Hva syns dere smaker annerledes? Blitt hekta på noe?

Før graviditeten spiste jeg avokado hver dag, hadde det som tilbehør til alt, nå klarer jeg ikke tanken på det. Samme med kaviar, elsker egentlig kaviar, nå får ikke ungene spise det en gang. Har dilla på druer, ananas og nektariner. Taco vil jeg helst ha til middag hver dag!! Og makrell i tomat med majones, bare må ha det :)

Vil ha kulturmelk, leverpostei og ellers milde smaker som fiskepudding. Paprika og gulrot smaker ikke lenger, men pizza fungerer enda

Må også ha cookiedeig, cola, salat og alT jeg ikke skal ha som mykoster og spekeskinke. Satser på st det går bra så lenge jeg hiver det i ovnen først. Har også fått lettølcraving!

Har ikke fått dilla på noe enda, men med førstemann hadde jeg dilla på leverpostei gjennom hele svangerskapet og spiste det hele tiden. De siste ukene hadde jeg fullstendig dilla på friskis og spiste gjerne en pakke om dagen..... Hjelp!! Håper jeg slipper å få helt dilla på noe i denne graviditeten!! :-)

Har skikkelig lyst på friske smaker for tiden: Frukt, smothies, sluch, sorbet osv :) Men min aller største favoritt er epler!! Fader så godt det er :happy: Å jeg som ikke er spesielt glad i epler en gang :)

Det meste

All lett brus smaker gift
All varm mat lukter kvalmt (sjelden jeg orker smake)

Er nå i uke 10+4. Har blitt veldig mye mer kvalm denne uka, og har faktiske vært hjemme fra jobb i går og i dag. Jeg føler ALT lukter vondt nesten... Kjøleskapet lukter grusomt.

Jeg har lyst på friske ting; som appelsiner, epler og gulrot :-)

Kaffe er fremdeles godt.

Fått dilla på salat med masse tomat, paprika og avokado oppi.

Og appelsin!

Sushi!! Det fikk jeg dilla på sist også. Avocado smaker godt igjen, og brød med kalkunpølse og sennep. Verre med drikke fordi vann ikke smaker. Har ikke lyst på kaffe, men gått greit de gangene jeg har fått det servert.

sushi og ellers salt mat! blir saltkjøtt til middag i dag,lager ekstra stor porsjon også,sånn at jeg er sikker på at jeg har noen dager:P

PIZZA!!! Må ha det....
Iskaffe til frokost...
Så har jeg dilla på tyrkisk pepper og sure smokker annhver gang.... Forrige uke MÅTTE jeg bare ha sure smokker... Sånne som er cola i ene enden, og sitron/champagne i andre... Jeg kjøpte en hel eske på Svinesund (1,8 kg). Orker ikke tanker på løsgodis hvor møkkete og snørrete fingre kan ha vært.... ;-)

I dag hadde jeg corbys, det var det eneste jeg kunne tenke meg å spise. .brødskiver frister ikke for tida. .go'morgen yoghurt går også an. Iskaffe drakk jeg mye før jeg ble gravid *savn*, men det får bli når kvalmen går over o_O gruer meg til å åpne kjøleskapet hver gang, mister matlysten hver gang det åpnes hehe. .

Jeg som elsker pannekaker med bacon og blåbærsyltetøy. Det smakte helt forferdelig da vi hadde det til middag en dag. Generelt er det ikke mye som smaker godt for tiden. Men, jeg har fått dilla på slike ferdigsalater de har på rema :p

Morsom lesing:
Jeg synes kaffen smaker rart, men har lyst på så det ender ofte med en halv kopp...
Stekte pølser lukter kvalmende og orker ikke spise det. Ellers har jeg lyst på spekemat og røykelaks, men holder meg unna.
Forrige svangerskap hadde jeg dilla på sitroner og kjøpte hvite kakemenn ( det liker jeg ikke til vanlig synes de hjemmelagde er mye bedre)

I dag hadde jeg corbys, det var det eneste jeg kunne tenke meg å spise. .brødskiver frister ikke for tida. .go'morgen yoghurt går også an. Iskaffe drakk jeg mye før jeg ble gravid *savn*, men det får bli når kvalmen går over o_O gruer meg til å åpne kjøleskapet hver gang, mister matlysten hver gang det åpnes hehe. .
Merkelig nok så hjelper iskaffe mot min kvalme på morran.... Men må være sånn fra Nescafe som jeg blander med melk

Fått avsmak på kaffe og light-brus. Fullstendig hekta på mat med smeltet ost. Pizza, pai og ostesmørbrød:) :) og appelsinjuice med fruktkjøtt! NAM! :)

Back
Topp