Hvem ammer fortsatt?

Jeg ammer, litt kavete, men vi kommer oss :-)
Jeg sliter med sterk utdrivningsrefleks og litt lekk på motsatt bryst når ammer

Lillevenn svetter så innmari under amminga - han er gjennomsvett når han er ferdig. Skjønner st det er mye energi som blir brukt, men synes nesten synd i han :-( flere som har samme erfaring?

Lille er 4 uker i morra og ammer fortsatt:) gjør ikke så mye for det egentlig da vi har vært heldig å få alt fint til fra første dag. Lille spiser med gjevne mellomrom i 10-20min. Tar puppen fint og blir aldri urolig ved amming. Heller ikke magevondt. Sier selv i fra når ho er sulten, så trenger ikke følge noen klokke:) lille legger godt på seg:)

Tenker at hvis man føler amminga gjør at mor og barn ikke har det så bra som man ønsker så burde man vurdere flaske:) ingen fasit. Hadde ikke presset meg selv til å amme for en hver pris. Blir fine barn av flaskebarn også:) syntes samspillet mellom mor og barn første tiden er viktigere enn om de får mm eller mme:)

Lillevenn svetter så innmari under amminga - han er gjennomsvett når han er ferdig. Skjønner st det er mye energi som blir brukt, men synes nesten synd i han :-( flere som har samme erfaring?
Kle litt av han når han skal spise ;)

Her blir han veldig svett av å ligge hud mot hud mens han spiser. Legger alltid en klut mellom hodet hans og armen min, ellers er han våt i håret når han er ferdig spist.

Ammer her:) Sliter litt med sårhet og feil sugetak, men blir bedre for hver dag. Ammet storebror i 15mnd, så har planer om å amme en god stund til:)

Jeg fullammer :) I begynnelsen var jeg veldig sår og hadde store smerter. Hadde dette endt i blødende sår hadde jeg sluttet. Men jeg smurte og lufttørket hele dagen så det ble fort bra igjen heldigvis! Ammer ikke for enhver pris men veldig glad for jeg har muligheten til og kunne fullamme :)

Ammer her og :) tross fortsatt litt såre brystvorter og brystbetennelse, men det blir bare bedre og bedre for hver dag. Har planer om å amme i hvert fall frem til 6 mnd alder, så får vi se hva vi gjør etterpå.

Jeg ammer fortsatt og har nå ammet i 2 måneder allerede. Fungerer veldig bra og aldri vært sår. Eneste som er slitsomt synes jeg er at lille bruker så veldig lang tid på å spise. Vanligvis 1 time hver gang.. Andre som har små som spiser så lenge? Trodde tiden kom til å bli kortere tid jo eldre de blir? :/

Jeg ammer fortsatt og har nå ammet i 2 måneder allerede. Fungerer veldig bra og aldri vært sår. Eneste som er slitsomt synes jeg er at lille bruker så veldig lang tid på å spise. Vanligvis 1 time hver gang.. Andre som har små som spiser så lenge? Trodde tiden kom til å bli kortere tid jo eldre de blir? :/
Min vil helst ammes hvert 30.minutt, og kan ligge 30-40minutter til hver gang...såeh, gjør lite annet enn å amme om dagen.

Min vil helst ammes hvert 30.minutt, og kan ligge 30-40minutter til hver gang...såeh, gjør lite annet enn å amme om dagen.

Ojh kjære vene det hørtes ille slitsomt ut! Håpe det blir mer tid i mellom hver amming snart! Her er han sulten etter 2-3 timer, så sann sett er det greit, bare spiser så ille lenge :/

Fullammer og kommer til å gjøre det så lenge som mulig :)
Er fortsatt sår, men håper det snart går seg til...

Nå er jo min lille kun 6 dager, men her føler jeg at jeg ammer i 2-3timer i slengen. Hun spiser godt hele tiden også, så er ikke det at hun sovner. har rapepauser og bleieskift innimellom da, men hun ligger stort sett ved puppen ihvertfall 30 min, ofte mer.

Nå er jo min lille kun 6 dager, men her føler jeg at jeg ammer i 2-3timer i slengen. Hun spiser godt hele tiden også, så er ikke det at hun sovner. har rapepauser og bleieskift innimellom da, men hun ligger stort sett ved puppen ihvertfall 30 min, ofte mer.
Ammer på den ene siden i 20-30min, bytter bleie eller sover i 20-30 min, tar andre puppen i 20-30 min, sover eller får ny bleie i 20-30min, ny pupp igjen...oooog sånn går dagene. :o :P

Jeg fullammer. Synes det er veldig praktisk og minsten legger på seg. Så lenge jeg har melk så ammer jeg :) tenker å fullamme til vi introduserer fastføde. Ga litt mme i starten da han hadde lav vekt og jeg ikke hadde nok melk. Men nå som jeg har mye melk så blir det amming.

Ammer på den ene siden i 20-30min, bytter bleie eller sover i 20-30 min, tar andre puppen i 20-30 min, sover eller får ny bleie i 20-30min, ny pupp igjen...oooog sånn går dagene. :o :P

Oida, det hørtes slitsomt ut! :o Er ikke helt der, men føles ikke langt unna heller alltid. Her har jeg hatt så mye melk at jeg kun har ammet fra en side over mange timer, hvis ikke ble hun jo aldri mett, fordi alt som kom var skummamelk. I dag er lille en uke og puppene verker ikke konstant lenger hvertfall, heldigvis. Spent på om hun fortsetter å være like bedagelig anlagt når det kommer til pupp og mat fremover, blir jo veldig begrenset hva man kan gjøre.

Vi ammer lenge om gangen... Ikke sjelden det går en time til hvert måltid... Mye styr når vi skal noe da... Varierer litt da, men alt fra 30 minutter til over en time...

Jeg synes vi slapper bedre av når vi ligger og ammer, også tar vi pauser.

Jeg ammer og ammer og ammer og ammer :) Fullammer begge to og er ganske stolt av det! Litt over fem uker nå, og de legger godt på seg. Spiser hver 2./3. Time og gjerne med 4 timer mellom om natten :)

Ammer dagen lang men på kvelden får ho flaske - litt ymse om ho får Nan eller morsmelk litt ettersom hvor mye jeg klarer å pumpe kvelden før. ☺

Back
Topp