Hvem ammer fortsatt?

Fairy88

Glad i forumet
Aprillykke 2016
Er det mange som har vært nødt til å gå over til flaske av forskjellige grunner?
Hvis dere fortsatt ammer, hva gjør dere for å sikre at dere skal fortsette slik?
Når mener dere at man skal begynne å vurdere å gi flaske istede for pupp?

Jeg er litt sånn at jeg tar ammingen som den kommer- funker ganske bra nå, men har lav terskel for å gi mme hvis det skulle skjære seg - ammer ikke for en hver pris.

Tenker at hvis ho begynner som søstra og bare tulle ved puppen og plutselig ikke tar ordentlig tak og som følge av dette ikke legger særlig på seg så ville jeg vurdert flaske.

Andremann ammet jeg i ett år uten problemer (bortsett fra at han ikke ville ta flaske så kunne aldri ha barnevakt).... mens nummer 1 sleit jeg meg ut i en mnd med helvete.

Ammer så lenge det går, være seg 2 mnd eller 1 år.... Gidder ikke stresse over ammingen. Er ingen dårlig mor om amminga skjærer seg ☺☺

Jeg fullammer. Det er ganske krevende når babyen helst vil henge i puppen 24/7, men jeg vet at det pleier å være slik de første ukene og så roer det seg. Innrømmer at jeg ser frem til han kan være et par timer uten å ammes!

Jeg er veldig pro-amming og strekker meg svært langt for å få til ammingen. Synes det er umåtelig koselig og ikke minst praktisk og bra for babyen. Det er for meg personlig da, hva andre velger å gjøre legger jeg meg ikke oppi.

Storesøster fikk brystaversjon. Fra 1-3 måneder krangla vi ved hver eneste amming, hun gråt og kava og nekta å spise seg mett. Da hun var 3 måneder klarte jeg ikke mer og gikk over på pumping. Pumpa meg og ga mm på flaske i 6 måneder. Mye arbeid men hadde så mye melk som jeg så gjerne ville gi henne.

Lillebror ser ut til å elske puppen hakket mer en storesøster, jeg får jo aldri løsna den babyen fra puppen og smokken er ikke spesielt populær. :P

Jeg tenker at om man vil amme og jobbe for å få det til, eller om man heller vil gi flaske er opp til hver enkelt. Det er så individuelt hvor mye man orker, og ingen andre har noe med hver enkelts valg. ;)

Svarer selvom jeg dessverre ikke ammer lenger. *snufs*

Jeg hadde veldig mye melk 2 dager etter fødsel og frem til lille ble 1 uke da mistet jeg melken nesten helt, for da ble jeg veldig stressa og veldig utafor den første uken etter fødsel.

For fødsel var tøff da lille hadde navlestrengen rundt halsen 3 ganger under fødselen, han hadde null puls når han kom de fikk heldigvis pulsen raskt tilbake på han.
Når vi da trodde at alt var som det skulle etter fødsel så fikk jeg et slag på en måte i ansiktet med at han var veldig plaget med gulsott og veldig høye verdier som gikk opp og ned. Så det ble mye stress med kjøring frem og tilbake fra sykehuset. Når vi da trodde at vi var friskmeldt fikk vi et nytt slag i ansiktet på en måte, for da måtte han plutselig høy og hast i lysbehandling. Det tok toppen av kaka for da ble jeg deprimert for det var ikke dette vi regnet med. På grunn av alt som skjedde så mistet jeg melken mer og mer for vær dag som gikk.

Men nå er lille frisk (det er det viktigste, han får mme og er mett og fornøyd ☺

Ble litt langt og rotete dette med noen skrive feil sikkert.

Jeg fullammer og det går veldig bra. Eneste jeg passer på er å pumpe om hun får flaske (hvis jeg ikke er hjemme). Har fullammet de to andre til 6mnd så ser ikke noen grunn til at det plutselig skal skjære seg...

Jeg fullammer, men har prøvd å gi litt mme i tillegg pga lav vekt. Det var ikke helt vellykka, ble mye gulp, og nå legger hun fint på seg i forhold til lengden, så målet er å fullamme til 6mnd og deretter så lenge vi klarer. Tror jeg slutta når storesøster var 9mnd, da hadde jeg bare dråper igjen og hun tulla veldig.

Hva grunnen er til at man slutter skal ikke jeg legge meg opp i, det er opp til hver enkelt :)

Jeg fullammer enda. Har nå pint meg gjennom 2 uker med intense smerter pga sopp, men ser ut til at det bedrer seg litt nå (krysser fingrene og bank i bordet), så dette skal jeg klare. Har tenkt til å prøve å pumpe og gi på flaske i løpet av sommeren; for å se om hun tar flaske og for å ha muligheten :)

Jeg fullammer og regner med at det skal funke så lenge jeg vil at det skal funke! Fullammet storebrødrene til de var seks mnd, så satser på det nå også!

Jeg fullammer og skal holde på så lenge hun legger på seg og er fornøyd. Men har veldig lav terskel for å gi mme dersom det blir grunn for det.

Jeg måtte slutte:-( hadde et håp om å få til amming, men skar seg denne gamgen som de 2 første gangene:-(

Er det mange som har vært nødt til å gå over til flaske av forskjellige grunner?
Hvis dere fortsatt ammer, hva gjør dere for å sikre at dere skal fortsette slik?
Når mener dere at man skal begynne å vurdere å gi flaske istede for pupp?
Ammer fortsatt og har mer enn nok melk. Her er det nesten for mye slik at lille klarer ikke svelge fort nok unna og setter det ofte fast i halsen. Når det begynner å sprute må jeg bare koble han av flere ganger for å "roe ned" spruten. Fikk råd av helsesøster å drikke MYE vann og spise godt i begynnelsen da han ikke la såå godt på seg. Ser ut til at det funker hvertfall. Drikker mye vann og spiser ganske godt. Håper å amme lengst mulig. Nr 1 sluttet selv med pupp rundt året - da hadde han ikke lyst på mere og hadde bare villet ha pupp 1-2 ganger om dagen i noen mnd allerede.

Fullammer så lenge det er mulig! :) Men sliter med en del brystspreng og overproduksjon av melk .. Er inne på ammehjelpen og har startet med intervallamming. Håper det vil hjelpe på! Noen som har prøvd det og føler det funker?

Jeg fullammer fortsatt. Holder vel på så lenge det er anbefalt og det går bra. Er første barnet, så jeg tar ting litt som det kommer.

Ammer selv fortsatt og selv om jeg sliter litt etter mye vondt (sår) og brystbetennelse så har jeg bitt tennene sammen og ikke tilbudt noe tillegg. Har lyst å amme, fikk det ikke til så lenge sist, så prøver å suuuge til meg alle råd fra helsesøster og ammehjelpen til hvordan jeg skal få det til å funke. Lillemor er jo bare 2 uker så må vel over en liten kneik nå i begynnelsen.
Sist sluttet jeg pga mye stress og mye negativt rundt meg som førte til lite melk :(
Prøver å tilby brystet så ofte hun vil ha og slappe mer av den gangen her. Har også tatt i bruk pumpa for å ha litt vedsidenav. Har fått noen fine tips fra helsesøster som vi skal prøve ut, på ei lita ei som helst vil ligge å kose seg leeeeenge ved puppen istede for å sutte effektivt. Så får vi se hvordan det går. Kontrollmåle litt ofte nå i begynnelsen får å se til at Lillemor får nok mat :)

Siste spm var foresten ment som hvor går grensa for dere på om dere biter tennene sammen og fortsetter med å prøve, eller om dere heller velger å gi mme. For min del kan jeg bite tennene litt ekstra sammen nå i begynnelsen, men ser jeg etter 1-2 mnd at det fortsatt er et strev å få det til å gå enten pga vondter eller lite melk ol da tenker jeg at det er viktigere at både vi og baby har det bra enn at hun absolutt skal ha mm :)

Siste spm var foresten ment som hvor går grensa for dere på om dere biter tennene sammen og fortsetter med å prøve, eller om dere heller velger å gi mme. For min del kan jeg bite tennene litt ekstra sammen nå i begynnelsen, men ser jeg etter 1-2 mnd at det fortsatt er et strev å få det til å gå enten pga vondter eller lite melk ol da tenker jeg at det er viktigere at både vi og baby har det bra enn at hun absolutt skal ha mm :)

Jeg vil strekke meg langt for å få til ammingen så lenge som mulig... Ønsker helst å fullamme til 6 mnd om det går... Sliter med såre bryst her også, men var å kjøpte en slags bandasje på apoteket nå som jeg håper vil kunne fungere...

Jeg vil strekke meg langt for å få til ammingen så lenge som mulig... Ønsker helst å fullamme til 6 mnd om det går... Sliter med såre bryst her også, men var å kjøpte en slags bandasje på apoteket nå som jeg håper vil kunne fungere...
Jeg har brukt multi mam kompresser, de har hjulpet utrolig godt på sårheten. :)

Jeg delammer. Hadde ikke nok melk og babyen gikk ned i vekt, så måtte begynne med MME som tillegg. Hvor lenge man orker å holde på er helt opp til hver enkelt person. Plages de mye med diverse og føler det ikke går lenger, er det kanskje lurt å slutte. Du må selv vurdere om du vil amme eller om det bare er styrete.

Back
Topp