Hvem ammer fortsatt?

Jeg ammer og ammer og ammer og ammer :) Fullammer begge to og er ganske stolt av det! Litt over fem uker nå, og de legger godt på seg. Spiser hver 2./3. Time og gjerne med 4 timer mellom om natten :)

Må bare si at jeg er imponert over at du fullammer tvillinger! Litt av en jobb du gjør :) :) absolutt lov å være stolt av seg selv da ja :)

Fullammer lillejenta selv, hun var 2 uker på mandag....varierer litt hvor ofte hun spiser på dagtid, men på natta går det 5-6 timer fra siste amming på kvelden til første amming på natta, så sovner hun igjen og sover 2-4 timer. Skjønner at jeg er litt bortskjemt, så nyter i fulle drag at jeg får sove så mye om natta.

Jeg fullammer :) Hadde masse melk i starten og lillegull sleit med å få tak, som førte til sår og sårhet. Det jeg gjør nå er å legge han til, og bytte tak rett etter når brystet har fått riktig "form". Det har redusert smerte og sårhet. Når det har vært veldig vondt har jeg pumpet for å avlaste brystet!

Hadde jeg ikke sett noe forbedring så måtte jeg tilslutt kastet inn håndkle. Men har jobbet masse med riktig tak og lære han og suge riktig!

Da er Lillemor bikka 4 uker, hun har gått opp kjempefint den siste uka. Så nå er det tydelig at hun får det hun trenger. Er glad jeg har hatt litt is i magen og latt henne få puppen så ofte hun ville. Kommer fortsatt til å jobbe litt for at hun skal øke magemålet sitt, hun har en tendens til å sovne fort. Og da blir det små korte måltider, litt vel ofte :p

Ammer fortsatt, men gir litt mme innimellom pga dårlig vektoppgang i starten. Skal gi litt mindre mme fremover for han har gått opp 800g de to siste ukene:p

Da er Lillemor bikka 4 uker, hun har gått opp kjempefint den siste uka. Så nå er det tydelig at hun får det hun trenger. Er glad jeg har hatt litt is i magen og latt henne få puppen så ofte hun ville. Kommer fortsatt til å jobbe litt for at hun skal øke magemålet sitt, hun har en tendens til å sovne fort. Og da blir det små korte måltider, litt vel ofte :p
Han her tømmer begge brystene på 10 minutter, og enda vil han ha påfyll etter en knapp time. :o :P

Mini her spiser fort, på 5 minutter er han ferdig :-) husker storebror brukte lenger tid

Ojh så raskt! Her bruker lillegutt alt fra 45 min til 1 time fortsatt, kanskje mer. Men kan være det er at jeg kanskje ikke har nok.. Han får litt flaske etterpå hvis kan ikke er fornøyd. Og da kan han sluke 120 ml! :/

Ojh så raskt! Her bruker lillegutt alt fra 45 min til 1 time fortsatt, kanskje mer. Men kan være det er at jeg kanskje ikke har nok.. Han får litt flaske etterpå hvis kan ikke er fornøyd. Og da kan han sluke 120 ml! :/
Jeg har ganske sterk utdrivningsrefleks, må faktisk ta pauser av og til.., sikkert derfor og at han er glupsk ;-) mye bedre å spise sakte så ikke svelger luft :-)

Heter seg de skal sove i dagslys på dagen, men han blir jo så gira av å se mot lyset, mye dagslys i stua... Så blir at jeg ammer ham i søvn...

Her sovner hun etter 10 min :p Idag sovna hun, mista puppen og spruten stod xP blir fint når hun klarer å holde seg våken et helt måltid :p
Her er det ikke sprut igjen etter 10min, han slurper i seg det som er på ekstremt kort tid. Nesten så jeg er redd det er lite melk, sånn bortsett fra at han legger på seg 400gram i uka :P

Her er det ikke sprut igjen etter 10min, han slurper i seg det som er på ekstremt kort tid. Nesten så jeg er redd det er lite melk, sånn bortsett fra at han legger på seg 400gram i uka :p
Så bra att han legger på seg så gott.
Tar du noen amme te eller något tenkter før melkeproduksjonen ? Eller e det takk vara babyen som du har så mye melk

Så bra att han legger på seg så gott.
Tar du noen amme te eller något tenkter før melkeproduksjonen ? Eller e det takk vara babyen som du har så mye melk
Nei, jeg har akkurat begynt å drikke litt Fennikkel-te men det er fordi han plages endel med luft i magen.

Han dier stort sett hver time hele dagen og annen hver time på natten, så tror nok det er derfor han legger så godt på seg. Og derfor jeg har så mye melk. ;)

Nei, jeg har akkurat begynt å drikke litt Fennikkel-te men det er fordi han plages endel med luft i magen.

Han dier stort sett hver time hele dagen og annen hver time på natten, så tror nok det er derfor han legger så godt på seg. Og derfor jeg har så mye melk. ;)
Min dier og veldigt ofta på dagen. Men på natten så kan det gå noen timmar för han vill.

Her fullammes det, men stakkars liten har fått kebabluft :-/ så nå har mamma lært; løk og alt for stekr mat er fyfy.

Her er det ikke sprut igjen etter 10min, han slurper i seg det som er på ekstremt kort tid. Nesten så jeg er redd det er lite melk, sånn bortsett fra at han legger på seg 400gram i uka :P
Oj! Skulle ønske Lillemor gikk opp i noe i nærheten så mye :p men begynner å bli bedre. Men det merkes når jeg har hatt brystbetennelse og hun gulsot :/

Jeg fullammer, og har tenkt å gjøre det til seks mnd, og delamme til 10/11mnd, som med de andre :)
Drikker mye, spiser mye bananer og havregrøt (det gir mye melk hos meg)

Hvor lenge man vil amme/prøve å amme er opp til hver enkelt syns jeg :) tenker at mor må ha det bra uten for mye stress og styr - for at baby skal ha det bra! det er ikke noe nederlag å gi mme ihvertfall..

Jeg fullammer, og har tenkt å gjøre det til seks mnd, og delamme til 10/11mnd, som med de andre :)
Drikker mye, spiser mye bananer og havregrøt (det gir mye melk hos meg)

Hvor lenge man vil amme/prøve å amme er opp til hver enkelt syns jeg :) tenker at mor må ha det bra uten for mye stress og styr - for at baby skal ha det bra! det er ikke noe nederlag å gi mme ihvertfall..
Enig med deg. Visst ikke att banan gav melk.

Back
Topp