Hva slags prevensjon er riktig for deg?

  • Trådstarter Moderator Linda
  • Opprettet
M

Moderator Linda

Guest
«- Utvalget av prevensjonsmidler er så bra, at det finnes et alternativ til alle, sier gynekolog Tone Lunde. Men hvilken type passer best når i livet? Vi gir deg oversikten».

Les hele artikkelen her

Kva slags prevensjon foretrekker du? :)
 
Sølibat
 
Har ikke prøvd noe særlig. Skal aldri ha p stav igjen, og kvier meg for å sette inn spiral. Så det blir vel pilla igjen da..
 
Trenger tydeligvis ikke prevensjon :meh:
 
Hormonspiral. Hatt den i snart 5 år. Så må vel starte å tenke på å bytte den ut gitt :p Hadde den før nr 2 også i 4 år. Veldig fornøyd med den jeg altså. :) Passer meg ypperlig og jeg har hatt null tull hvertfall :)
 
Jeg har gått uten noen form for prevensjon i ca seks år så jeg føler jeg har ramlet litt av den karusellen.
Nå er mannen steril så jeg vil ikke trenge det, men om jeg skulle prøvd noe så kanskje plaster.. :)
 
Jeg har tenkt å prøve hormonspiral for første gang. Håper det fungerer greit. Jeg har fortsatt lyst på flere barn, men mannen min vil ikke, så vi får se hva som skjer :)
 
At mannen sterilisere seg ;)
 
Ikke spiral :p

Syns all prevensjon blir kluss...
 
Ingen :facepalm: er gravid nå, med nr 4, er 37 år og håper å slippe å bruke prevensjon noen gang igjen... Da må det isåfall kanskje bli hormonspiral... Ppille blir jeg deprimert av :grumpy:
 
Jeg brukte p-piller før. Det er ikke noe for meg. Null sexlyst og blir muggen i humøret :sour: Jeg kviet meg veldig for å sette inn hormonspiral, men tok sjansen. 6 mnd senere er jeg veldig fornøyd. Merker ikke mye til den, annet enn at jeg ikke har hatt noen blødninger siden jeg fikk dem. Alt i alt veldig fornøyd. ;)
 
P piller var alltid greie for meg.
Brukte minipiller da jeg ammet eldste men det endte i mensen x2 i måneden.

Per nå bruker jeg ingenting, så det går i kondom nå for tiden.
Når minste på 1 år er ferdig å amme blir det p piller igjen, om vi ikke bestemmer oss for en nr 3 innen den tid.
 
Ingen :)
Evt. at mannen klipper strengene etterhvert ;)
 
Mannen sterilisert seg for litt siden, veldig greit :) Jeg har gått på pilla i mange år, men har blitt mer og mer sensitiv for hormonpreparater etter hvert.
 
Back
Topp