Hva unngår dere og spise?

miss-piggy

Forelsket i forumet
Februarlykke 2015
Jeg lurer litt på hva dere ikke spiser pga graviditeten?
Selv skyller jeg alle grønnsaker og frukt veldig godt, spiser kjøtt godt stekt og spiser ikke spekemat, reker eller røkt laks. Spekematen er det verste synes jeg :-(

Sent from my iPhone using BV Forum

Reker er jo ikke nei mat. Det er jo stort sett vært fryst å. Spiser ikke det som står på nei lista. I tillegg har jeg fått avsmak på fritert mat og mat med mye fett. Iallefall fra idag. Spiste faktisk spekemat dagen før jeg fant ut at jeg var gravid men det var fordi jeg ikke trodde jeg var det. Holder meg unna det nå da.

Så drikker jeg ikke kaffe og små mengder Pepsi Max og cola men mest fordi jeg har fått avsmak på det

Eg spise egentlig det eg vil men passer litt ekstra på;)

Reker kan vi vel spise? Det har jeg spist en god del av i dette svangerskapet? Aldri hørt om noe skummelt i de?

Jeg holder meg til de samme reglene som deg, samt at jeg passer på at jeg ikke drikker for mye koffein. Kommer ikke på noe annet, utenom at jeg prøver å spise variert.

Fra mobil.

Reker kan vi vel spise? Det har jeg spist en god del av i dette svangerskapet? Aldri hørt om noe skummelt i de?
Reker er jo ikke skummelt. Som regel har det vært frosset også

Måtte inn på helsedirektoratet å sjekke, heldigvis ikke skummelt, hverken frosne eller ikke frosne :) Yeyy! :)

Jeg holder meg kanskje mest unna de fordi jeg ikke klarer tanken på de nå da :-) Kaffe drikker jeg ikke og ikke røyker eller snuser jeg så det er heldigvis ikke et problem :-)

Holder meg unna matvarer som er rått og ikke fryst, som spekemat, og majones,salater med majones, pga rå egg. Følger det som er anbefalt av helsedirektoratet. :)
Mn tenker ikke noe særlig over det egentlig. Spiser som regel det jeg har lyst på. Eneste som er dumt er det med diverse påleggsalater. :/

-iPhone appen-

Holder meg unna kaffe, cola, spekemat og sushi (foreløpig) , men kommer til å spise det snart tror jeg da det skal være trygt. Unngår veldig sterk mat, og sex (!). Vet det kan høres rart ut, men både jeg og mannen min, etter sterke råd fra en lege og en sykepleier, så skal vi la være første 3 mnd pga at jeg lett mister.

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app

Drikker ca 3 kaffe latte i uka så det gidder jeg ikke trappe ned. Kutta ut Pepsi Max, spekemat og spesielle oster, rødt kjøtt og desverre den brune krabbematen :( ellers holder jeg meg til Matportalen

❤️Februar 2015❤️

Taster på appen :)

Klarer dere å holde dere helt unna kunstig søtning? Jeg vet at det er anbefalt, men det finnes jo i alt! Det er lett å unngå de innlysende sakene, som suketter og lightbrus, men Skyr inneholder blant annet aspertam.

Leser dere innholdsfortegnelser, eller prøver dere bare å kutte ned på dere vet inneholder kunstig søtning?

Klarer dere å holde dere helt unna kunstig søtning? Jeg vet at det er anbefalt, men det finnes jo i alt! Det er lett å unngå de innlysende sakene, som suketter og lightbrus, men Skyr inneholder blant annet aspertam.

Leser dere innholdsfortegnelser, eller prøver dere bare å kutte ned på dere vet inneholder kunstig søtning?
Krise!!! Visste ikke at det var aspertam i Skyr søren å.

Drikker ca 3 kaffe latte i uka så det gidder jeg ikke trappe ned. Kutta ut Pepsi Max, spekemat og spesielle oster, rødt kjøtt og desverre den brune krabbematen :( ellers holder jeg meg til Matportalen

❤️Februar 2015❤️

Krabbe er favoritten min, men enda god grunn til kunn å spise klørne fordi dem er best <3

Holder meg unna matvarer som er rått og ikke fryst, som spekemat, og majones,salater med majones, pga rå egg. Følger det som er anbefalt av helsedirektoratet. :)
Mn tenker ikke noe særlig over det egentlig. Spiser som regel det jeg har lyst på. Eneste som er dumt er det med diverse påleggsalater. :/

-iPhone appen-
Tenkte ikke på det med majones faktisk

Hm.. Majonese har jeg ikke tenkt på, må innrømme at jeg ble litt skuffa nå fordi jeg er veldig glad i det :(

Her holder jeg meg unna upasteuriserte oster, passer på at alt er gjennomstekt/kokt, prøver å drikke så lite cola/cola zero osv som mulig, spiser ikke røkt laks og spekemat. Vasker og skreller frukt og grønt godt. Også spiser jeg ikke pålegg som har vært åpnet og ligget flere dager i kjøleskapet.

Altså, synes man skal holde seg unna den maten som står på Matportalen men alt det andre f.eks skyr, alt med måte! :)

❤️Februar 2015❤️

Ikke hørt at man ikke skal spise majones jeg? Hvorfor kan vi ikke det?

Back
Topp