Hva synes du om merkeklær til barn?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Heidi
  • Opprettet Opprettet
Altså, vi har ett par reima votter til jentungen. Av vintersko blir det nok Sorel eller Viking. Vet ikke om det klassifiserer til merkeklær.
Går mye i hennes og Cubus, så nei, lite merkeklær her gitt :)
Kommer ikke til å kjøpe noe Hilfiger eller Jean Paul til ungene nei.

Om det er veldig fint, og på supersalg, så kan eg godt kjøpe det. Men det kjem aldri til å skje at eg brukar masse pengar på eit plagg KUN fordi det er eit spesielt merke.

Nå syns jeg det er litt feil å omtale vanlige kvalitetsklær som merkeklær. Jeg har i alle fall vokst opp med det at merkeklær var noe man kjøpte fordi di var finere og fordi det hadde noe med navnet på merket å gjøre. Altså mer det folk nå kaller designerklær. Og akkurat det, designerklær, det syns jeg er litt kvalmt generelt.

Er det noen som har en definisjon på hva merkeklær er en gang for alle?

For alle klær er jo et eller annet merke, enten det er cubus eller gucci.

Og hvor går prisgrensen for hva som er merkeklær/designerklær/billigklær?

Syns det er definisjoner som må på plass før man kan diskutere om man kjøper "merkeklær" eller ikke, for i denne diskusjonen leses vel uttrykket "merkeklær" som dyre klær? Ikke nødvendigvis klær med høy kvalitet/funksjonalitet som er priset deretter?

Eller?

Noen som har noen gode definisjoner, tanker rundt det?

Dersom du med merkeklær mener dyre klær bruker barna våre noe av det, ja.
Men kjøper ikke på grunn av merke, men kvalitet

Er det noen som har en definisjon på hva merkeklær er en gang for alle?

For alle klær er jo et eller annet merke, enten det er cubus eller gucci.

Og hvor går prisgrensen for hva som er merkeklær/designerklær/billigklær?

Syns det er definisjoner som må på plass før man kan diskutere om man kjøper "merkeklær" eller ikke, for i denne diskusjonen leses vel uttrykket "merkeklær" som dyre klær? Ikke nødvendigvis klær med høy kvalitet/funksjonalitet som er priset deretter?

Eller?

Noen som har noen gode definisjoner, tanker rundt det?
Mine tanker rundt hva som er designer/merkeklær er:
burberry
Diesel
Gant
Tommy Hilfiger
Ralph Lauren
Guess

ja alle klær er merker, men for meg er cubus, lindes osv merker i grunn.

Syntes merkeklær er litt dyrere klær man bruker til hverdags. F.eks Reima,Timberland ol.

Designerklær er mer Chanel,Gucci etc.

Mine bruker mest merkeklær på yttertøy/sko osv. Og HM,Cubus osv i bhg :-)

Hadde litt designerklær som Burberry,Dolce & gabbana (ikke DG), Chanel da de var små. Meeen, blir litt dyrt :P

Kjøper litt merkeklær ja, fordi jeg liker designet og kvaliteten på plaggene. Mest nordisk design. Småfolk, noa noa, Christina rhode, memini, wheat, lilleba, osv

Merkeklær ser jeg på som litt dyrere enn kjedebutikkene, en helt annen kvalitet.

Snakker vi om designklær som burberry og chanel så kjøper jeg ikke det. Mye sv dette er stive og overprisede klær. Jeg betaler gjerne litt ekstra for gode klær, men ikke kun for merket. Gant har de noe av da.

Eldste har litt. Han vokser ikke like fort lengre, så da synes jeg at det er greit. Hadde aldri brukt 400 på ei skjorte til minsten bare pga merket.

Kjøper ikke merkeklær med den hensikt at det er nettopp merkeklær, men noen ganger kan valget falle på det, eller man finner noe kjekt, pent brukt som selges billig og tilfeldigvis er merkeklær. Mesteparten av klærne her i hus kommer fra lindex/cubus/hm :) Syns ikke noe om å kjøpe de dyreste merkene til barna bare fordi det er DET merket liksom... blæh :p

Vet ikke om Me&I er så kjent i Norge, men jeg synes nå det går under kategorien dyrere klær. 300kr + for en body liksom. Jeg har noen plagg til lillemor. Noen har hun fått i gaver, noen har jeg fått kjøpt billig av forhandler og noen var på salg. Det er kvalitetsplagg, og det er litt greit å ikke bare ha det billigste hele tiden; Plaggene jeg har fra Me&I varer og varer og holder seg fine.

Men handler jeg dyrere merker så er det pga kvalitet. Jeg kjøper aldri et spesielt merke for statusens skyld. Jeg kjøper heller ikke dyre merker som er råfine om de knapt tåler å bli brukt. Skal jeg bruke mye penger på klær så er det fordi de vil vare lenger enn til kun et barn, og jeg sparer da penger på å slippe å kjøpe flere plagg fordi de plaggene i lav kvalitet har blitt ødelagte.

Vet ikke om Me&I er så kjent i Norge, men jeg synes nå det går under kategorien dyrere klær. 300kr + for en body liksom. Jeg har noen plagg til lillemor. Noen har hun fått i gaver, noen har jeg fått kjøpt billig av forhandler og noen var på salg. Det er kvalitetsplagg, og det er litt greit å ikke bare ha det billigste hele tiden; Plaggene jeg har fra Me&I varer og varer og holder seg fine.

Men handler jeg dyrere merker så er det pga kvalitet. Jeg kjøper aldri et spesielt merke for statusens skyld. Jeg kjøper heller ikke dyre merker som er råfine om de knapt tåler å bli brukt. Skal jeg bruke mye penger på klær så er det fordi de vil vare lenger enn til kun et barn, og jeg sparer da penger på å slippe å kjøpe flere plagg fordi de plaggene i lav kvalitet har blitt ødelagte.
har hørt om me & i mange forhandlere av det i norge ;) men ser ikke på de som merke klær da.. jeg tenker litt ala... Jean paul, diesel, moods of norway O.l. litt dyrere klær :p men er enig at 300 er en god del for en body tror ikke jeg har betalt mer en 130 for en body før :p

har hørt om me & i mange forhandlere av det i norge =P men ser ikke på de som merke klær da.. jeg tenker litt ala... Jean paul, diesel, moods of norway O.l. litt dyrere klær :p men er enig at 300 er en god del for en body tror ikke jeg har betalt mer en 130 for en body før :p

Men klærne er av høy kvalitet, og når langt høyere opp enn H&M o.l. Er på samme nivå med Reima vil jeg tro. Så har du spørsmålet om hva vi skal definere som merkeklær. Og siden vi ikke har fått en definisjon så er det litt vanskelig å si om det er det eller ikke. Alt vi vet er at Gucci er i ene enden av skalaen og H&M i den andre :P

Back
Topp