Ellemelle92
Forelsket i forumet
Wææ hørtes ikke fristende ut herGrønne epler, yoghurt, rugsprø
Edit: Gifflar med kanel funker også
rart hvor forskjellig det kan være. Eneste grønne epler kunne jeg tenke meg å prøveFollow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Wææ hørtes ikke fristende ut herGrønne epler, yoghurt, rugsprø
Edit: Gifflar med kanel funker også
rart hvor forskjellig det kan være. Eneste grønne epler kunne jeg tenke meg å prøveÅå lakris ja! Det spiste jeg litt forrige svangerskap. Bare type en drops nå og da liksom. Takk for tipsGrønne epler, skrellede gulrøtter, french fries, div med lakrissmak (tyrkisk pepper, mentos lakris, lakris is...) og vann med isbiter og sitron/lime-skiver![]()
Ikke rart jeg er saltsyk da nei. Spiser potetgull hver dag nå da. Men ennå ikke hatt skikkelig ille kvalme sånn som sist med oppkast osv.Nytter ikke å tenke på næringsinnhold når man er kvalm dessverre. Jeg klarte bare å få i meg snacks og godteri i starten. Pass på å få i deg nok væske (drikk gjerne kaloririk drikke), og masse salt!
Kvalmen forsterkes hvis saltverdiene i blodet blir for lave.
Kjipt når det er sånn. Blir jo sånn at en bare må spise det som ikke kommer opp igjen/ikke gjør det verre. Og det er ofte sånn kjedelig mat som knekkebrød med smakløst pålegg. En blir så fort lei av sånt.. Ifa husker jeg hjalp sist med meg faktisk ogsåDessverre hjelper så og si ingenting for meg nå... Å spise IFA har hjulpet littegrann faktisk, så tar et par i blant når det et verst. Ellers hjelper verken vann eller mat. Har kjøpt inn knekkebrød, skinke, ost og agurk for det er det eneste som ikke gjør meg veldig kvalm etterpå.![]()
Haha ja må nyte det når en kan!Knekkebrød med smør, grønt eple, smoothie og masse kaldt vann er hva jeg har fått i meg de siste dagene! Igår fikk jeg litt matlyst å heiv i meg alt jeg kunne og nøyt![]()

Er vel bare i store mengder er det ikke? Syns å huske det fra forrige svangerskap men har ikke googla det siden.Ser enkelte svarer IFA, tyrkisk pepper og annen lakris. Trodde ikke man skulle spise lakris som gravid? Har nemlig craving på tyrkisk pepper selv, men ikke turt å spist siden jeg trodde lakris var fyfy?
Huff ja det er så kjedelig! Kjenner jeg gleder meg til andre trimester nå, hadde håpet jeg slapp denne kvalmen. Men så heldig var ikke jeg! Skal jobbe i morgen og, med frityrmat og burgeros... Gruuuuer meg!Kjipt når det er sånn. Blir jo sånn at en bare må spise det som ikke kommer opp igjen/ikke gjør det verre. Og det er ofte sånn kjedelig mat som knekkebrød med smakløst pålegg. En blir så fort lei av sånt.. Ifa husker jeg hjalp sist med meg faktisk også![]()
Ja det er interessant, lurer på hvorfor akkurat det hjelper.
Den siste uka har jeg gradvist følt meg dårligere og dårligere. Kjenner meg så sinnsykt oppblåst og har halsbrann og brystbrann hele tiden. Er verst på natta og dette fører til at jeg ikke får sove ordentlig. Kjenner meg helt utslitt som igjen får meg til å bli enda kvalmere. Håper formen er bedre i morgen når jeg skal på jobb igjen. Noen andre som er plaget med halsbrann, oppblåsthet, o.l.

Hos meg er så og si det eneste jeg klarer å spise lyse knekkebrød med litt majones, Gräddost og noen skiver agurk. For noen uker siden spiste jeg en god del yoghurt, men nå bare klarer jeg ikke tanken på detDen siste uka har jeg gradvist følt meg dårligere og dårligere. Kjenner meg så sinnsykt oppblåst og har halsbrann og brystbrann hele tiden. Er verst på natta og dette fører til at jeg ikke får sove ordentlig. Kjenner meg helt utslitt som igjen får meg til å bli enda kvalmere. Håper formen er bedre i morgen når jeg skal på jobb igjen. Noen andre som er plaget med halsbrann, oppblåsthet, o.l.
![]()
Må kanskje prøve å spise litt mer mat som er rikt på salt. French fries hørtes egentlig ikke så dumt ut![]()
Fant dette: https://www.apotek1.no/graviditet/halsbrann-i-svangerskapetJeg er plaget av halsbrann! Prøver å ikke ligge flatt på sofaen på kveldstid, da blir det mye verre. Har også hørt om at det er visse matvarer man bør holde seg unna for å unngå halsbrann, men har ikke gjort noe research på det, så usikker hvilke matvarer det er snakk om
Har du funnet noen tips som hjelper mot halsbrannen?![]()
Kunne godt tenkt meg å spise knekkebrød med appelsin marmelade, men er type 1 diabetiker og får bestandig store svingninger i blodsukkeret som ikke er bra. Så foreløpig blir nok Gräddost stående på menyen for min del Det er det som fungerer best for meg, var det samme forrige gangIkke prøvd, skal testes![]()
Ååånei huff, det hørtes ikke lett ut. Jeg jobber i barnehage og må takle bæsjebleier, slev og matpakker med alt mulig mat oppi. Ser for meg det blir vanskelig hvertfall de verste dageneHuff ja det er så kjedelig! Kjenner jeg gleder meg til andre trimester nå, hadde håpet jeg slapp denne kvalmen. Men så heldig var ikke jeg! Skal jobbe i morgen og, med frityrmat og burgeros... Gruuuuer meg!Ja det er interessant, lurer på hvorfor akkurat det hjelper.
![]()

Takk for gode tips jeg også spiser i litt mindre mengder og heller oftere. Det hjelperJeg spiser akkurat det jeg vil ha når jeg vil ha det. Og spiser litt mindre enn vanlig, men ofte, hver tredje time max.
Knekkebrød med gulost, pitabrød med Krispy salat og ost og skinke, lyst brød med kremost og skinke fungerer. I tillegg til rett i koppen supper, nudler eller potetmos rett i koppen (salt).
Det hørtes ikke godt ut med halsbrann oppi det hele. Jeg var plaget med det siste trimester på forrige, da tok jeg flytende gavison. Men tror aldri jeg hadde klart det mens jeg var kvalm for det er ikke noe godt!Hos meg er så og si det eneste jeg klarer å spise lyse knekkebrød med litt majones, Gräddost og noen skiver agurk. For noen uker siden spiste jeg en god del yoghurt, men nå bare klarer jeg ikke tanken på detDen siste uka har jeg gradvist følt meg dårligere og dårligere. Kjenner meg så sinnsykt oppblåst og har halsbrann og brystbrann hele tiden. Er verst på natta og dette fører til at jeg ikke får sove ordentlig. Kjenner meg helt utslitt som igjen får meg til å bli enda kvalmere. Håper formen er bedre i morgen når jeg skal på jobb igjen. Noen andre som er plaget med halsbrann, oppblåsthet, o.l.
![]()
Må kanskje prøve å spise litt mer mat som er rikt på salt. French fries hørtes egentlig ikke så dumt ut![]()
Og forresten kom jeg på - lag milkshake av is, oboy og melk - det funka ganske bra mot halsbrann hos meg forrige svangerskap. Satt lenge og nøt det. Og lagde den litt tykk så det kjølte skikkelig ned i halsen liksom.Hos meg er så og si det eneste jeg klarer å spise lyse knekkebrød med litt majones, Gräddost og noen skiver agurk. For noen uker siden spiste jeg en god del yoghurt, men nå bare klarer jeg ikke tanken på detDen siste uka har jeg gradvist følt meg dårligere og dårligere. Kjenner meg så sinnsykt oppblåst og har halsbrann og brystbrann hele tiden. Er verst på natta og dette fører til at jeg ikke får sove ordentlig. Kjenner meg helt utslitt som igjen får meg til å bli enda kvalmere. Håper formen er bedre i morgen når jeg skal på jobb igjen. Noen andre som er plaget med halsbrann, oppblåsthet, o.l.
![]()