Hvem er vi her inne nå?

Jeg sniker her inne nå... prøvd i ett år og venter på forsamtale for IVF. Jeg mangler en eggleder etter EXU i juni, og har ganske dårlige AMH-verdier for alderen (9, 29 år). Det kom egentlig som et sjokk på meg at jeg har lave eggreserver - hadde ikke mistenkt det.
Jeg har gått uten prevensjon i ett år nå, og i to-tre måneder en periode i 2016, som faktisk endte med en kjemisk. Nå er jeg litt i villrede på om vi skal prøve litt til på egenhånd eller om vi skal kaste oss over IVF. Spørs jo hvor fort AMH-verdiene synker...
 
Det lurer jeg på, hvem her inne har prøvd over ett år?
Og hvor lang har prøvetiden nå blitt?

Vi har prøvd på nummer 2 i snart 2 år!
3 aborter på veien, men nå blir jeg visst ikke gravid igjen virker det som, så her er det bare sorgen hele greia... er så lei og har lyst til å gi opp! :(
 
Hører vel litt til her jeg også! Prøvd siden august 2017, MA i mai i uke 11+3 og en BO i september oppdaget i uke 8. PP2 nå etter siste abort, og denne syklusen har vært superlang. EL kom endelig i helgen på CD25 så håper jo at det har gått nå :) Trøster meg jo med at jeg vet jeg kan bli gravid, og prøver å holde håpet oppe med at jeg ikke kommer til å miste 3 ganger på rad. Men vet jo også at positiv test ikke betyr et fullgått svangerskap!
Trist å se at så mange sliter med å få til det man ønsker mest av alt :Heartred
 
Hei, vi har vært prøvere i 2 år og 2 måneder. Vi er i PP26 nå.

Jeg var på skylling av eggledere før EL denne måneden, og er veldig spent på om det har klaffet denne gangen:happy: har en veldig rar følelse, men får vite det i løpet av helgen :cat:
 
Hei, vi har vært prøvere i 2 år og 2 måneder. Vi er i PP26 nå.

Jeg var på skylling av eggledere før EL denne måneden, og er veldig spent på om det har klaffet denne gangen:happy: har en veldig rar følelse, men får vite det i løpet av helgen :cat:

Og jeg tok visst feil... og vi går inn i PP27 nå. Helt grusomt det her, tungt å ha håp og skuffelser måned etter måned etter måned
 
Litt av og på, men ca. 2 år aktivt? Da teller jeg ikke med den lange perioden jeg ikke hadde TR/EL.

Går nå på både Dostinex og Letrozol. Starter med IVF i februar.
 
Hei dere!
Tror jeg hopper inn her nå..
Jeg er i pp14 og har straks prøvd ett år (begynte i månedskifte nov/des 2017). På disse pp’ne har jeg aldri fått to streker, så jeg har aldri blitt gravid!
Mannen har vært å tatt sædprøve og der er alt tipp topp. Jeg har regelmessige sykluser på mellom 26-28dager og var hos gyn forrige uke der alt så bra ut. Skal ta blodprøver nå til uka, gruer meg veldig til det, men må bare få gjort det!
 
Meg.. :p
Første resultat i pp22, begynner pp23 nå når blødningen stopper, neste mulige resultat i pp25 eller noe sånt
 
Har unngått å komme inn på vi som har prøvd lenge forumet.. Føles nesten som et nederlag av en eller annen grunn Men jeg er nå her :) prøvd på barn nr 2 i et og et halvt år, vært til utredning og fått påvist pcos. Har endelig fått skrevet ut letrozol, så nå ser jeg litt lysere på ting. Har troen på at det vil virke :) er ganske lei.. Ble gravid i februar men mistet i uke 8.
Tjohei, det var meg.
 
Her er jeg.

Prøvd aktivt siden mars 16, men slutta med prevensjon i november 14. Venter på forsamtale for IVF nå. Ingen feil hos meg eller mannen, vi klarer bare ikke bli gravide:yuck:

Siden jeg har ett barn fra før, så har mannen gått rundt og trodd at feilen har vært hos han, så tenker litt på om psyken har spillet en stor rolle her... Håper vi klarer det selv før IVF, men veldig glade for å være inne i prosessen nå:)

Har vært inne og ute her siden 16, fordi det har vært fryktelig tungt.. :arghh:
 
Vært aktivt prøvere siden september 2015, har tre svangerskap bak oss som har gått tapt i uke 19, 6 og 15.

Nå sitter vi på gjerdet for noe som heter preimplantasjonsdiagnostikk, en IVF metode hvor de gentester embryoene etter befruktning. Tenker på oss som prøvere selv om jeg nå går på p-piller frem til vi setter i gang behandling. Vår største drøm er en liten baby, men vi tør ikke prøve selv lenger.
Har ikke vært kjempeaktivt inne på forumet etter at vi mistet siste i sommer, det har vært en lang og tung høst/vinter.

Håpet er at vi får godkjent søknaden vår nå i januar, og muligens får oppstart av behandling i løpet av høsten :)
 
Vi sluttet med prevensjon i 2013. September 2017 startet vi med hjelp fra fertilitetsklinikk. Skulle ønske vi hadde søkt om hjelp tidligere, men hadde så lyst til å klare det på egenhånd. Trodde også det ville bli vellykket til slutt, men den gang ei.
Etter flere runder med Leteozol startet vi opp med IVF november 2018. Har gjennomført innsett nr to nå, og venter på å kunne teste 16.02.
 
Last edited:
Hører til her men ikke inne her så ofte da det er lite aktivitet. Teller ikke pp for det blir bare deprimerende. Har vært prøver siden høsten 2015. Startet ivf i oktober 18. Skal nå snart ta innsett nr 3. Så håper endelig den sitter nå snart!!!
 
Jeg er innom, prøver på nr 2. Er i pp 11 i løpet av 15 mnd. En kjemisk i juni og en BO bekreftet i uke 9 i høst. :sad010
Har vært gravid to ganger tidligere, en SA og en gutt født i 2016 :Heartblue. Begge tok et år å lage. Begynner å stresse litt med nr 2, siden jeg blir 38 i år, og det sikkert ikke tar kortere tid med åra.. Skulle gjerne hatt tre, men da må det vel bli tvillinger ;)

Har ikke prøvd like lenge som mange, og er takknemlig for han vi har. Men jammen tar det på humøret når det drar ut. Har så langt ikke vært til utredning, hadde snakket med legen om henvisning da jeg ble gravid i høst. Vi kan jo tydeligvis bli gravide, men vurderer privat utredning nå for å se om noe kan få litt fart på sakene.
 
Jeg er innom, prøver på nr 2. Er i pp 11 i løpet av 15 mnd. En kjemisk i juni og en BO bekreftet i uke 9 i høst. :sad010
Har vært gravid to ganger tidligere, en SA og en gutt født i 2016 :Heartblue. Begge tok et år å lage. Begynner å stresse litt med nr 2, siden jeg blir 38 i år, og det sikkert ikke tar kortere tid med åra.. Skulle gjerne hatt tre, men da må det vel bli tvillinger ;)

Har ikke prøvd like lenge som mange, og er takknemlig for han vi har. Men jammen tar det på humøret når det drar ut. Har så langt ikke vært til utredning, hadde snakket med legen om henvisning da jeg ble gravid i høst. Vi kan jo tydeligvis bli gravide, men vurderer privat utredning nå for å se om noe kan få litt fart på sakene.

Ganske lik situasjon her, vi strever med nr 2!
Har prøvd i snart 2 år, hatt 3 aborter på veien...
jeg har blitt 38 nå og vet at ting tar lenger tid da, men det er vanskelig asså..
prøver alt jeg kan å stå i det og holde motet oppe, men tiden går...
vi er heldige som har en nydelig gutt, men ønsket om en til er sterkt.
Skal du be om hjelp, eller prøver dere litt videre?
Vi har hatt utredning, ingen feil funnet, og jeg har jo blitt gravid totalt 4 ggr, så her må vi bare kjøre på og holde ut!

Prøver å klamre meg fast i tanken om at det blir vår tur. Vår tid kommer. Vi må bare komme oss dit først <3
 
Heisann damer!
Veldig trist at vi er så mange i samme bås, samtidig som det er «godt» at man han noen å snakke med i samme situasjon.
Her har jeg vært uten prevensjon siden juni 2016, ikke hatt en eneste positiv test iløpet av prøvetiden.
På nippen til å stupe over kanten og ned i grøften selv også med denne følelsesmessige berg og dalbanen har også en veldig krevende jobb med vanskeligstilte barn/funksjonsnedsatte barn, så dette suger all energi i tillegg til den misslykkede prøvingen

I tillegg så får seriøst alle rundt meg til det, nå er jeg snart den eneste av vennene mine som ikke har barn. Bestevennene mine går gravide nå, damer på jobben går gravide. Ingen vet at vi prøver, og føler meg bare sykt tung og trist for tiden
Og for å sette toppen på kransekaka, så har jeg legeskrekk (ja jeg vet det er tullete) og tørr ikke helt å bestille meg time for skjekk. Livredd for å få høre at jeg ikke kan få barn

Jeg kjenner så sykt igjen følelsen av at alle rundt blir gravide! Det er så sykt vondt å se alle andre også ikke en gang få en strek :arghh: Det er stygt å si det, men man blir ordentlig sjalu!!

Tror vi har mer eller mindre samme historie, bare at jeg har ei fra før, men nr 2 lar vente på seg på 3 året nå.
 
Jeg kjenner så sykt igjen følelsen av at alle rundt blir gravide! Det er så sykt vondt å se alle andre også ikke en gang få en strek :arghh: Det er stygt å si det, men man blir ordentlig sjalu!!

Tror vi har mer eller mindre samme historie, bare at jeg har ei fra før, men nr 2 lar vente på seg på 3 året nå.
Ikke noen god følelse nei :/ nå er vi jo i perioden rundt terminen til alle disse vennene mine som ble gravide i fjor, og de andre er ca hallveis i graviditeten og snakker om navn og lignende.
 
Ikke noen god følelse nei :/ nå er vi jo i perioden rundt terminen til alle disse vennene mine som ble gravide i fjor, og de andre er ca hallveis i graviditeten og snakker om navn og lignende.
Samme her, ei jeg kjenner ble gravid på 2 forsøk når vi hadde prøvd i 7 mnd ellerno, fikk denne og er nå 2 uker termin på nr 2 som ble laget på p-piller.. jeeez.. vil ha baby:(
 
Ganske lik situasjon her, vi strever med nr 2!
Har prøvd i snart 2 år, hatt 3 aborter på veien...
jeg har blitt 38 nå og vet at ting tar lenger tid da, men det er vanskelig asså..
prøver alt jeg kan å stå i det og holde motet oppe, men tiden går...
vi er heldige som har en nydelig gutt, men ønsket om en til er sterkt.
Skal du be om hjelp, eller prøver dere litt videre?
Vi har hatt utredning, ingen feil funnet, og jeg har jo blitt gravid totalt 4 ggr, så her må vi bare kjøre på og holde ut!

Prøver å klamre meg fast i tanken om at det blir vår tur. Vår tid kommer. Vi må bare komme oss dit først <3

Tråden forsvant for meg, så det ble litt sent svar..

Kjedelig å vente sånn på nr.2 også, selv om vi har en allerede. Trist med abortene, håper neste holder helt til mål :)

Jeg vet ikke helt hva vi skal gjøre, jeg har jo også blitt gravid, men kjenner jeg stresser pga alderen altså. Har tenkt å høre om vi kan få henvisning til sjekk i det minste. Jeg tenker ivf, men det finnes jo en del å prøve før det. Syklusene er rimelig stabile, og jeg tror ganske sikkert at jeg har EL regelmessig, så jeg vet ikke heltan kan gjøre da.
 
Back
Topp