Hva synes du om merkeklær til barn?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Heidi
  • Opprettet Opprettet
Hvor har dere det fra at merkeklær er av høyere kvalitet? Det viste nemlig ikke testen på tv2

Jeg synes det er helt greit med merkeklær (jeg tenker merker da som levis, jean paul o.l), så lenge folk har råd til det, og det er gode klær som de er fornøyd med, så for all del :)

Selv har ungene en del klær fra Pomp De Lux, MeMini og sånt, er jo litt dyrere det også, men jeg liker designet og kvaliteten, og er fornøyd med det. :) De har også fra Kappahl og Lindex, alt ettersom hva jeg synes er gode klær. :)

Av utetøy kjøper jeg "dyre merker" som noen vil kalle det, Reima, Viking, SuperFit, Kivat o.l :)

Pomp de luxe har jeg også handlet mye hos :) der er jo bare pitte mitt dyrere enn h&m . Liker designet og fargene de opererer med :)

Begge mine har en del designerklær. Hvorfor jeg kjøper det? Tja, fordi jeg har råd og jeg synes det er fint.
Jeg hadde ikke kjøpt det om jeg hadde vært livredd for ar ungene skulle skitne det til eller ikke latt dem bruke det. Går i veldig mye Burberry, Gant og Armani. Ralph lauren er vi litt lei nå da de sliter litt med å komme med nytt design synes jeg.
Og så lenge de pengene jeg bruker på MINE barn kommer ut av MIN lomme så setter jeg ikke pris på hva andre mener om at jeg bruker 1000kr på en simpel bukse i str 98.
Kjøper forøvrig også klær på name it, h&m etc.
Nordiske merker er også populære her i hus. Er veldig glad i hust&claire, memini, ugly cc...

Men folk flest mener dette er tullete.. Og det er det jo også .. 1000 kr for en bukse i 98 liksom .. Ja ja.. Hvert sitt pengeforbruk :)

Nei har ikkje så mye merkeklær till barna. Syns ikkje de e vits å legga ut pengar på så dyra klær ner de væxer så fort ifra det.
Men visst de har noen på salg så hade eg køpt.

Men folk flest mener dette er tullete.. Og det er det jo også .. 1000 kr for en bukse i 98 liksom .. Ja ja.. Hvert sitt pengeforbruk :)
Jeg verken røyker eller drikker. For meg er dette unødvendig bruk av penger og attpåtil skadelig for helsen, men du ser ikke meg gå rundt og si til folk hvordan de skal bruke pengene sine.
På hvilken måte blir DU påvirket av at sønnen min går i en dyr bukse?

Jeg verken røyker eller drikker. For meg er dette unødvendig bruk av penger og attpåtil skadelig for helsen, men du ser ikke meg gå rundt og si til folk hvordan de skal bruke pengene sine.

Jeg sa hvert ditt pengebruk, jeg har ingen problem med at DU gjør det.. Men jeg synes det er tull å bruke penger på så dyre klær til et så lite barn.. Bortkastet penger.. Synes jeg

Merkeklær pga god kvalitet som veier opp for prisen - ja. Merkeklær kun for merkets navn og status til latterlig høy pris - nei!

Sent from my iPhone using BV Forum

Veldig enig med du :)

Kjøper ikke slikt til meg selv engang, kaster i hvert fall ikke bort penger på klær som baby skal bruke i en mnd før det er for lite.

Jeg er veldig lite opptatt av klær generelt, så lenge det sitter bra og fargene ikke kræsjer fullstendig er det bra nok for meg.

Kjøper ikke kun merkeklær -og de merkeklærene vi har er enten kjøpt på tilbud eller fått i gave (hender jeg kjøper til ordinær pris, men da er det fordi vi trenger akkuratt det plagget. Kjøper ikke klær for merket)

Kommer Ann på hva man anser som merkeklær

Kjøper det jeg syns er fint/det som trengs, så tenker ikke over om det er merkeklær eller ikke..

Klarer du ikke å se at du er med på å skape et motepress blandt andre barn fra tidlig alder når du holder på slik??? Gurimalla hvor naiv går det an å bli !!!!

Mest fra nameit og hm:) noe ull fra hc:) bukser til tusen kroner og skjorte til 1500 hadde jeg ikke kjøpt om jeg så var millionær:)

Klarer du ikke å se at du er med på å skape et motepress blandt andre barn fra tidlig alder når du holder på slik??? Gurimalla hvor naiv går det an å bli !!!!
1-åringen smører lunsjen sin utover genseren uavhengig om den er fra H&M eller memini. Han bryr seg liiiite om merker. 3-åringen går ikke i klær uten spidermantrykk uansett. Jeg kjøper de klærne jeg synes er fine, de begynner å velge seg klær selv tidlig nok uansett.

Du er nok mer naiv enn meg om du tror at du kan kle barna dine i klær du velger frem til de er myndige og flytter ut.
Legg mer vekt på å lære barna deres verdien av å respektere andre uavhengig av utseendet. Barn tar etter foreldrene, vettu ;)

Vet ikke om Me&I er så kjent i Norge, men jeg synes nå det går under kategorien dyrere klær. 300kr + for en body liksom. Jeg har noen plagg til lillemor. Noen har hun fått i gaver, noen har jeg fått kjøpt billig av forhandler og noen var på salg. Det er kvalitetsplagg, og det er litt greit å ikke bare ha det billigste hele tiden; Plaggene jeg har fra Me&I varer og varer og holder seg fine.

Men handler jeg dyrere merker så er det pga kvalitet. Jeg kjøper aldri et spesielt merke for statusens skyld. Jeg kjøper heller ikke dyre merker som er råfine om de knapt tåler å bli brukt. Skal jeg bruke mye penger på klær så er det fordi de vil vare lenger enn til kun et barn, og jeg sparer da penger på å slippe å kjøpe flere plagg fordi de plaggene i lav kvalitet har blitt ødelagte.
Sammenligner man med hm så er jo me&i ganske dyrt.. Men synes ikke det tøyet er såå dyrt i grunn. Det er noe underlig med det tøyet, det varer og varer.. Har nå nettopp lagt vekk en body i 62/68 som de minste har brukt siden de var tre mnd, nå er de 16 mnd. :p eneste kjipe er hvis man vil shoppe da, for da er det jo greit hvis de trenger nytt.. ;)

Selv har vi ikke kjøpt merkeklær, men arvet noe.. Synes ikke det verken er noe finere eller bedre kvalitet enn de andre merkene vi kjøper. Men jeg er veldig sær på tøy (selv om det kanskje ikke ser slik ut) så selv om jeg liker name it, så er det bodyene jeg liker, ikke alt annet. Selv om jeg har fått ett par bodyer derfra som har nuppet fort de også. Vi har en del name it, me&i, nøstebarn..i tskjorter er det vist bare hm som gjelder i følge unga selv.. Der finner de alltid noen. Så syr jeg en del selv, så da kan jeg bare takke meg selv om kvaliteten er dårlig :p i yttertøy er det reima, pop, viking, ecco, hestra.. Dette er ikke pga merkene, men pga kvaliteten.

Ikke type Ralph Lauren, moods of norway o.l nei. Men har en del reima, me&i, hust & claire osv hvis det regnes. Pluss mye fra de store kjedene :-)

Prøver å kjøpe klær av god kvalitet, og om det innebærer merke så må man litt opp i pris. Men om det har like bra kvalitet så trenger jeg ikke kjøpe det. Spørs å hva man mener med merke

Back
Topp