Hva slags prevensjon er riktig for deg?

  • Trådstarter Moderator Linda
  • Opprettet
Ingen! Prøvd mange forskjellige p-piller og spiral, ikke vært fornøyd med noen av delene. Planen er å gå tilbake til temping etter svangerskapet. Og å prøve å overtale mannen til sterilisering når vi er ferdige med barn :p
 
Det er veldig effektivt!

Absolutt. Egentlig så steriliserte mannen seg da vi ventet minstemann. Så var jo egentlig pretty safe. Men nå er mannen blitt til eksen, så da er det sølibat.
 
Før vi skulle få barn brukte jeg p-pillen og var super fornøyd med det.
Etter vi fikk barn ble jeg et troll og fikk blødningsforstyrrelse at hormon-prevensjon.
Når vil fikk siste men så tok jeg likegodt å steriliserte meg i forbindelse med keisersnittet.
Passer meg utmerket :)
 
Ingenting her heller.
 
ingen, passer på eggløsning :)

Glemte oss av en gang i april pga oppussing og flytting, og.. vel det var de nene gangen det XD
Blir kanskje å sterilisere meg, skal ikke ha noen flere enn den ene, men redd sexlysten endrer seg om man gjør noe lsikt
 
Ingen foreløpig, men skal prøve meg på hormonspiral snart.
 
Har blitt gravid med både p-piller og hormonspiral så her er det en kombo av piller + kondom :)
Etter sistemann nå kommer mannen kutte strengen så da trenger vi ikke prevensjon :)
 
Ikke funnet noen enda. Men til høsten skal alt testes ut. Gravid med nr 3 nå og var ikke helt meningen. Så fra fødsel til prevensjon som fungerer så blir det sølibat her.
 
Sølibat funker fint... Jeg reagerer så kraftig på hormonprevansjon at jeg får ikke lov av legen å bruke det lenger, Og siden jeg er alene og uten noen å ha sex med så har jeg heller ikke bruk for prevensjon. Men om det skulle dukket opp en mann i livet mitt så får det bli kondom frem til jeg får satt inn kobberspiral.
 
Har brukt minipille, p-piller, p-stav og p-sprøyte, alle har funket helt supert inkl den magiske bivirkningen av å miste mensen! det har vært digg!
 
Hormonspiral :gen053

Jeg kan ikke bruke noe annet enn det eller en type minipille og foretrekker virkelig å slippe og tenke på noe som helst :)
 
Tåler ingen hormonpreperater og kondom er uaktuelt :p
Så etter dette svangerskapet så blir det kobberspiral
 
Her har jeg prøvd
Cerazette
P-sprøyte
P-stav
Hormonspiral
P-ring

Skulle ikke gå på annet enn cerazette av piller pga ørstrogenet. Hadde nok prøvd andre piller hadde jeg fått lov av legen den gang.

Med både cerazette, p-stav og sprøyte fungerte det fint de første mnd, før jeg fikk masse mensen med bare noen dagers pause, som varte i flere uker/mnd.

Hormonspiralen prøvde jeg før jeg ble gravid, den måtte jeg fjerne pga uutholdelige smerter i livmoren. Fikk i etterkant informasjon om at selv om man kan bruke spiral uten å ha født er det fortsatt mange som har for liten livmor til at de slipper unna smerter. Good to know haha....

P-ring gikk jeg bare på noen uker før vi fant ut vi skulle prøve å bli gravide. Aldri før vært mer fornøyd med prevensjonsmiddel! Merket ikke at den var der, ingen blødning og slipper å huske på annet enn å skifte hver 3.uke.
 
P-ring. Ble bare syklustull på pilla, ringen fungerer bra. Prøvde hormonspiral etter fødsel, men hadde mensen i 3 mnd sammenhengende etter innsett, og deretter blødning i 21 dager, 1 uke opphold øg så ny blødning, så det var ikke noe for meg! Skal sies at den hadde veldig god preventiv effekt da, siden ingen av oss orker tanken på å kjøre brannbil....
 
Kobberspiral her. Håper til tider å bli gravid til tross for spiralen, siden jeg ikke føler meg ferdig mens samboer har fått nok :dummy::dummy1:
 
Hornonspiralen har fungert bra. Men kun brukt den med en sterilisert samboer, så vet ikke om den virka...Men den er fin når man ikke vil ha mensen. Jeg bruker prevensjon først og fremst for å slippe mensen.

Så regner med at det blir spiral etter fødsel igjen .

P-sprøyte har også fungert kjempe fint og bedre enn spiral igjen. Slapp mensen fra første sprøyta, ikke noe stikking i livmora som jeg fikk av spiralen ,men ikke noe prevensjon å anbefale over lengere tid med tanke på bivirkninger.
 
Back
Topp