Hva vil du skal skje med kroppen din når du dør?

Det som er enklest for de etterlatte

Uff, klarer ikke tenke tanken engang..
vil ikke dø- aldri!

Har du dødsangst, er der derfor? :/
Har du diskutert det med dine nærmeste, hva de skal gjøre med kroppen din, eller bare unngår du det så langt det lar seg gjøre?

Jeg vil gjerne at kroppen min skal gå til forskning eller utdanning.
Jeg trenger den jo ikke lenger, så om den kan brukes til noe nyttig, er det helt greit for meg [emoji6]
Jeg også! Er organdonor og tenker at om noen kan bruke resten er det bare fint. Etter det kan jeg kremeres :) og helst strøs ut på yndlingsbadeplassen min, men det er vel ikke lov.

Jeg er også organdonor. Har ikke tenkt så mye på hva som skjer etter det, men regner med at det hadde blitt begravelse.

Jeg vil donere så mye som mulig av den til folk som trenger det, om det nå er organer til levende mennesker eller om det er til forskning. Det som gjenstår vil jeg skal kremeres.

Først organdonasjon dersom det er mulig, deretter kan de donere det som gjenstår til forskning og undervisning o.l. Det som eventuelt gjenstår etter dette, kan de kremere og spre asken på et fint sted :)

Er så enig i at man bør bruke alt som kan brukes før kroppen skal i ovnen/jorden.
F.eks. at levningene doneres til forskning, eller til bruk i undervisning. :) Og selvfølgelig skal alle brukbare organer brukes om mulig.
Viktig å informere ens nærmeste om dette også.

Brukbare organer doneres om det er mulig også vil jeg begraves

Jeg vil begraves, men hvis jeg skulle gå bort før jeg er gammel vil jeg gjerne at de tar det de kan bruke og gi det til andre, organdonasjon med andre ord.

Om jeg begraves eller kremeres får være opp til de etterlatte. organdonasjon . Vil ha hjertegravstein

Siden jeg er får fluffy til å bli model nå, så da kan vel jeg like så gjerne "bli" model til dere Body worlds vital :P

Har du dødsangst, er der derfor? :/
Har du diskutert det med dine nærmeste, hva de skal gjøre med kroppen din, eller bare unngår du det så langt det lar seg gjøre?
Jeg føler meg så ung at det er fjernt.. men ja, jeg er også redd for å dø. Tenker at det er skummelt. Alle skal dø en gang, men å tenke på det vil gjøre meg gal.. har nok ikke dødsangst, men om jeg skal komme i en krise/ ulykke / sykdom engang der det har vært mulighet for å dø hadde jeg fått dødsangst, helt klart

Hvis jeg dør mens organ mine enda kan brukes skal de selvfølgelig doneres til dem som trenger dem :) ellers vil jeg gjerne bli kremert fordi jeg liker ikke tanken på at kroppen min skal ligge i mange år og råtne:confused: leste en sak fra Oslo til de må bruke noe kalk løsninger å sprøyte ned i gravene for å få oppløsningen av kroppen og kisten til å skje fortere fordi det er mangel på gravplasser

Har ikke tenkt så mye på det, men tror jeg helst vil kremeres :-S

Det enkleste for de jeg etterlater. Jeg har ingen behov selv for å ligge i en grav, men om det er noe mine barn og nærmeste ønsker (å ha et konkret sted å gå til) så syns jeg de skal begrave meg. Eneste kravet jeg har er at alle organer og kroppsdeler som kan brukes doneres bort.

Jeg vill kremeres å putte aska i sånn tre frø urne. Så ddt vekser ett tre opp fra urna. Men gubben sier at det er uaktuelt han vill ligge atme meg i dobbel grav

Jeg skal kremeres og deretter sendes til en fabrikk som skal gjøre meg til en blå diamant som min familie kan ha som minne om meg. Jeg hater gravsteder, og nekter å ende mine dager der

Jeg håper det er kommet så langt at "tree pod" er en mulighet. Jeg vil bli et tre!

Hvis ikke så vil jeg kremeres, og spres. Og jeg vil ikke at ungene skal føle noen plikt til å ordne med gravsted og sånt tull!

Back
Topp