Hva tenker dere når dere hører disse gamle navnene?

Hater gamle navn [emoji28] vet de er kjempe poppis for tiden, men eg klarer ikke være seriøs når eg møter en baby ved navn alf,olav eller agnes [emoji28] men vet eg er ganske alene her
Ikke jeg heller. Føler det er et navn man får når mann er 70+ sånn plutselig!
 
Jeg blir glad og synes det er kjempe flott vi tar imot gode sterke norske navn fra gamle dager! Nå er jeg personlig veldig imot disse ny morderne navnene.
 
Kjenner mange små barn som heter Agnes, så det er ikke gammeldame-navn for meg lenger. Vokste opp med ei Agathe, men de to andre navnene er jeg ikke så kjent med, så de blir kanskje mer gammelmodige for meg..
 
Hater gamle navn [emoji28] vet de er kjempe poppis for tiden, men eg klarer ikke være seriøs når eg møter en baby ved navn alf,olav eller agnes [emoji28] men vet eg er ganske alene her

Og jeg synes det er helt motsatt :hilarious:
klarer ikke å se for meg Matheo, Emilian, Noah eller Liam skulle være voksne gubber med måne og seriøse jobber. Men hver sin smak :)
 
Hater gamle navn [emoji28] vet de er kjempe poppis for tiden, men eg klarer ikke være seriøs når eg møter en baby ved navn alf,olav eller agnes [emoji28] men vet eg er ganske alene her
Jeg er sååå enig! Hvorfor heter alle guttene Olav nå? Jeg syns det er så rart men hver sin smak!
 
Dagny har jeg ikke så gode assosiasjoner til, men Agnes og Agathe er veldig fine navn!
 
Jeg vet om barn som heter både Dagny og Åsne, så ser ikke på disse som spesielt gammeldagse. Min mor ble faktisk gjort litt narr av av en venninne da jeg ble født fordi venninnen syntes at mamma hadde valgt et "gammelt tantenavn" til meg. :laughing002 Jeg har enda tilgode å møte noen gamle tanter med samme navn som meg, men kjenner flere jevnaldrende navnesøstre. Alle gamle mennesker har jo også vært barn en gang, så jeg tror ikke det har mye for seg å tenke over om navnet passer inn i gjeldende generasjon eller ikke. Alle navn blir etterhvert oldeforeldrenavn uansett.
 
Elsker gamle navn! Liker Agnes og Åsne av de du har der.
 
Liker det bedre enn «nye egenkomponerte populærnavn». Også blir det så mye bedre når man får et ansikt å henge navnet på :) Ei venninne gikk for et veldig gammeldags og «rart» navn, men fy fader å søtt det ble når man fikk et ansikt til navnet! :happy:
 
Dagny, Agnes, Agate og Åsne?

Trenger desperat hjelp her. Hva tenker dere om de forskjellige navnene? Hva slags folk er det som gir barna sine disse navnene? Det ene øyeblikket liker jeg dem alle sammen, mens det andre synes jeg alle bare er helt krise. Seff stor uenighet mellom meg og mannen også. Navn, altså.
Jeg har venninner på min egen alder (slutten av 20 årene) som heter Åsne og Agnes og synes de navnene passer fint jeg. Tenker ikke på dem som "gammel dame" navn i det hele tatt, men så bor jeg også på en plass hvor det i mange år har blitt brukt "gamle" navn.
 
Agnes er veldig i vinden fortiden. Men sånn ellers tenker jeg bare at det er gamle navn, og at de snart vil bli attraktive :)
 
Babyen Alf liksom :p eller Rolf, Audun, Jan, Torstein, Konrad, imre.. syns det er sært. Og Leif! Kjenner noen som kalte ungen Leif. Baby Leif. Neh..

Når det er sagt, heldigvis at vi liker forskjellige navn. Hadde vært kjedelig om alle hadde det samme navnet ;)

Gutten min har et av navnene du har nevnt :) og kunne ikke vært mer fornøyd med navnevalget våres. Han kler det kjempegodt ☺️
 
Synes alle navnene er fine❤️ Får bare mer og mer sansen for gamle navn❤️
 
Back
Topp