Hva spiser du?

Shep

Forelsket i forumet
Sensommerbarna 2019
Ja? Hva spiser du?

Jeg er så kvalm, men konstant fysen på noe, vet bare ikke hva det noe er, så kanskje en av dere vet? :confused005

Eneste jeg vet jeg vil ha er klementiner, men kan ikke leve på det i flere uker!
Har lyst på spekemat, men det er neimat..

Så hva spiser dere når dere er kvalme?
 
Jeg synes ristet brød med smør kan være godt når jeg er kvalm, bare for å få i meg noe som metter litt, men skjønner klementiner ;) Det er jo så godt også :D
 
Jeg kjøpte salte kornmo kjeks, og synes de var gode og hjalp litt på kvalmen.
 
Jeg har ikke vært kvalm, hverken forrige gang eller nå. Jeg fikk heller aldri noe sug etter noe. Jeg ble derimot rett og slett helt likegyldig til mat. o_O Nå har jeg vært forkjøla og småsyk hele desember, så jeg håper matlysten/ -gleden kommer tilbake denne gangen. Kjedelig når ingenting frister (selv om jeg ikke er kvalm).
 
Jeg synes ristet brød med smør kan være godt når jeg er kvalm, bare for å få i meg noe som metter litt, men skjønner klementiner ;) Det er jo så godt også :D
Rista brød hørtes faktisk ikke ille ut! Tror jeg bestiler det til frokosten i morgen!
Er så glad for å være nygravid i klementinsesongen, er nå de smaker best! :)
 
Jeg kjøpte salte kornmo kjeks, og synes de var gode og hjalp litt på kvalmen.

Hmmm... Vi har faktisk en pakke med de liggende i skapet, kanskje jeg kan teste de? Spiste meg lei og litt dårlig på Ritzkjeks forr en uke siden, så har ikke turt, men de er kanskje annerledes?
 
Jeg har ikke vært kvalm, hverken forrige gang eller nå. Jeg fikk heller aldri noe sug etter noe. Jeg ble derimot rett og slett helt likegyldig til mat. o_O Nå har jeg vært forkjøla og småsyk hele desember, så jeg håper matlysten/ -gleden kommer tilbake denne gangen. Kjedelig når ingenting frister (selv om jeg ikke er kvalm).
Ja, ser den. Forhåpentligvis får du den tilbake når du blir friskere! Varte det lenge sist gang?
 
Ja, ser den. Forhåpentligvis får du den tilbake når du blir friskere! Varte det lenge sist gang?
Likegyldig til mat omtrent hele svangerskapet. Noen få dager kjente jeg at "i dag hadde det vært godt med en bolognese". Stort sett spiste jeg bare for å spise. Var tidvis kjempesulten, da. Frokost kl. 7, og holdt på å "dø av sult" innen klokka var 9.
 
Jeg spiser alt mulig! Blir ikke kvalm av noe mat, men blir fort kvalm ved å gå et par timer uten mat. Dette førte til 30 kg opp med første og 20 med andre :joyful: grapefrukt var veldig godt med sistemann, og surt godteri generelt.

I kveld spiste jeg en mango på null komma svisj, og har nettopp fortært 4 vårruller :facepalm:
 
Helst ingenting, om jeg spiser er det kanskje en halv skive. Ikke fordi jeg er kvalm eller noe. Men har bare ikke matlyst i det hele tatt.
 
Likegyldig til mat omtrent hele svangerskapet. Noen få dager kjente jeg at "i dag hadde det vært godt med en bolognese". Stort sett spiste jeg bare for å spise. Var tidvis kjempesulten, da. Frokost kl. 7, og holdt på å "dø av sult" innen klokka var 9.
Kjedelig å være sulten uten å ha lyst på noe er da man gjør alle rundt seg smågal med "neeeei, har ikke lyst på det, næææ det hørtes kjedelig ut" :rolleyes:
Bra du har sluppet unna kvalmen i det minste! Håper det fortsetter :)
 
Jeg spiser alt mulig! Blir ikke kvalm av noe mat, men blir fort kvalm ved å gå et par timer uten mat. Dette førte til 30 kg opp med første og 20 med andre :joyful: grapefrukt var veldig godt med sistemann, og surt godteri generelt.

I kveld spiste jeg en mango på null komma svisj, og har nettopp fortært 4 vårruller :facepalm:
MANGO! Akutt lyst på det! Det skal på handlelista, så får vi håpe jeg fortsatt har lyst på det i morgen, ingen selvfølge :)
Grapefrukt også kanskje?

Hehe, er det ikke det ene så er det det andre :D Jeg gikk ned i vekt i starten av forrige svangerksap, nå hadde jeg litt ekstra å ta av, så det var ikke farlig :rolleyes:
 
Helst ingenting, om jeg spiser er det kanskje en halv skive. Ikke fordi jeg er kvalm eller noe. Men har bare ikke matlyst i det hele tatt.
Du har det litt som Rufsetufs skriver da? Ikke no gøy det heller :( Håper det går bedre etterhvert og at matlysten kommer tilbake!
 
Pasta med ketchup hvis jeg er skikkelig kvalm :p Men egentlig hjelper det meste, verste jeg kan gjøre er å bli ordentlig sulten:hungover:
 
Pasta med ketchup hvis jeg er skikkelig kvalm :p Men egentlig hjelper det meste, verste jeg kan gjøre er å bli ordentlig sulten:hungover:
Ja, jeg måtte øve meg på det å spise oftere i forrige svangerskap. Må det nå også, men er vanskeligere å huske med en treåring å følge med. Så ender nok litt for ofte med å gå litt fr lenge før jeg spiser klementinen min :D
 
Spiser alt mulig selv, blir ikke kvalm av noe spesiell type mat - men jeg har fyst på ting som smaker mye (ting jeg ikke skal spise, så ble lite av det gitt) som spekemat, røklaks og salami etc. Men indisk - herlighet, det var fantastisk det. Ellers så er fløtegratinerte poteter en hit, men tror det er den smelta osten som gjør det :smiley-ashamed004
 
Spiser alt mulig selv, blir ikke kvalm av noe spesiell type mat - men jeg har fyst på ting som smaker mye (ting jeg ikke skal spise, så ble lite av det gitt) som spekemat, røklaks og salami etc. Men indisk - herlighet, det var fantastisk det. Ellers så er fløtegratinerte poteter en hit, men tror det er den smelta osten som gjør det :smiley-ashamed004
Spekemat og røkelaks! Det blir tunge måneder uten... Det skal ligge klart i kjøleskapet til jeg kommer hjem fra føden.. Om jeg ikke pakker det i fødebagen :D

Indisk mat kan jeg prøve. Vil også ha ting som smaker. Spiste akkurat Mexican Fiesta (som jeg var overbevist om heter Mexicana?)
 
Hmmm... Vi har faktisk en pakke med de liggende i skapet, kanskje jeg kan teste de? Spiste meg lei og litt dårlig på Ritzkjeks forr en uke siden, så har ikke turt, men de er kanskje annerledes?
Jeg synes de smaker litt bedre en ritzkjeks og innbiller meg at de er litt sunnere.. Hehe
 
Kjøpte grov juleleverpostei og har blitt hekta på grovbrød med leverpostei, sylteagurk og majones :p
Skal steke bacon å ha ilag med i morgen tidlig :)
 
Back
Topp