Hva spiser dere når dere er kvalm?

Ellemelle92

Forelsket i forumet
Hva spiser dere når dere er kvalm og matlysten er dårlig? Jeg kjenner jeg har sånn behov for salt mat. Og siden spekemat er uaktuelt så sliter jeg med å finne gode ting å spise til lunsj/kveldsmat. Til frokost går det kun knekkebrød ned.
I dag og i går kjøpte jeg pizzabaguett på butikken, men kan ikke akkurat leve på sånt.
Ellers hjelpe iskaldt vann mot kvalmen syns jeg, så det passer jeg alltid på å ha i kjøleskapet.
Hva spiser dere når dere er kvalm?
 
Tortilla med snøfrisk, salat og paprika får jeg som regel i meg. Brød og knekkebrød kan jeg bare glemme.. Spiser også en del eple kuttet i tynne tynne skiver.,
 
Nesten ingenting. Brekker meg når jeg putter ting i munn.. :lurking:
 
Grønne epler :)
 
Vannmelon, saftis, enkelte typer potetgull, sjokolademelk og Cola med sukker. Ikke det sunneste, men hvis kvalmen er såpass at man ikke får i seg noe, så er det bedre enn ingenting:)
 
Grønne epler, yoghurt, rugsprø

Edit: Gifflar med kanel funker også
 
Last edited:
Grønne epler, skrellede gulrøtter, french fries, div med lakrissmak (tyrkisk pepper, mentos lakris, lakris is...) og vann med isbiter og sitron/lime-skiver :happy:
 
Grønne epler, skrellede gulrøtter, french fries, div med lakrissmak (tyrkisk pepper, mentos lakris, lakris is...) og vann med isbiter og sitron/lime-skiver :happy:

Åh, french fries fristet noe voldsomt nå!
 
Jeg har skikkelig dårlig kosthold pga kvalme dessverre. Mye verre enn vanlig dessverre. Tar multivitamin og omega 3 da Snakket med jordmor om det og hun sa at lille bølla får i seg det hen skal uansett, så det viktigste var jeg fikk i meg noe næring :)
 
Nytter ikke å tenke på næringsinnhold når man er kvalm dessverre. Jeg klarte bare å få i meg snacks og godteri i starten. Pass på å få i deg nok væske (drikk gjerne kaloririk drikke), og masse salt!

Kvalmen forsterkes hvis saltverdiene i blodet blir for lave.
 
Dessverre hjelper så og si ingenting for meg nå... Å spise IFA har hjulpet littegrann faktisk, så tar et par i blant når det et verst. Ellers hjelper verken vann eller mat. Har kjøpt inn knekkebrød, skinke, ost og agurk for det er det eneste som ikke gjør meg veldig kvalm etterpå. :happy:
 
Ser enkelte svarer IFA, tyrkisk pepper og annen lakris. Trodde ikke man skulle spise lakris som gravid? Har nemlig craving på tyrkisk pepper selv, men ikke turt å spist siden jeg trodde lakris var fyfy?
 
Ser enkelte svarer IFA, tyrkisk pepper og annen lakris. Trodde ikke man skulle spise lakris som gravid? Har nemlig craving på tyrkisk pepper selv, men ikke turt å spist siden jeg trodde lakris var fyfy?

Du spiser vel ikke over 500 gram om dagen ? ;)
At du spiser litt tyrkisk pepper av til er ikke farlig.
Kos deg med den du.
 
Back
Topp