Hvem bestemte navnet til barnet?

Ikke i bruk

Forumet er livet
Hvem bestemte navnet til barnet? Du alene? Partneren din? Eller i fellesskap? Kanskje var det storesøsken som bestemte?
 
Jeg skulle likt å si at vi var helt enige, men strengt tatt var det nok jeg som hadde det siste ordet med alle seks. Mest fordi at jeg synes navn er viktig, mens eksen og mannen egentlig ikke hadde så sterke meninger. Med de to yngste var det trettenåringen som kom med forslag som jeg falt for, og så ble det det.
 
Vi begge kom med vårt favoritt av, og syntes de passet bra sammen, så her fikk begge viljen sin ;)
 
I fellesskap.
 
Vi bestemte det sammen. Jeg likte ikke navnene han foreslo, han likte ikke navnene jeg foreslo. Så han fikk navnet til farfaren sin siden han døde og aldri fikk møtt lillegutt
 
Nr 1 meg
Nr 2 far
Nr 3 meg
Nr 4 eldstegutten
Nr 5 meg og far
Nr ikke bestemt navn enda
 
Jeg har foreslått navnene, også har far godtatt :hilarious: Men var noen navn på veien som ble forkastet, så det er bestemt i fellesskap, navn som begge likte :)
 
Vi hadde hver vårt favorittnavn som vi satte sammen, så begge har bestemt på begge ungene.
 
Vi bestemte det begge to men var jeg som fant begge:)
 
Vi bestemte navnene sammen. Jeg var den som var mest opptatt av navn, men det var viktig for meg at mannen min også likte navnene kjempegodt (ikke bare synes de var OK).

Eldstes navn var mitt forslag, yngsted navn var hans forslag (men han ante ingenting om at jeg hadde hatt lyst å foreslå nettopp det navnet, men hadde ikke gjort det for ville la han foreslå!)
 
Jeg kom på navnet, og samboeren min trodde selv at han også hadde nevnt navnet for meg, men det kan jeg ikke huske. Vi endte ihvertfall opp med å være positive til navnet begge to, så da ble det, det :)
 
Mannen foreslo navnet til førstemann, og jeg likte det. Hos andremann fikk jeg velge, men han var enig
 
Mitt forslag, men felles avgjørelse. Var kun det navnet som ble diskutert, vi kom aldri på noen andre alternativer verken han eller jeg.
 
I fellesskap. Med nr en var det mannens forslag vi ble enige om og med nr to var det mitt forslag vi ble enige om :)
 
Back
Topp