Hva synes dere om navnet...

Vegalita

Betatt av forumet
Oktobermirakler 2013
Alva?

Alva, Una eller Ronja?

Alle er kjempefine. Vi har samme navneamak.
Liker Alva og Una best, men holder en knapp på Una siden det er mest spesielt. Synes at Alva har blitt mer vanlig, har det ikke hatt et opprykk på topplisten det siste året?

Liker Alva og Una best, men holder en knapp på Una siden det er mest spesielt. Synes at Alva har blitt mer vanlig, har det ikke hatt et opprykk på topplisten det siste året?

Det er mulig :happy: Una er jo svært sjeldent, mens jeg også føler at Alva er mer "kjent". Kanskje nettopp derfor?

Mulig jeg tar feil nå, men tror kanskje du tenker på Alma. Det er hvertfall på topplista nå :)

Jeg liker Alva veldig godt, Une vokser på meg. Synes Ronja Røverdatter er kjempetøff, men liker ikke navnet, det er for «hardt».

Mulig jeg tar feil nå, men tror kanskje du tenker på Alma. Det er hvertfall på topplista nå :)
.
Ja, veldig klar over at Alma klatrer. Det heter nemlig datteren vår. Vi trodde vi var veldig originale i 2013 da det ble bestemt, men det var visst flere som tenkte likt :) Men skjønner jo det da, det er jo et nydelig navn. Hihi.

Trodde Alva lå hakk i hel, men det gjorde det visst ikke.

Alva er mer vakkert og litt «skjørt» synes jeg (tenker på en alv... hehe), mens Una er både fint, edgy og kult.

Ronja er også fint og kult, men enig med deg om st det blir litt hardt. (Som de fleste jentenavn som starter på R.)

Jeg liker Ronja best av de 3 :)
Synes Alva ser veldig fint ut "på papiret" men med en gang jeg skal si det, så blir det litt rart for meg :wideyed:

Ja, veldig klar over at Alma klatrer. Det heter nemlig datteren vår. Vi trodde vi var veldig originale i 2013 da det ble bestemt, men det var visst flere som tenkte likt :) Men skjønner jo det da, det er jo et nydelig navn. Hihi.

Trodde Alva lå hakk i hel, men det gjorde det visst ikke.

Alva er mer vakkert og litt «skjørt» synes jeg (tenker på en alv... hehe), mens Una er både fint, edgy og kult.

Ronja er også fint og kult, men enig med deg om st det blir litt hardt. (Som de fleste jentenavn som starter på R.)

Alma er kjempefint :) Hadde ikke datteren vår blitt oppkalt etter oldemora si hadde vi valgt Alma. Er jo et veldig passende navn i tiden da, klassisk pent samtidig som det føles tidløst :)

Alva er kjempefint! ❤️

Synes Alva var finest. De andre er ikke helt navn for meg. Una klinger fint men er jo ordet for ei (en liksom) på spansk. Drar man til Spania/Latin-Amerika og sier «soy Una» (jeg er Una) sier man jo «jeg er én».

Ronja er for meg et navn Astrid Lindgren fant opp til boka Ronja Røverdatter. Foretrekker navn med litt mer historie og betydning.

Men bortsett fra det er alle navnene Ok altså, men jeg holder en knapp på Alva :)

Back
Topp