Hvem av oss i januargruppa er førstegangsmødre?

karamell

Glad i forumet
Junilykke 2020 ♡
Skuddårsspirene 2024
Jeg er! :dummy:

Dette kan være en tråd der vi deler tanker, følelser, erfaringer og muligens spørsmål? Kanskje vi får hanke inn mer erfarne gravide inn i tråden for å hjelpe oss litt, etterhvert.. :dance008

Skriv gjerne kort om deg selv, her også. Jeg synes alltid det er så vanskelig å huske hvilke brukere her inne som er hvem. :joyful:
 
30 år. Har vært sammen med mannen min i 12 år, og nå venter vi vårt aller første barn. :love7 Dette er også første gang jeg er gravid, i det hele tatt. Vi bor i et lite hus. Stort nok til to voksne og en liten. Jeg jobber som lærer. Liker friluft, turer og er veldig glad i litteratur. Vi bor på vestlandet.

I dag er jeg 5+4. Skal til legen om en uke. Da skal jeg høre om når/ hvordan jeg går frem for å bestille tidlig ultralyd. Gleder meg enormt. Jeg føler virkelig jeg lever i en boble nå, og den vil jeg ikke ut av!! :love2 Jeg er stuptrøtt hver eneste dag, men det føles godt å kjenne på konkrete symptomer. Heldigvis er jeg ikke noe kvalm (ennå så lenge!!).

 
Jeg er 29 år, forlovet med mannen jeg har vært sammen med i 4 år. Er barnehagelærer og student.

Vi har prøvd en liten stund, men første gangen det har klaffet. I dag er jeg 5+5. Skal på TUL i slutten av mai, det gleder jeg meg stort til!

Kjenner meg igjen i å være trøtt karamell, sover etter jobb hver dag. Jeg har også veldig ømme bryst og fått bekkenlåsning (håper ikke det blir noe mer).

Er så lykkelig over denne tiden, men prøver også å være realistisk. Tar en dag om gangen og håper det går bra :dummy:
 
Hei! Er 26 år og har en samboer som jeg har vært sammen med i 12 år. Pga. studier har jeg ville ventet med barn en stund, mens han har vært klar for barn i flere år sluttet på p-piller rundt nyttår og nå er vi endelig gravide! Krysser fingre og tær for at dette skal gå bra!
Jeg jobber som rådgivende ingeniør, og fritiden går med til jakt og friluft.

Testet positivt 2 mai. Testet først positiv på eggløsningstest 1.mai da jeg hadde symptomer som minnet om eggløsning. Tok en eggløsningstest dagen etter og ble litt mistenkelig da den var like sterk, så da tok jeg første graviditetstesten. Er nå 4+5

Har vært litt trøtt denne uken, og hatt litt ømme bryster. Så regner jeg med at kviseutbruddet mitt som kom forrige helg har en naturlig forklaring, hehe.

Har ikke tatt kontakt med lege eller jordmor, tenkte å vente litt med det. Tok dere kontakt med en gang?

Gratulerer :dummy:

Jeg bestilte legetime over nett ganske fort til uke 8, men fikk beskjed om å vente til uke 12 så lenge det ikke er noe spesielt... ringte helsestasjonen og de sa det samme.
Men har måtte starte med kiropraktor da. Og vi vil ikke vente så lenge som til uke 18 på ultralyd, har bestilt privat time i uke 10.
 
25 år, forlovet, barnehagelærer og student.

Sluttet på pilla i februar, så her klaffet det veldig fort. Krysser fingrene for at alt går bra fremover!
Bestilt TUL i slutten av mai. Har ikke kontaktet lege eller jordmor enda.

Kjenner meg godt igjen i trøttheten. Blir fort en liten hvil på sofaen etter jobb. Eller veldig oppblåst, og ømme pupper. Litt små kvalm til tider.
 
Er også kommende førstegangsmor her :)
31 år, gift i 2 år med verdens beste gutt, helsefagarbeider i pu-bolig.

Vi har prøvd i 2 år med 3 sa, 2 ma og 2 exu på veien, så nå håper jeg virkelig at det skal klaffe, selv om jeg ikke har for store forhåpninger :oops:

Symptomer jeg kjenner på nå er kvalme som kommer og går, litt ømme pupper, noe mere irritabel, fortere sliten, tungpustet, oppblåst, lettrørt.
Skal bestille tul i uke 7 på sykehuset, så håper vi ser et bankende hjerte denne gangen :smiley-angelic001 ❤️
 
Last edited:
Vi venter vår første! Jeg er 27 år og han er 30. Jeg fikk beskjed av gynekolog at jeg kom til å slite med å bli gravid pga PCOS, men jeg tok ut spiral i månedsskifte Jan/feb, så det har gått fort for vår del.

Tenker mye om dagen og er nervøs for å miste, da et vennepar av oss nylig mista i uke 6(fikk vite det uke 12) så vi har bestilt tidlig ultralyd i slutten av mai hos volvat og har snakket med jordmor og lege, og skal til lege for blodprøve snart og jordmor like etter volvat❤️ Men vi har veldig trua!! Gleder oss sånn!

I dag er vi 5+1 og forhåpentligvis begynner hjertet å slå i dag❤️
 

Vedlegg

  • 15F54ADB-3451-4E90-9A48-ADED640BF6CB.jpeg
    15F54ADB-3451-4E90-9A48-ADED640BF6CB.jpeg
    25,7 KB · Visninger: 23
Hei! Første baby forhåpentligvis på vei nå. Ble operert i februar for exu, så håper denne sitter på riktig plass:dummy1:
Er 28 år og jobber som sykepleier. Har prøvd ca 6 måneder.
 
Jeg❤️
Er 33 år og samboer er 40 år.
Dette er SÅÅ spennende❣️
 
Last edited:
Jeg også :hello


23 og 24 år, her klaffet det på første forsøk. Uten å trakke noen på tærne kunne det nok for vår del tatt litt lengre tid, men nå er vi veldig glade for det skjedde når det skjedde :Heartred Jeg er utdannet sykepleier!

Jeg er 4+6, og tiden har aldri gått saktere. Teller omtrent timer :laughing002 Har siden positiv test (4+0) vært stuptrøtt og varm, merker ellers ingenting. Det er fortsatt surrealistisk at jeg er gravid, det går ikke opp for meg. Skal bestille TUL i uke 8 eller 9.
 
Jeg er :joyful: mannen min har 3 stk fra før, syns vi brukte laaang tid 2,5 år så glad det endelig klaffet vis ikke hadde det blitt lege time ganske snart :p
 
Hei! Jeg er 26 år og han blir 30 i år. Vi har snart vert gift i to år. Sammen i snart 10. Vi har prøvd i 4 år med to misslykkede i fjor.
Nå er vi endelig gravid igjen og håper virkelig at denne spiren vokser seg stor og sterk❤
 
Jeg :happy: 27 år, sambo på 28 og vært sammen i 11 år! :Heartred

Det var ikke planlagt, men vi var tydelige på at hvis det skjedde, så skjedde det. For meg er det enda veldig rart å tenke på. Er 4+6, og har veldige murringer, som om jeg skal ha mensen, pluss at jeg er veldig oppblåst og uggen i magen. Utover det er formen egentlig ganske fin.

Er også bekymret nesten hele tiden, trodde aldri jeg skulle bli sånn, men nå sitter jeg her - redd for at testen var "feil", eller at noe skal være galt. Har bestilt legetime til 24 mai, og har tenkt til å bestille TUL, men venter til etter legetimen tror jeg!
 
Er det noen her som har et trent test øye?
Jeg og ei venninne ser en ultrasvak strek, gjør dere ?:)
 

Vedlegg

  • 20190508_114906.jpg
    20190508_114906.jpg
    10,1 KB · Visninger: 14
  • 20190508_115008.jpg
    20190508_115008.jpg
    11 KB · Visninger: 13
Back
Topp