Hva syns dere smaker annerledes? Blitt hekta på noe?

Utrolig86

Betatt av forumet
Det er jo en litt morsom greie at man i graviditeten både får nye smakslyster, og man begynner å ikke like ting man før har elsket!

Jeg er veldig glad i salsa og nachos. Men her om kvelden fikk jeg DEN skuffelsen. Jeg sa til samboeren at denne salsaen er det noe galt med! Hans svar var at den var helt som den skulle.

For et par dager siden fikk jeg halsbrann, og har hørt om så mange som spiste masse lovehearts når de var gravide. Så da kjøpte jeg det. Syns i grunn lovehearts er veldig godt! Men neida, de smakte kjemisk av ettellerannet....

Det jeg har blitt veldig glad i og fått litt "hang" på er Tyrkisk Pepper og hvitost. Har alltid likt hvitost, men nå får jeg liksom veldig LYST på det.

Jeg har alltid vært veldig glad i gulost, men nå orker jeg ikke se på den engang... Kjipt når kjøleskapet nesten er tomt, kun gulost og prim som lyser mot meg i hylla (også spekeskinka, hvordan skal jeg overlever uten?!) :P Syns nesten alt smaker rart nå, så sliter mye med å få i meg mat...

Alt smaker rart :-p lite matlyst. Kun lyst på sterk mat. Love hearts elsker jeg fortsatt :) Ikke lyst på Pepsi max eller cola zero, noe som er fint. Mer lyst på Farris & juice etc.

Sist gang husker jeg at rypen måtte kjøpe seg ny parfyme. Syntes han lukta spy.

ikke noe rart hittil :)

Fikser ikke pølser, kjøttdeig, skinkepålegg, hamburger, smeltet ost, sjokolade, krem... Listen er lang.

Har dilla på appelsinjuice, appelsin, pærer, druer og vørterøl.

Jada, Neida, såeh....

Har ikke fått noe sånt enda hehe. . Husker i forrige svangerskap så takla jeg ikke lukta av potetgull og hadde ikke lyst på det, og det jeg hadde dilla på var snap'n crackle :joyful:

Jeg syns jeg FÅR halsbrann av loveharts, så styrer unna der. Har flytende Gaviscon til det bruket. :)

Det meste smaker normalt, men av og til når jeg skal drikke vann så smaker det rett og slett stygt. Senere kan samme vannet av samme vannflaske smake helt som normalt igjen. Reagerer stort sett på lukten til ting heller. Kjøleskapet lukter møkk for tida. :S

Har ingen diller, spiser generelt bare det meste. Småspiser i ett.

Jeg syns jeg FÅR halsbrann av loveharts, så styrer unna der. Har flytende Gaviscon til det bruket. :)

Det meste smaker normalt, men av og til når jeg skal drikke vann så smaker det rett og slett stygt. Senere kan samme vannet av samme vannflaske smake helt som normalt igjen. Reagerer stort sett på lukten til ting heller. Kjøleskapet lukter møkk for tida. :S

Har ingen diller, spiser generelt bare det meste. Småspiser i ett.
Ja samme med vann her, blir skikkelig uggen.. tvinger i meg litt vann, men foretrekker saft selvom jeg skulle ønske jeg kunne drikke mer vann uten å føle at jeg må kaste opp. .

Jeg har aldri likt yoghurt.. men nå har jeg et enormt behov for det.. det er en spesiell hamburger jeg elsker som jeg nå plutselig ikke tåler smaken av :S synes mannen lukter svett selvom han akkurat har dusja.. haha stakar mann :D

Jeg vil helst spise potet med brunsaus og gjerne rødbeter:). He he:). Jeg karer ikke kaffe og ikke lyst på fisk, jeg er egentlig glad i fisk:)

Jeg syns alt usunt eller kosemat smaker vondt, pizza, spagetti, taco. Har dilla på frukt og salat. Altså sunt og friskt, heldigvis så er jeg avhengig av sjokolade og d smaker bare enda bedre.

Det mest ppåfallende er nok kaffeaversjonen, jeg som til vanlig ikke klarer meg uten tåler ikke lukten nå engang... Ikke noe fan av sjokolade heller. Ellers går det litt på omgang, alt jeg får dilla på begynner jeg ganske raskt å forbinde med kvalme, så liker jeg det ikke lenger ;-) Men pasta og brød met hvitost går jeg visst ikke lei!

Nå fikk jeg lyst på lovehearts...

Kaffe og cola smaker og lukter ekkelt, hvitost er kvalmende. Er nok det jeg har merka best til nå :)

Alt smaker annerledes og noe direkte ekkelt. Elsker salater og til enkelte middager MÅ jeg bare ha salat, men slutt på det nå gitt, da alt av salatblader smaker ekstremt bittert og beskt. Æsj. Veldig lite som smaker godt for tiden, men melk DET er snadder det.

Lever på knekkebrød med havsalt og nøkkelost. Til middag har jeg lyst på fårikål hele tiden, så til helga skal jeg koke min tredje kjele fårikål på kort tid :D Til og med 3-åringen har begynt å spise fårikål nå heldigvis, så dette skal vi leve på i høst! :laughing002

Jeg syns melkeprodukter smaker rart, spesielt grøt.

Men før jeg viste jeg var gravid syns jeg sørlands chips smaket rart.

Ellers er det en del som smaker lite

Jeg er avhengig av Pepsi Max, men det synes jeg smaker helt forferdelig nå...

Ellers MÅ jeg ha tilgang på tyggis hele tiden...

Dette er artig å lese om ☺️ så snodig det er.. Det der med ånden til typen kjenner jeg meg igjen i også! Han har da aldri hatt vondt ånde før, men nå syns jeg han lukter rart selv etter tannpuss!

Yoghurt fikk jeg ekstremt lyst på i dag, så hamstra det☺️☺️

Helt i starten drakk jeg en del alkoholfritt øl, nå klarer jeg ikke tanken på det. Av drikke syns jeg farris bris eller melk er best

Back
Topp