Hva slags seng?

Ana90

Blir kjent med forumet
Jeg har så vidt begynt å se litt på senger, og det er visst litt å velge i mellom.. Har dere noen tanker/tips om seng? Lønner det seg med typ Stokke sin babyseng som kan utvides senere?:happy:
 
Tenker å finne en sprinkelseng som gis bort på Finn, og kjøpe ny madrass. Kanskje male den hvis jeg finner det for godt. :)
 
Tviler på Stokke sin lønner seg, den er veldig dyr :hilarious:
Men den er så søt, så skjønner godt om dere vil ha den :p Har lyst på selv, men ser for meg at sprinkelseng ender opp med å nesten ikke bli brukt, da er det litt dumt å ha en dyr seng bare stående :rolleyes:
 
Jeg kjøpte stokkesengen brukt for 1500kr med utvidelsesdel til forrige baby. Den var genial som babyseng da den har hjul (som kan låses). Hadde baby vedsiden av sengen vår i begynnelsen og trillet han inn i walk inn closet når han lagte mye sovelyder:hilarious: (samsov ikke) vi satt på utvidelsessettet når han var 3 mnd og det hadde han til han var rett over 2,5 år :) nå har han juniorseng fra ikea.
 
Tenker å finne en sprinkelseng som gis bort på Finn, og kjøpe ny madrass. Kanskje male den hvis jeg finner det for godt. :)
Det gjorde vi til første :) Har den på loftet, klar til å tas ned til tredjemann. Men skal kjøpe ny madrass nå også. Den var trehvit, men vi malte den med allergivennlig maling i god tid før babyen kom.
 
Det gjorde vi til første :) Har den på loftet, klar til å tas ned til tredjemann. Men skal kjøpe ny madrass nå også. Den var trehvit, men vi malte den med allergivennlig maling i god tid før babyen kom.
Finn flommer jo over av gratis og billige sprinkelsenger fra ikea, like greit å spare tiden og pengene! :)
 
Tviler på Stokke sin lønner seg, den er veldig dyr :hilarious:
Men den er så søt, så skjønner godt om dere vil ha den :p Har lyst på selv, men ser for meg at sprinkelseng ender opp med å nesten ikke bli brukt, da er det litt dumt å ha en dyr seng bare stående :rolleyes:
Det er faktisk en god ide! Den er jo dyr, men det funker helt fint å kjøpe selve sprinkelsengen på Finn også kjøpe ny madrass bare :happy:
 
Det er faktisk en god ide! Den er jo dyr, men det funker helt fint å kjøpe selve sprinkelsengen på Finn også kjøpe ny madrass bare :happy:
Var inne og sjekket pris på ny madrass til Stokke sleepi, og bare madrassen koster jo 1000 kr! :wideyed:

Men sengen er kjempefin, og den er helt sikkert å finne rimeligere på Finn. :)
 
Skal ha sprinkelsenger fra IKEA som skal brukes som bedside crib. Juniorseng er unødvendig egentlig. Jentene mine har gått fra sprinkelsenger til kura ikea seng som er 200x90. Da er det plass til mor eller far også om behovet oppstår :)
 
Jeg tenker å kjøpe Sundvik eller Gulliver fra Ikea på finn, så ny madrass bare. De to modellene kan justeres høyt og lavt i tillegg til at den ene siden kan tas og dermed brukes litt lengre :)
 
Jeg dro å så på den troll sengen barnas hus har på tilbud til 699kr i dag. Men falt selvfølgelig for en annen modell til 2500kr. Den var rett og slett så mye penere. Får se om vi kjøper på IKEA i stede eller går for denne. Egentlig en ting jeg ikke har sett for meg å bruke så mye penger på:hilarious:
 
Vi har denne fra førstemann. Praktisk med to ulike høyder, og at den ene siden kan tas av ved laveste høyde. Førstemann på tre år ligger fortsatt i denne, så lang brukstid :D

Så godt å høre! Er akkurat derfoe vi valgte den senga! Prisen på 999 er jo ikke gærn i utganspunktet, men fordelt på 3 år er det jo hvert fall ikke noe å si noe på:D
 
Hadde kjøpt på finn nå om jeg skulle hatt ny. Men prinsen her arver. Men kjøper alltid ny madrass til ny baby:)

Det er faktisk ikke noe jeg tenker på da jeg har samsovet med dem alle til 6 mnds alder. På dagtid har de sovet i vogna;)
 
Av erfaring så vet jeg at jeg ikke har behov for en dyr seng. Jeg fikk en gratis på finn.no, og så kjøper jeg ny madrass. Dyne har jeg ubrukt fra minstemann, han lå aldri i senga si.
 
Her ble faktisk sengen brukt minimalt. Vi samsov lenge pga amming. Dagtid sov han ì vognen på tur eller i nestet :rolleyes: så eg ville ikke anbefalt å kjøpe en seng til 2500 og opp:rolleyes:
 
Jeg har falt veldig for Stuva sprinkelseng fra Ikea. Kjøpte den brukt på Finn til 300,- og den var helt fin uten merker. Den kan justeres i to høyder slik at man slipper å lene seg helt ned og når barnet blir eldre kan man fjerne den ene siden slik at det blir en «ordentlig» seng. Hørt om flere som har fjernet siden og festet den til sengen slik at det ble en bedside seng også. Kjekt med litt oppbevaring i to skuffer under sengen også!:) Mange venninner som er fornøyd med denne, så slipper man kjøpe så mange ulike vugger og senger.
 
Som flere sier: IKEA og Finn er jo genialt. Jeg er så heldig å få bruke sengen både jeg og alle i familien har brukt :Heartred
 
Dere som har erfaring med å kjøpe brukt seng. Er det ikke veldig ofte bitemerker bortover hele siden? Ser for meg at fleste barn biter på kanten når de er gamle nok til å stå i sengen?:hilarious: Noen er kanskje mindre brukt pga samsoving men frister ikke så veldig å kjøpe en seng Med ferdig bitemerker
 
Back
Topp