å tenke på, lille babyen min. Han ble jo født "i går" :nailbiting:
 
Den eldste er 11 i år, så blir 18 år det året yngste begynner på skolen, dersom det går veien. Egentlig litt skummelt å tenke på, lille babyen min. Han ble jo født "i går" :nailbiting:
Ja, kan tenke meg det føles sånn. Min er bare 1 år men fy søren så fort det har gått! o_O

Fordelen for deg da er jo at de eldste er så store at de sikkert kan hjelpe til med de minste :)
 
Hei alle kommende junimødre :smiley-angelic003
Hadde kanskje vært hyggelig å bli litt bedre kjent.

Del så mye eller lite du vil :love7

Jeg er Chawa, en 30 år gammel fembarnsmor fra Trøndelag. Akkurat nå koser jeg meg hjemme med minste på 7 mnd, og det blir jeg nok å gjøre til minimum august neste år, gjerne lenger om formen tillater det.
Har menstermin 1.juni, men ut fra de testene jeg har tatt så har nok eggløsning vært nærmere 12.09, så termin blir vel heller 8.juni

Har mye tanker rundt denne graviditeten. Har prøvd tilnærmet samme aldersforskjell før, og det er med skrekkblandet fryd jeg tar fatt på mitt (trolig) livs siste svangerskap. Jeg vet at dette kommer til å bli ganske tøft, med en mann som fort jobber 80 timer i uken og 5 andre barn som trenger meg. Sist svangerskap slet jeg med mye kvalme og oppkast så å si hele veien, så jeg vet at det er en grei sjanse for gjentakelse der.
Er bare å spørre om dere lurer på noe, så må jeg si at jeg gleder meg til å bli kjent med dere andre :happy:
Herlighet altså:Heartred Bøyer meg i støvet for deg med fem barn og ett på vei :love017 det er jo helt fantastisk! Jeg føler meg litt «vill» av å gå utenfor boksen å gå for nr 3. Føler normen med to barn er så sterk, at går man utenom det er man crazy. Jeg er veldig takknemlig for å få oppleve dette igjen, men er jo litt redd samtidig. Derfor får jeg se opp til deg og tenke hva du får til:shy::gen014
 
Hei dere :shy: :flower Jeg er nylig fylt 36 år fra Vestlandet. Har en gutt på 6 år og en jente som snart blir 2 år. Det har vært mye snakk om en tredje, men det har vært mye fram og tilbake. Jeg har alltid ønsket flere barn (har generelt lite familie her). Til tross for at jeg har vært igjennom dette to ganger før, er jeg minst like spent og (småredd) og ikke minst takknemlig for å få muligheten til å få enda en skatt:shy: vet det vil bli tøft og mye logistikk, men må ha en positiv innstilling. Eldste er forresten også junibarn :Heartred
 
Last edited:
Hei dere :helloJeg er 38 år og fra Bergen. Er såkalt solomamma som har fått ett barn og venter nå barn nr 2 med spermdonor.

Lykkelig over å lykkes mye raskere denne gang enn med første!

Min lille jente er 2,5 år og jeg er så spent (og samtidig nervøs) på hvordan hun takler å bli storesøster :love7

Jeg likte ikke spesielt å være gravid første gang, håper det blir lettere denne gang :yuck: Bøyer meg i støvet for dere som orker 3 og for ikke å snakke om 6 runder :notworthy
 
Hallo! :joyful: jeg er 37 år, men fyller 38 om litt over 1 mnd. Er fra Trondheim, men flyttet meg nedover pga mannen :hilarious: Dette blir mitt sjette barn. Barn nr 1-4 var helt friske og levendefødte. Nr 5 endte dessverre i MA uke 20 for 3 måneder siden, så det var tøft. Derfor har jeg dette svangerskapet med en klype salt. skal kreve om tettere oppfølgning :angelic:

Barna mine er alt fra straks 19 år gammel ned til yngste på 1.5 år :Heartred
 
Hei alle sammen :D

Jeg er 32 år (blir 33 på slutten av året), og bor på Sørlandet. Jeg har ei jente på 4,5 år som har så lyst til å bli storesøster ❤️ En traumatisk fødsel med henne gjorde at det tok lang tid før jeg var klar for å prøve på nytt. Nå på prøveperiode 10 satt spiren endelig og jeg håper det sitter. Jeg har også opplevd en SA i løpet av denne prøvetiden, så jeg er litt nervøs for at det skal gjenta seg - men må prøve å ikke la den følelsen ta overhånd.

Det blir også gøy med en baby født på sommeren :woot: Sist var i februar og litt for kaldt for min smak. Heller ikke så gøy å være høygravid i snø og holkeis :hilarious:
 
Heihei :Heartpink

Nordlending bosatt på Østlandet, nylig fylt 30 og venter (forhåpentligvis) mitt første barn. Har tidligere vært gjennom to MA, heldigvis tidlig i svangerskapet, men det har fortsatt satt spor. Sist gang var januar 23, da oppdaget vi på UL i uke 10 at det kun var fostersekken som hadde vokst uten noe innhold. Fant ut av graviditeten 3+1 så hadde dessverre alt for god tid på å glede meg.

På grunn av det som har skjedd i fortiden syntes jeg det er kjempevanskelig å glede seg over graviditeten, tror ikke jeg klarer å ta det innover meg før jeg har hørt hjerteslag.. Var hos legen i dag og er henvist til tidlig UL, så forhåpentligvis roer det nervene.

Jeg har gått på isotretinoin hele første halvdel av 2024, så vi fikk først tillatelse til å prøve på graviditet i august. At spira skulle sitte på første forsøk er egentlig helt utrolig, og tror det gjør det vanskeligere å tro at alt skal gå bra:smiley-angelic001

Føler ikke at jeg kan/vil dele det som skjer, så veldig takknemlig for å kunne snakke om det her:Heartpink
 
Hei alle, jeg er 37 år, bor på Østlandet, har ei datter på 10 år fra før, og fant nettopp ut at jeg har en attpåklatt på tur. Dette er ikke planlagt, men overraskende og hyggelig. Jeg fikk beskjed etter første at ikke alt fungerte i systemet, og slo meg til slutt ro med at det kun ble med ett barn. Men nå skulle kroppen plutselig lege seg selv og overraske meg.
Får se om den holder seg der.
Termin er satt til 4. Juni, så jeg har såvidt kommet igang.
 
Hei alle sammen!
Utflyttet trønder til vestlandet på 34 år her :) Har to barn fra før, en gutt og ei jente :Heartred Dette blir sistemann, så nå prøver jeg å overtale mannen til at vi ikke skal vite kjønn denne gangen :joyful:
 
Hei alle sammen!
Utflyttet trønder til vestlandet på 34 år her :) Har to barn fra før, en gutt og ei jente :Heartred Dette blir sistemann, så nå prøver jeg å overtale mannen til at vi ikke skal vite kjønn denne gangen :joyful:
Så kjekt! :Heartred Akkurat samme her, en gutt og en jente. Har sååå lyst denne gang og ikke vite kjønn:smiley-ashamed004 men vet ikke om jeg selv en gang klarer å holde ved det
 
Så kjekt! :Heartred Akkurat samme her, en gutt og en jente. Har sååå lyst denne gang og ikke vite kjønn:smiley-ashamed004 men vet ikke om jeg selv en gang klarer å holde ved det
Åå så kjekt :Heartred Hihi, det er det som er det store spørsmålet :hilarious: Enkelt å si nå når man ikke har sjansen til å vite uansett :p
 
Ja det er akkurat det. Så ligger man der da og vet man kan få vite det der og da :smiley-ashamed004 herlighet.. jaja, vi får se:shy:
Ja ikke sant! :joyful: Gutten min klarte å avsløre seg selv på tidlig ultralyd sist, det var liksom ikke noe tvil. Så da var det ikke hjelp i å ikke ville vite :hilarious: Satser på en baby med beina i kryss denne gangen!
 
Hei dere :)

Jeg er 34, gift og har to barn på 5&7. Holder til i Oslo :)
Har vært såpass heldig at begge barna satt på første forsøk, tredje forsøk satt også, men det ble dessverre en tidlig SA, og fjerde forsøk satt på første så foreløpig termin forventet 7/6-24. Tør ikke helt å glede meg helt ennå siden det er kort tid siden SA. Krysser fingrene for alle <3
 
Back
Topp