Hva strikkes det til baby? <3

Skulle ønske jeg kunne strikke noe annet enn grytelapper! Men har verken tid eller overskudd til å lære meg.
 
Jeg tror det blir lite strikking denne gangen, kanskje etter hvert dersom formen medfører mye stillesitting. Av uforklarlig grunn gikk total strikkedilla over på null komma niks for et drøyt år sida, og jeg har ikke klart å ta i en strikkepinne siden :hilarious: Men jeg har mye hjemmestrikk liggene fra sønnen og datteren, pluss at min mor strikker ekstremt mye. Vi får se! Men jeg gleder meg over å se alt det fine dere strikker og planlegger å strikke :Heartred
 
Jeg har ikke begynt strikkingen enda. Er så utrolig trøtt og lite initiativrik på ettermiddag/kveldene for tiden, at jeg klarer nesten ikke annet enn å ligge på sofaen å halvsove :angelic: Med et halvt øye på TV-en:laughing002
 
Eneste som er planlagt er Prinseteppe :Heartred de fire andre har hver sitt, så da må nesten minsteknøttet også få:Heartred
 
Tips til noe å strikke for en som er helt noob? (Som ikke er pledd). Det er så mye fint og jeg har så lyst å lære ❤️
Ankers trøye er et ganske enkelt prosjekt! Jeg lagde den når jeg var noob :p Og fin genser da!:Heartred I tillegg er oppskriftene fra petiteknit veldig detaljerte, så det er lett å forstå alt!
 

Vedlegg

  • D3A8A9F2-0275-4012-A067-DF24AD017B7F.png
    D3A8A9F2-0275-4012-A067-DF24AD017B7F.png
    6,1 MB · Visninger: 37
Jeg skal strikke Anima genser dersom vi får jente :happy::Heartred Har sett på den mange ganger og den er såååå fin. Jeg skal uansett starte med et par Willums selvbukser!

Strikker forøvrig først til mannen siden han synes det er urettferdig at jeg alltid strikker til ettåringen og ikke han :hilarious: Men hallo, han er en høy og svær fyr, og er noen klar over hvor lite motiverende det er å strikke en genser i XL med pinnestørrelse 3?! Han får Rallargenser da, så han kan matche sønnen vår:Heartred Hvis vi får en lillebror må nesten han også få Rallargenser:Heartred
 
Jeg skal strikke Anima genser dersom vi får jente :happy::Heartred Har sett på den mange ganger og den er såååå fin. Jeg skal uansett starte med et par Willums selvbukser!

Strikker forøvrig først til mannen siden han synes det er urettferdig at jeg alltid strikker til ettåringen og ikke han :hilarious: Men hallo, han er en høy og svær fyr, og er noen klar over hvor lite motiverende det er å strikke en genser i XL med pinnestørrelse 3?! Han får Rallargenser da, så han kan matche sønnen vår:Heartred Hvis vi får en lillebror må nesten han også få Rallargenser:Heartred
Jeg begynte å strikke på en cardigan til mamma i str 3XL. På pinne 3. Jeg kom ikke langt før jeg ga opp :hilarious: Strikke frem og tilbake på 400 masker i all evighet, nei fyf… aldri mer :wacky::dead: Strikk til barna med god samvittighet ;)
 
Jeg begynte å strikke på en cardigan til mamma i str 3XL. På pinne 3. Jeg kom ikke langt før jeg ga opp :hilarious: Strikke frem og tilbake på 400 masker i all evighet, nei fyf… aldri mer :wacky::dead: Strikk til barna med god samvittighet ;)
Jeg vet! Det er så innmari kjedelig! :hilarious: Men han er så snill og god så jeg har jo lyst til å strikke til han, men kanskje jeg skal ha noen småprosjekter ved siden av så jeg kan bytte på:Heartred
 
Er så dårlig på strikking. Men et teppe har jeg klart før, og har planer om å klare igjen :hilarious:
 
Så flott! Gleder meg til å starte jeg også, klarer ikke helt å starte enda, og har uansett et prosjekt liggende til venninna mi sin jente på straks 2 år. Må nesten bli ferdig snart da jeg strikka kjolen i str 2 år :laughing002
Også drømmer jeg også om å få hekla en bamse også etter hvert :excited001
 
Jeg har strikket Selmas sovedrakt i beige, to av Sunday suit - en i mørk grønn og en i karamell liknende farge. Samt to Ankers bluse, en i grå og en i karamell farge.
Ble nettopp ferdig med hentesettet 'Myrtel'.
Neste på lista er Marys royale svøp eller Erantis teppe, så ønsker jeg strikke Ellens hentesett/Hjem-sett og Willums selebukse og kanskje en genser eller heldress når vi finner ut av kjønn. :Heartred
 
Jeg har strikket Selmas sovedrakt i beige, to av Sunday suit - en i mørk grønn og en i karamell liknende farge. Samt to Ankers bluse, en i grå og en i karamell farge.
Ble nettopp ferdig med hentesettet 'Myrtel'.
Neste på lista er Marys royale svøp eller Erantis teppe, så ønsker jeg strikke Ellens hentesett/Hjem-sett og Willums selebukse og kanskje en genser eller heldress når vi finner ut av kjønn. :Heartred
Her går det unna! Jeg har ikke rukket å bli ferdig med jakken til hentesettet jeg begynte på for mange uker siden en gang :hilarious: Håper det blir mer strikking når formen blir bedre.
 
Få se alt det fine dere strikker til den lille! Jeg er 4+6 og godt i gang med en Willums selebukse i str 2-4 mnd ❤️ Deler bilder når jeg har kommet lenger!

Vis vedlegget 402981
Så fin den var! Den kunne jeg godt tenkt meg å strikke. Tro om jeg kunne strikket små flettemønster der istedenfor rett/vrang, som det ser ut som :love017 hvis det blir ei jente da
 
Del gjerne om du har navn på noen fine tepper ☺️
Jeg har dette :love017 som jeg brukte til forrige. Bella teppe fra Le knit. Sandnes garn. Synes det er så nydelig. Har det i lyst grått da, slik at det ikke ble så fort «skittent» og står i stil med vogna.
 

Vedlegg

  • IMG_4142.png
    IMG_4142.png
    10 MB · Visninger: 28
Back
Topp