Hva spiser dere til middag nyttårsaften..

1600km nord

Glad i forumet
.. dere som ikke skal ha kalkun? Jeg trenger inspirasjon til god men litt enkel middag. Vi feirer bare oss fire (syns det er litt godt!) og vil ikke lage noe veldig fancy. Men litt mer enn bare hverdagsmiddag er jo hyggelig. Så hva blir det hos dere?
 
Vi spiser pepperbiff med hvitløksmarinerte loffskiver stekt i ovn (med smeltet ost), og hvitløksmarinert mais. Er såååå godt. :happy:
 
Når jeg var med mine foreldre og sammen med to andre familier hadde vi alltid taco :p Synd det var så stas. Så de gangene vi har vært helt alene, har vi tatt taco.

I år blir det kalkun da, siden vi er med andre og de vil gjerne ha litt større middag :p
 
Vi spiser pinnekjøtt men det er jo ikke akkurat det du tenker, antar jeg.

Hadde trolig gått for biff i deres setting, eller siden jeg har et par barn som ikke er så glad i biff (og en som er) muligens kombinasjon av oksekjøtt og svin eller kylling.
 
Vi skal ha helstekt kylling fylt med urter.
Tilbehør er ikke bestemt enda
 
Vi spiser Helstekt kylling(marinert med hakket hvitløk, persille og smør som jeg har fått inn under skinnet på hele kyllingen, det holder på smaken og saften) med Ovnsbakte grønnsaker(gulrøtter, sjalottløk, cherrytomater, hvitløk og potetbåter. Serveres med hjemmelaget fløtesaus til. Til dessert blir det sjokolademousse med vaniljesaus lagvis i et vinglass også krem med et jordbær på toppen. Og multekrem med krumkaker til. Enkelt og greit:happy:
 
Åå, vi har faktisk elgstek i fryseren. Det hadde jeg glemt Hvordan tilbereder dere den? Saus til? (vi fikk steken av svigerfaren min, jeg har aldri laga det selv)
Bruner den først på alle sider, så inn i ovnen på 160 grader til termometeret viser 69 grader. Under folie eller i stekepose, og med litt vann i formen. Bruker sjyen fra formen til å lage saus.
 
Åå, vi har faktisk elgstek i fryseren. Det hadde jeg glemt Hvordan tilbereder dere den? Saus til? (vi fikk steken av svigerfaren min, jeg har aldri laga det selv)
Ovnsstekter den, så den gjør seg selv. Har litt grønnsaker og vann i forma. Husker ikke gradene nå, men Google. Lar den hvile 15-20 min før vi skjærer den opp. Den siste vi lagde etter jakta i høst, var og ble kjempebra :D satser på at denne er det å :p
Saus blir det litt sånn på feelingen :p ingen av oss er noe god på saus, men lager en standard jevning, har i sjy også blir det det blir :p tror det blir Hasselbackpoteter til, med noe grønnsaker.
 
Ovnsstekter den, så den gjør seg selv. Har litt grønnsaker og vann i forma. Husker ikke gradene nå, men Google. Lar den hvile 15-20 min før vi skjærer den opp. Den siste vi lagde etter jakta i høst, var og ble kjempebra :D satser på at denne er det å :p
Saus blir det litt sånn på feelingen :p ingen av oss er noe god på saus, men lager en standard jevning, har i sjy også blir det det blir :p tror det blir Hasselbackpoteter til, med noe grønnsaker.
Nam! :)
 
Back
Topp