Hva spiser dere til middag nyttårsaften..

Blir ribbe .
Men vi har også hatt kalve biff og annet godt. Kommer litt ann på hvor og hvem vi er sammens med :)
 
De siste årene har vi vet hos andre og hatt buffet siden alle tar med mat, men i år er det bare oss 4.

Ungene ville ha hjemmelaget pizza, så det går vi for i år :p
 
Pleier å spise pinnekjøtt :) men nå er det 3. Året vi er hos ett vennepar. Og da blir det kalkun.
 
Det gikk dog akkurat opp for meg at denne jula har jeg ikke spist kalkun. Det pleier vi spise hos mamma og pappa men de tok svibestrik den dagen for å ha kalkun den dagen min bestemor var der, sånn hun alltid har fått. (men i år er hun ikke i form til at hun er der samme dagen som meg og min bror og altså 5 av oldebarna hennes)

Kalkun er godt, vi får kjøpe kalkunfilet og ha en dag på nyåret


Og mannen har handlet til i morgen, akkurat det jeg hadde kommet til å ordne i dag om vi ikke skulle spise pinnekjøtt Biff og svinekjøtt. Skal fritere potet på et vis og har noe salat.
 
Pinnekjøtt :) ungene liker det ikke og får velge selv og ville da ha hot dogs :p
 
Er det sååå vanlig med kalkun da? Vi har "aldri" hatt det. Hadde pinnekjøtt.
 
Er det sååå vanlig med kalkun da? Vi har "aldri" hatt det. Hadde pinnekjøtt.
Kalkun er ganske vanlig i deler av landet tror jeg? Jeg er ikke vant til det nyttår men jeg er vant til det andre juledag. Eller i alle fall i løpet av romjula
 
Kalkun er ganske vanlig i deler av landet tror jeg? Jeg er ikke vant til det nyttår men jeg er vant til det andre juledag. Eller i alle fall i løpet av romjula
Ja, må være kulturelle forskjeller :)
 
Back
Topp