Hva spiser dere til jul:)

Pinnekjøtt og svineribbe :)

Hos mamma blir det pinnekjøtt, men resten av familien min i hans lager ribbe, medisterkaker og det som hører til.
Selv blir jeg alltid servert kalkunfilet som er min favoritt både jul og nyttår :D

Har vokst opp med at vi varierer mellom kalkun, pinnekjøtt og ribbe. Men stort sett kalkun. Jeg er ikke såå glad i ribba da. Men npr jeg flytta til østlandet og feirer med svigers, så er det ribbe og Medister det går i overalt jo:O

Ribbe eller pinnekjøtt på julaften og kalkun på nyttårsaften.

Pinnekjøtt på julaften. Men i løpet av juledagene spiser vi oss gjennom tradisjonene i den utvidede familien: Ribbe og medister, juletorsk, hjortestek, sild... Og kalkun på nyttårsaften er en tradisjon vi tok opp da jeg var tenåring.

Jeg er oppvokst med kalkun! :) samboer og familien hans pleier å ha ribbe, pølse og medisterkaker. Så blir spennende å se hva vi velger når vi skal begynne å feire hjemme, krysser fingrene for kalkun ;)

Ribbe og pinnekjøtt, samt medisterpølser og medisterkaker ved siden av :)

Til dessert MÅ jeg ha riskrem :D Ble SÅ skuffet ett år vi var til svigers og fikk is :P

Har vokst opp med at vi varierer mellom kalkun, pinnekjøtt og ribbe. Men stort sett kalkun. Jeg er ikke såå glad i ribba da. Men npr jeg flytta til østlandet og feirer med svigers, så er det ribbe og Medister det går i overalt jo:O

Ja jeg vet det :) heldigvis så har vi hatt kalkun siden før jeg ble født, men alle så rart på meg når jeg sa hva jeg hadde på julaften. For da skulle man jo ha ribbe med tilbehør.
Bodde en tid på vestlandet og der var det pinnekjøtt, eneste skuffelsen var at det var så skrekkelig utvanna.

Ribbe og medisterkaker, julepølse, poteter, grønnsaker, surkål, svor og en deilig brun saus :)
Riskrem til dessert, med mandel ;)

Hos mamma er det ribbe på julaften, mens vi spiser pinnekjøtt når vi er hjemme hos oss. Kalkun eller pinnekjøtt på nyttårsaften :)

Det varierer hvem vi er hos. Hele svigerfamilien har kalkun, mamma har juletorsk og mine søsken har ribbe, medisterkaker og julepølse.. :)

Ja jeg vet det :) heldigvis så har vi hatt kalkun siden før jeg ble født, men alle så rart på meg når jeg sa hva jeg hadde på julaften. For da skulle man jo ha ribbe med tilbehør.
Bodde en tid på vestlandet og der var det pinnekjøtt, eneste skuffelsen var at det var så skrekkelig utvanna.
Ja, jeg tør ikke servere noe annet enn ribbe når jeg skal ha julemiddag, for å si det sånn!:)

Ja, jeg tør ikke servere noe annet enn ribbe når jeg skal ha julemiddag, for å si det sånn!:)

Jeg ber ikke om noe annet når jeg feirer jul hos svigerfam, derfor synes jeg at når de kommer til oss så får de ete det vi har som tradisjon. Men det er ikke alle enige i, synes ikke dette er rett jeg.
Så jeg har satt foten ned og sagt at her er det kalkun, aksepter det eller lavær å komme.

Dere som skal spise pinnekjøtt og tenker å amme, pumper dere dere først da? Svigermor har lovet meg pinnekjøttfest før babyen kommer for at ikke julemiddagen skal gå så hardt ut over mini med magesmerter...
Blir ribbe hos sviges på julaften iår. Selv er jeg vokst opp med både ribbe og pinnekjøtt ++++ på julaften og kalkun på nyttårsaften :p

Jeg ber ikke om noe annet når jeg feirer jul hos svigerfam, derfor synes jeg at når de kommer til oss så får de ete det vi har som tradisjon. Men det er ikke alle enige i, synes ikke dette er rett jeg.
Så jeg har satt foten ned og sagt at her er det kalkun, aksepter det eller lavær å komme.
Veldig enig med deg!!

Back
Topp