Hvem driver på med håndarbeid her?

Har lyst til å bli god i hekling! :) Men må trene litt mer tror jeg :p
Jeg lærte meg å hekle via YouTube ;) er kjempe gøy å kunne hekle egne luer /klær til sønnen min og den lille som kommer :) her er en dukke jeg har hekla :)
1699587-9-1432465056399.jpg

Jeg strikker! :) Her er vognteppe som ligger klart til lille perla vår:

11796176_10153402375155272_7278341441663534597_n.jpg

Har også strikket noen jakker, kjappstrikka drakt og et rilleteppe som ligger klart :) Nå holder jeg på med noen gaver som jeg skal strikke og sambo ønsket seg ei lue til høsten/vinteren så etter dette skal jeg sette i gang og øke garderoben til nykommeren :)

Jeg strikker! :) Her er vognteppe som ligger klart til lille perla vår:

11796176_10153402375155272_7278341441663534597_n.jpg

Har også strikket noen jakker, kjappstrikka drakt og et rilleteppe som ligger klart :) Nå holder jeg på med noen gaver som jeg skal strikke og sambo ønsket seg ei lue til høsten/vinteren så etter dette skal jeg sette i gang og øke garderoben til nykommeren :)

Så utrolig fint teppe! :)

Jeg er glad i å strikke! :D
Men nå er det så mange venninner som skal ha baby før meg som jeg har tenkt å strikke til, så blir ikke noe til lillespire før det er unnagjort:smiley-bounce012

Jeg er veldig glad i det, både strikking og omgjøring (sying) av barneklær, men ikke så flink! Jeg har ikke turt å å strikke noe jeg må sette sammen. Jeg strikker helst tepper, luer og pannebånd ;) Sist strikket jeg marius vognteppe, veldig glad i dette. Jeg driver og tenker på hva jeg skal strikke til spiren i magen. Det blir sikkert et vognteppe til, det er jo så fint og synlig :) Klær har jeg ikke turt å begynne på. Han er strikkeglad mamma, så ungene har flust av både gensere og kofter ;)

Jeg er veldig på Drops videoer, det var der jeg lærte med å felle rett av for å lage pannebånd :) Lyst å lære meg flettemønster, men jeg går fort tom for motivasjon når jeg ikke får det til

Jeg er veldig glad i å brodere! :-D Kan også strikke, men da går det helst i sokker, siden jeg ikke kan lese strikkeoppskrifter enda. Har også lyst å lære meg å sy, så holder på å sy et babynest. :-) Hekling står på listen over ting jeg en gang skal lære.

Jeg strikker mye. Alltid strikketøyet med meg :) Har allerede en del klær til både gutt og jente som jeg har strikket, så nå er jeg bare spent på hvilken side av skuffen jeg får bruk for :D

Jeg strikker for det meste. Nå driver jeg med gensere og ullbukser til gutta mine og tantejenta mi :D Blir nok å strikke til mini når kjønnet blir synlig :)

Jeg strikker, hekler, broderer og syr, men det er kun når jeg får ånden over meg til å gjøre noe :P

Jeg har nettopp gjort helt ferdig et rilleteppe med blondekant, dette sparer jeg til jeg kan ta det i bruk selv :)
rilleteppespira.jpg

Nå er det å gjøre ferdig 2 barselgaver, før jeg kan fortsette å strikke til den lille perla vår :)

Jeg skulle egentlig gi bort dette teppet. Ble ferdig med det under forrige prøverørsforsøk som endte i kjemisk, men nå vil jeg ikke gi det bort likevel :)) Er heklet i 100% bomull.
ecea74ad8d4610baa3b363daeade640a

strikker og hekler litt, men går mest i sying :) Så sy maskinen skal få skjørt seg fremover med masse baby klær :D !!

Er spørsmål om garn..
Syns dere det er verdt å bruke ekstra på dyrt garn? Samsvarer pris og kvalitet?
Jeg bruker mye Drops, men har kjøpt litt annet når lommeboka tillater det. Nå skal jeg kjøpe garn til et sett som egentlig skal strikkes i Du store alpakka babyslik- 89(!) kr nøstet. Blir jo et dyrt sett om jeg trenger 400 g.

Jeg ser mer på hva nøstet er laget av og om det klør. Har helt angst for plagg som klør selv så :P Hvis det blir dyrt så får jeg bare strikke ferre ting :)

Jeg bruker heller litt ekstra penger på kvalitet. Bedre at det faktisk blir brukt, enn at det blir liggende i skapet.

Jeg bruker heller litt ekstra penger på kvalitet. Bedre at det faktisk blir brukt, enn at det blir liggende i skapet.
Men er Du store alpakka SÅ mye bedre enn f.eks Drops? Nå finnes så klart ikke noen alternativer som er lik i tykkelsen, så får vel unne meg det her da :-p

Men er Du store alpakka SÅ mye bedre enn f.eks Drops? Nå finnes så klart ikke noen alternativer som er lik i tykkelsen, så får vel unne meg det her da :-p
Hvis jeg lager klær så går det i baby alpakka. Det er så mykt og godt og veldig bra på å regulere varme på kroppen :)

Back
Topp