Hva synes du om merkeklær til barn?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Heidi
  • Opprettet Opprettet
Personlig synes jeg det er fjollete å kjøpe dyre merkeklær til mindre barn. (les: Ralph Lauren, Burberry osv) De foreldre som er med på et slikt jag fra ung alder setter feil presedens ovenfor andre barn på barneskole, og øker motepresset fra tidlig alder.

Når barna blir eldre, synes jeg det er annerledes fordi da er det vanskeligere å holde etter for klespresset. Datteren er 12 år, og hun begynner selv å være litt bevisst på sko. Skal helst være Nike joggesko, eller All Star.

Last edited:
Jeg synes det er helt greit med merkeklær (jeg tenker merker da som levis, jean paul o.l), så lenge folk har råd til det, og det er gode klær som de er fornøyd med, så for all del :)

Selv har ungene en del klær fra Pomp De Lux, MeMini og sånt, er jo litt dyrere det også, men jeg liker designet og kvaliteten, og er fornøyd med det. :) De har også fra Kappahl og Lindex, alt ettersom hva jeg synes er gode klær. :)

Av utetøy kjøper jeg "dyre merker" som noen vil kalle det, Reima, Viking, SuperFit, Kivat o.l :)

Kjøper klær på hm, cubus osv.

Yttertøy kjøper jeg reima, bergans, viking sko osv.

Inne klær er jeg ikke så nøye på, så lenge det ser pent ut og er gode og gå i!
Yttertøy er jeg nøye på, der sparer jeg sjelden på pengene!;)

Vanskelig å definere merkeklær i grunn, for man ser så forskjellig på det

Merkeklær:
Levis
Jean paul
dc
Quicksilver
Burton
Volcom
Isbjørn of sweden
Reima
Lille lam
Peak performance
++

Designerklær:
Ralph Lauren
Burberry
Tommy Hilfiger
++

Kommer an på hva man definerer som merkeklær?

Handler endel Nøstebarn, Tiljamid, Albababy, Polarn og Pyret, Reima, o.l. Men det er fordi jeg foretrekker klær av kvalitet som jeg vet er produsert under miljøvennlige forhold og som inneholder et minimum av giftige kjemikalierester.

Men "unødvendig" dyre klær som Ralph Lauren, Hillfiger etc kjøper jeg ikke!

Mine barn har nesten bare klær fra Småfolk, Molo, Albababy, Nøstebarn, Hust and Claire og Janus. Er det merkeklær? For meg er det bare fordi jeg liker de klærne.

Kjøper litt merkeklær ja, fordi jeg liker designet og kvaliteten på plaggene. Mest nordisk design. Småfolk, noa noa, Christina rhode, memini, wheat, lilleba, osv

Merkeklær ser jeg på som litt dyrere enn kjedebutikkene, en helt annen kvalitet.

Snakker vi om designklær som burberry og chanel så kjøper jeg ikke det. Mye sv dette er stive og overprisede klær. Jeg betaler gjerne litt ekstra for gode klær, men ikke kun for merket. Gant har de noe av da.

Jeg kan vel bare signere denne :)

Jeg er opptatt av at barnet mitt skal ha praktiske og varme klær. Bruker gjerne penger på dyrt ulltøy og yttertøy. Når det kommer til hverdagsklær er jeg ikke opptatt av merker, men at det ser bra ut og er godt å ha på seg.

Kjøper det jeg syns er fint til barna, det må være funksjonelt og behaglig å ha på seg. Har ikke designerklær til ungene, men betaler gjerne litt mer for klærne, for etter 6,5 år som mamma så har jeg virkelig funne ut hvor jeg skal handle klær og hvor jeg ikke gidder å kjøpe.

Her hjemme er det litt av alt. Vi har familie som reiser en del. Tanter som bor i England osv.
Så her i huset er det alt fra HM til GAP og Tommy Hilfiger.
Noe er også arvet. Som en Victoria Beckham bukse str 4 år.

Men stort sett kjøper jeg det jeg selv mener er gode klær til Vesla.
Men jeg bruker ikke mangfoldige tusen på klær fordi det er ett kjent merke.

Begge mine har en del designerklær. Hvorfor jeg kjøper det? Tja, fordi jeg har råd og jeg synes det er fint.
Jeg hadde ikke kjøpt det om jeg hadde vært livredd for ar ungene skulle skitne det til eller ikke latt dem bruke det. Går i veldig mye Burberry, Gant og Armani. Ralph lauren er vi litt lei nå da de sliter litt med å komme med nytt design synes jeg.
Og så lenge de pengene jeg bruker på MINE barn kommer ut av MIN lomme så setter jeg ikke pris på hva andre mener om at jeg bruker 1000kr på en simpel bukse i str 98.
Kjøper forøvrig også klær på name it, h&m etc.
Nordiske merker er også populære her i hus. Er veldig glad i hust&claire, memini, ugly cc...

Jeg er litt for kjip til å kjøpe dyre (merke)klær til innebruk. Har en del pomp-klær, men de regner ikke jeg som veldig merkeklær, og hos oss er de stort sett kjøpt på salg.

Til uteklær kjøper jeg kvalitetstøy som er brukervennlige til ungene. Da er ikke prisen det viktigste.

Hvis merkeklær er Gant, Gucci ol, så har vi ikke slike klær til våre barn. Synes det er kjipt å bruke så mye penger på klær som de likevel vokser fort ut av. Jeg tror ikke jeg ville sendt de i bhg med denne typen merkeklær heller, da man jo er litt mer "redd" for slike klær, enn f.eks klær fra H&M, Lindex osv :p

Vi har en god blanding. Det får være opp til hver enkelt om man vil kjøpe billige eller dyre klær.
Men en huskeregel bør gjelde alle ..... uansett om man har billige eller dyre klær på seg bør man lære barna sine å ikke dømme hverandre utfra hva man har på seg :)

Kun hvis det er salg og etter min lommebok :P Syns det er unødvendig å kjøpe kjempedyre klær til barn i og med at de vokser så fort ut av det og at de også sliter fort på klærne når de begynner å krabbe, gå og blir aktive :) Jeg kjøper heller mange fine plagg som er billige i forhold til et merkeplagg som er dyrt :)

Syns det er helt ok. Og at om man har råd til det så hvorfor ikke? Men om man prioriterer det og egentlig ikke har økonomi til det så er det en helt annen sak.

Merkeklær pga god kvalitet som veier opp for prisen - ja. Merkeklær kun for merkets navn og status til latterlig høy pris - nei!

Sent from my iPhone using BV Forum

Hvis nike, ticket to heaven er merketøy.. Så ja... Men det er kun yttertøy og "treningssko"

Handler mest hos name it og h&m

Var en test på TV2 hjelper deg for en tid tilbake.. Som viste klær feks fra h&m viste seg å holde bedre etter vask. Jeg betaler ikke for merket.. Men selve plagget :) synes det er tull å bruke masse penger på merkeklær som barna vokser fort ut av

Back
Topp