Hvem ammer fortsatt?

Ojh så raskt! Her bruker lillegutt alt fra 45 min til 1 time fortsatt, kanskje mer. Men kan være det er at jeg kanskje ikke har nok.. Han får litt flaske etterpå hvis kan ikke er fornøyd. Og da kan han sluke 120 ml! :/
Samme som deg. Mistet mye melk pga brystbetennelse og nå delammer vi. Er han ikke fornøyd gir vi flaske etterpå, enten med pumpet mm eller mme. Da spiser han gjerne mellom 60-150ml ekstra etterpå!! Prøver å få opp melkeproduksjonen igjen; målet er å fullamme slik vi gjorde i starten. Og han bruker laang tid på puppen, gjerne en time om han får lov. Går din fint opp i vekt da? Her slet vi med vekta, spent på ny veiing i morgen.

Fullammer fortsatt og synes det går veldig fint. Lillemann spiser hver 3. time om dagen og hver 4. time om natten. Har jevnt og trutt lagt på seg 1,7 kg på 5 uker :-)

Samme som deg. Mistet mye melk pga brystbetennelse og nå delammer vi. Er han ikke fornøyd gir vi flaske etterpå, enten med pumpet mm eller mme. Da spiser han gjerne mellom 60-150ml ekstra etterpå!! Prøver å få opp melkeproduksjonen igjen; målet er å fullamme slik vi gjorde i starten. Og han bruker laang tid på puppen, gjerne en time om han får lov. Går din fint opp i vekt da? Her slet vi med vekta, spent på ny veiing i morgen.

Ja han legger heldigvis på seg, sist veiing hadde han lagt på seg 470 gram på 9 dager! :) Ja her prøver vi også å få opp produksjonen. Legger han ofte til, men nå orker jeg ikke stresse mer med det, kjenner at det tar på psykisk.. Så nå tenker jeg bare at det blir som det blir. Vi koser oss med å delamme :) han får bare 1 - 2 flasker om dagen så er fornøyd med det jeg :)

Ja, fullammer:)har ikke gjort noe spesielt for å få det til, faller bare naturlig for meg slik det også har gjort med de to andre. Slapper av, ammer når han vil ha, og er veldig lite opptatt av klokka om dagen, og orker ikke tenke at han må spise hver 3. Time osv... Han får mat når han vil, og legger godt på seg. Over 2 kilo på 6 uker:p helsesøster kommenterte, og sa at: han kan jo få tutt innimellom da, for han legger godt på seg:p forøvrig en veldig lite gjennomtenkt og teit kommentar!:p

Jeg fullammer å fornøyd med det men tenker det kunne være greit om han tok ei flaske i ny og ne men ikke pokker om han vil:( prøvd forskjellige flasker.

Ja, fullammer:)har ikke gjort noe spesielt for å få det til, faller bare naturlig for meg slik det også har gjort med de to andre. Slapper av, ammer når han vil ha, og er veldig lite opptatt av klokka om dagen, og orker ikke tenke at han må spise hver 3. Time osv... Han får mat når han vil, og legger godt på seg. Over 2 kilo på 6 uker:p helsesøster kommenterte, og sa at: han kan jo få tutt innimellom da, for han legger godt på seg:p forøvrig en veldig lite gjennomtenkt og teit kommentar!:p

Hehe, samme her! 2 kg opp fra fødsel til 6 ukers kontroll ;) fullammer jeg også! De vokser veldig individuelt, og i rykk og napp - så enig i at HS sin kommentar var unødvendig! Jeg får skryt av min HS :p de kan heller ikke bli overvektige så lenge det kun er morsmelk :)

Mini vil forøvrig ikke ha smokk! Prøver hver dag, men han nekter :p

Snart syv uker, og jeg fullammer begge enda! Bare positiv tilbakemelding fra helsesøster og begge legger godt på seg, så dette syns jeg er stor stas :D

Merker jeg blir litt stressa over å se at babyene legger på seg så godt. Vi fullammer. Mini har gått opp 800 gram på 6uker. Helsesøster syntes det var alt for lite. Men jeg syntes jo mini spiser godt, er blid og fornøyd meste av tiden. Sier godt i fra når hun er sulten. Og det er godt med våte bleier. Får håpe vekta øker litt mer den neste uka føre ekstra kontrollen.

Merker jeg blir litt stressa over å se at babyene legger på seg så godt. Vi fullammer. Mini har gått opp 800 gram på 6uker. Helsesøster syntes det var alt for lite. Men jeg syntes jo mini spiser godt, er blid og fornøyd meste av tiden. Sier godt i fra når hun er sulten. Og det er godt med våte bleier. Får håpe vekta øker litt mer den neste uka føre ekstra kontrollen.
Babyer vokser i rykk og napp, så plutselig gjør hun nok et lite hopp i vekta skal du se :) tvi tvi!

Ja han legger heldigvis på seg, sist veiing hadde han lagt på seg 470 gram på 9 dager! :) Ja her prøver vi også å få opp produksjonen. Legger han ofte til, men nå orker jeg ikke stresse mer med det, kjenner at det tar på psykisk.. Så nå tenker jeg bare at det blir som det blir. Vi koser oss med å delamme :) han får bare 1 - 2 flasker om dagen så er fornøyd med det jeg :)
Hvis han legger så godt på seg, trenger han kanskje ikke mme? Høres jo ut som du har nok melk :)

Alle babyer vokser ulikt. Vår eldste la ikke så mye på seg så fort. Hun gikk opp 1kg de første 6 ukene. ;)
HS sa aldri noe på det. Ungen var fornøyd og jeg hadde masse melk, mer enn hun ville ha. Så hun var bare litt småspist og la på seg sakte. Men fulgte sin egen kurve godt.

Sålenge hun har mange våte bleier, bæsjer, sover og virker fornøyd etter mat så behøver du nok ikke bekymre deg. ;)

Lillebror har brukt 3 uker på å øke produksjonen her tror jeg. Han har spist og spist og spist, sutra og ikke vært fornøyd etter mat. Et ammemaraton uten like kan man trygt si! Men nå, endelig, har han fått så mye melk han vil ha. Er roligere, spiser ikke så hyppig og kan slippe taket midt i måltidet bare for å kikke litt rundt seg. ❤️

Herlig når instinktene hans forteller han hva han må gjøre og min kropp responderer med å lage mer melk til han! :)

Hehe, samme her! 2 kg opp fra fødsel til 6 ukers kontroll ;) fullammer jeg også! De vokser veldig individuelt, og i rykk og napp - så enig i at HS sin kommentar var unødvendig! Jeg får skryt av min HS :p de kan heller ikke bli overvektige så lenge det kun er morsmelk :)

Mini vil forøvrig ikke ha smokk! Prøver hver dag, men han nekter :p
Min vil heller ikke ha smokk. Har 6 forskjellige, spytter ut hver og en når jeg prøver :P

Snart 8 uker med fullamming. Er veldig glad for at det har fungert så bra :) Det har vært en omveltning, for jeg delammet kun sist pga gulsott. Men deilig å alltid ha ferdigblandet mat med seg, selv om man blir litt låst.

Her fullammes det enda og prinsen er snart 5 uker. Hvem skulle trodd det? Kommer fra en slekt der både mor og mormor ikke har hatt melk. Spøker med at jeg har to genetasjoner å ta igjen med amming.

Vesla er 6 uker og ammer enda. Supplerer med ei lita flaske morsmelk eller mme på kvelden hvis puppene er helt skvær tomme og det er "sult-krise".. ☺ har pumpa ganske mye de siste ukene men det meste er fryst ned da mannen skal være alene med henne i morgen kveld :D woop woop mor skal på klubb:D

Back
Topp