Hva tenker dere når dere hører disse gamle navnene?

Liker slike navn godt :) Guttungen har et type gammeldags navn som er ganske sjeldent, elsker det! Blir spennende å finne passende navn til søskenet som forhåpentligvis kommer til sommeren :)
 
Jeg prøver ihvertfall å huske på at jenter skal bli kvinner/damer, og gutter skal bli menn. Man er voksen mesteparten av den tiden man bærer navnet sitt :) Å gå rundt, 40 år gammel, å hete Linus eller Milia blir for meg litt merkelig..
 
Jeg prøver ihvertfall å huske på at jenter skal bli kvinner/damer, og gutter skal bli menn. Man er voksen mesteparten av den tiden man bærer navnet sitt :) Å gå rundt, 40 år gammel, å hete Linus eller Milia blir for meg litt merkelig..

Jeg er enig! Det er mange navn som klinger fint og som er veldig sjarmerende på barn, men som blir odde på voksne mennesker. Likeledes er navn som høres veeeeldig gamle ut vanskelig på barn, synes jeg. Bergljot, Magda, Tordis er sånne navn som for meg er litt for gamle og voksne til at jeg ville brukt dem.
 
Det er sant :) også er det jo viktig at alke navn blir brukt slik at ikke alle heter det samme :)
Det er sant. Også uansett hvor rare navn jeg mener venna mine har gitt barna sine blir det veldig naturlig etter ei lita stund. Man må bare blir vandt med det. Barnet vokser på en måte inn i navnet sitt hvis du skjønner hva jeg mener :)
 
Jeg vet det er inn med gamle navn. Noen kan være fine, men ikke disse. Tror Agnes er et av de styggeste navnene jeg vet.
 
Åsne blir jeg ikke komfortabel med, tror det minner meg for mye om Ådne, og de har vi noen av i omgangskretsen.

Agate er veldig stakkete å si, og Agnes er veldig britisk, så jeg ville valgt Dagny [emoji4]
 
Personlig liker jeg ingen av de, syns de blir for oldemor. Men enda gamlere navn syns jeg kan være kule, som Othelia, Ada, Cornelia, Kanutte og Angelica:)
 
Jeg har litt lyst til å kalle datteren min Agathe. :)
 
Synes Agnes er kjempefint jeg ☺️
Godt at smaken er forskjellig! Så heter ikke alle det samme. Jeg må bare også si at jeg reagerer ikke på hva andre kaller barna sine. Jeg er kjempe kresen på navn. Det er få jeg virkelig kunne brukt. Jeg bryr meg ikke hva andre måtte mene om mine navnevalg. Jeg er totalt likegyldig til om andre bruker navn jeg ikke liker. Men hadde mannen min ønsket de til våre barn hadde jeg dødd litt.
 
Godt at smaken er forskjellig! Så heter ikke alle det samme. Jeg må bare også si at jeg reagerer ikke på hva andre kaller barna sine. Jeg er kjempe kresen på navn. Det er få jeg virkelig kunne brukt. Jeg bryr meg ikke hva andre måtte mene om mine navnevalg. Jeg er totalt likegyldig til om andre bruker navn jeg ikke liker. Men hadde mannen min ønsket de til våre barn hadde jeg dødd litt.
Enig :) Det forstår jeg :)
 
Ene datteren min heter Agnes. :p Så sier seg vel selv hva jeg syns. ;)
 
Syns navnene er fine, men hadde nok ikke kunnet kalle mine barn det. Men det er bare fordi jeg forbinder ikke sånne navn med små babyer :p
 
Back
Topp