Hva strikker du på?

Har begynt på ei strømpebukse fra Kjærlighet på pinner, i Knitting for Olives Lots of cashmere, en merino/kasjmirblanding. Blir supersøt, str nyfødt-tenkte den kunne være del av et hentesett.
 
63907519dba25f490424fe8749a97aaf.jpg


Lite strikketid i dag, men dette skal bli kjole til meg selv! Å, for et kjoleliv fra pickles. Men strikker i duo og tynn silk mohair
 
Åh, denne har jeg også tenkt på, men ser for meg at det tar ek evighet??:/

Det er pinne 6,5. Så er ikke så ille egentlig. Har gått sakte her. Men det er mest pga lite strikketid
 
Hvordan er det å strikke kofte? Har fryktelig lyst å prøve. Men da evnt rundt og rundt. Ikke frem og tilbake. Må jo da klippe og sy ettersom jeg forstår.

Tenker å lage da til minste i første omgang. For da kan jeg lære mest av den på en måte [emoji14]

Men tror jeg må google litt. Sånn
Koftestrikking for dummies. Så jeg får lære enda mer. Om det å strikke rundt og rundt. Klipping. Stolper. Knapper og slikt noe. Uff alt man tenker på...
 
Hvordan er det å strikke kofte? Har fryktelig lyst å prøve. Men da evnt rundt og rundt. Ikke frem og tilbake. Må jo da klippe og sy ettersom jeg forstår.

Tenker å lage da til minste i første omgang. For da kan jeg lære mest av den på en måte [emoji14]

Men tror jeg må google litt. Sånn
Koftestrikking for dummies. Så jeg får lære enda mer. Om det å strikke rundt og rundt. Klipping. Stolper. Knapper og slikt noe. Uff alt man tenker på...

Her er litt hjelp kanskje

http://www.strikkezilla.no/blogg/2016/montering-sy-og-klipp

:) massevis av innlegg og videoer om å klippe i strikk. Har gjort det selv, og det går veldig fint!

Det er som å strikke en genser, også syr man litt, plukker opp knappestolpe og syr i knapper :)
 
Her er litt hjelp kanskje

http://www.strikkezilla.no/blogg/2016/montering-sy-og-klipp

:) massevis av innlegg og videoer om å klippe i strikk. Har gjort det selv, og det går veldig fint!

Det er som å strikke en genser, også syr man litt, plukker opp knappestolpe og syr i knapper :)
Tusen takk for tips ! Kikka på den kvalvågskofta i klompelompe. Bare ikke helt bestemt meg enda. Men er jo så mye fine kofter også. Hadde vært gøy å prøvd det også. Man blir vel ikke bedre av å bare tenke heller [emoji14]
 
Tusen takk for tips ! Kikka på den kvalvågskofta i klompelompe. Bare ikke helt bestemt meg enda. Men er jo så mye fine kofter også. Hadde vært gøy å prøvd det også. Man blir vel ikke bedre av å bare tenke heller [emoji14]
Er gøy å strikke, litt kjedelig å montere. Anbefaler deg å starte med ei kofte med rundfelling så slipper du sy i ermer :) og et triks i ludo er å strikke på knappestolper før du syr og klipper opp. Det syns iallefall jeg er greit å gjøre.
 
Er gøy å strikke, litt kjedelig å montere. Anbefaler deg å starte med ei kofte med rundfelling så slipper du sy i ermer :) og et triks i ludo er å strikke på knappestolper før du syr og klipper opp. Det syns iallefall jeg er greit å gjøre.
Den hadde rundfelling. Og kun to farger å konsentere seg om :D Takk for tips :D Alt man lærer hihi
 
Ett til dumt spm gjerne... Men liker å ha kontroll [emoji23][emoji33]

Sitter å ser på mønsteret. Ovenfra og ned går den. Greit det. Men Står at jeg skal øke med feks 24 masker. Som på den 2.nederst linja til høyre. Står ikke hvor økes. Bare jevnt fordelt. En ting er å øke der det kun er en farge. Easy peasy.
Kan ikke gjøre feil der liksom.

Men når der er mønster. Hvor er det meninga man skal øke da...?
Står jo 4 røde, 1 hvit, 3 rød. Gjenta.

Klarer ikke helt å tenke logisk..
67db6c6cd7d977f1e49ca897456fc9de.jpg
 
En ny sparkebukse str 6/9 mnd og sokker 0/3 mnd :) Og noen enkle babytøfler til barselgave!
 
Pluss noen tepper da..
 
Vel. Min lillesøster ønsker kaldt som faen votter. Og det gjør jeg også nå. Får vel prøve på det. Bare få oppskrifta printa ut først i morgen hos mamma. Null printer er rimelig kjedelig [emoji38]
 
Ett til dumt spm gjerne... Men liker å ha kontroll [emoji23][emoji33]

Sitter å ser på mønsteret. Ovenfra og ned går den. Greit det. Men Står at jeg skal øke med feks 24 masker. Som på den 2.nederst linja til høyre. Står ikke hvor økes. Bare jevnt fordelt. En ting er å øke der det kun er en farge. Easy peasy.
Kan ikke gjøre feil der liksom.

Men når der er mønster. Hvor er det meninga man skal øke da...?
Står jo 4 røde, 1 hvit, 3 rød. Gjenta.

Klarer ikke helt å tenke logisk..
67db6c6cd7d977f1e49ca897456fc9de.jpg

Jeg ville prøvd å bare økt i omgangen under som er ensfarget, men hvis det føkker opp mønsteret må du øke på den raden med flere farger. Veldig dårlig forklart (som dessverre er tilfelle med flere koftemønstre).
 
Jeg ville prøvd å bare økt i omgangen under som er ensfarget, men hvis det føkker opp mønsteret må du øke på den raden med flere farger. Veldig dårlig forklart (som dessverre er tilfelle med flere koftemønstre).
Hmm ja. Når jeg ser hvertfall av det bildet er jo det en absolutt mulighet da. Må jo være mye lettere også ! Takk for øyne som ser fra utsiden ! [emoji8][emoji8]
 
Ferdig med midjedelen på å for et kjoleliv, og igang med nest siste etappe.... øke til ermene. 34pinner igjen, før glattstrikk frem og tilbake i 12cm
 
Back
Topp