Hva skal du ha til middag i dag?

Etter å ha lest her trur eg det må bli pasta carbonara her i morgon:joyful:
Har aldri laga det sjølv heime. Bruker de Toro eller lager de fra botn av? :rolleyes:
Jeg liker best når den er veldig enkel og syns den jeg lager selv er aller best :hilarious: Trenger bacon, baconterninger, matfløte, parmesan og pasta. Deler bacon i tre deler, steker og legger til side (for å ha ekstra bacon på toppen :rolleyes:). Så steker jeg baconterninger i panna og tilsetter matfløte. Lar det småputre et par-tre minutter og tar det oppå pastaen sammen med ekstra bacon, parmesan og pepper :p

Etter å ha lest her trur eg det må bli pasta carbonara her i morgon:joyful:
Har aldri laga det sjølv heime. Bruker de Toro eller lager de fra botn av? :rolleyes:
Lager en veldig enkel variant fra bunn, steker bacoet og heller matfløte i stekepannen over baconet og lar det tykne med litt salt og pepper i. Veldig enkel men veldig god!

Jeg liker best når den er veldig enkel og syns den jeg lager selv er aller best :hilarious: Trenger bacon, baconterninger, matfløte, parmesan og pasta. Deler bacon i tre deler, steker og legger til side (for å ha ekstra bacon på toppen :rolleyes:). Så steker jeg baconterninger i panna og tilsetter matfløte. Lar det småputre et par-tre minutter og tar det oppå pastaen sammen med ekstra bacon, parmesan og pepper :p
Ja, her bruker vi kjøttdeig og erter også. Og hvitløk selvfølgelig.

Dere er flinke som planlegger middager om dagen. Jeg eier ikke matlyst, så strever såå med å finne noe som frister. Orker ikke noe som har sterk lukt og er krydret og frister lite med sauser og dill. Jeg elsker egentlig fisk, men det er ingenting som frister. Bare salat som jeg digger byr meg imot. I morgen skal jeg teste ovnspannekake til kidsa siden ene ville lage det.

Idag skal vi på middag til svigers, kyllingfilet surret i bacon med pasta og ostesaus :joyful: Deilig!

Sambuaren min var å handla inn til pasta carbonara i dag. Han fekk beskjed om å kjøpa rikelig med bacon:p
Kom heim med to pakkar bacon, der den eine hadde vakuumslepp og ikkje kan brukast. I tillegg hadde han kjøpt parmesan til intet mindre enn 715 kr/kg og betalte 114 kr for ein liten bit:bored: vart litt oppgitt kan du sei:facepalm:

Sambuaren min var å handla inn til pasta carbonara i dag. Han fekk beskjed om å kjøpa rikelig med bacon:p
Kom heim med to pakkar bacon, der den eine hadde vakuumslepp og ikkje kan brukast. I tillegg hadde han kjøpt parmesan til intet mindre enn 715 kr/kg og betalte 114 kr for ein liten bit:bored: vart litt oppgitt kan du sei:facepalm:
Så kjedelig at dere ikke får brukt den ene pakka! Og ja, det er dyrt :hilarious: Vi pleier normalt å kjøpe sånn ferdigrevet og den er ganske billig. Men den kan vi jo ikke kjøpe nå. Så når jeg sa han måtte kjøpe fast parmesan, så sa han: skjønner du vil blakke meg bare på osten, ja :hilarious:

Så kjedelig at dere ikke får brukt den ene pakka! Og ja, det er dyrt :hilarious: Vi pleier normalt å kjøpe sånn ferdigrevet og den er ganske billig. Men den kan vi jo ikke kjøpe nå. Så når jeg sa han måtte kjøpe fast parmesan, så sa han: skjønner du vil blakke meg bare på osten, ja :hilarious:
Det er dyrt, men ser det finnes billigare:wacky:

Så ein kan eg den faste, men ikkje revet? :wideyed:
Eg søkte opp i går om eg kunne spise parmesan, så eg har selvfølgelig drøymt om Listeria i natt:hilarious:

Vedlegg

• 20210114_131334.jpg
    20210114_131334.jpg
    20,5 KB · Visninger: 15
Det er dyrt, men ser det finnes billigare:wacky:

Så ein kan eg den faste, men ikkje revet? :wideyed:
Eg søkte opp i går om eg kunne spise parmesan, så eg har selvfølgelig drøymt om Listeria i natt:hilarious:
Jeg forstod det sånn utifra helsenorge iallfall, at de faste er trygge. Har googla masse jeg også, men konkludert med at parmesan må være trygt :joyful:

Vedlegg

• AC3CD668-4930-45F7-A775-DEAF5AD83CC2.png
    AC3CD668-4930-45F7-A775-DEAF5AD83CC2.png
    83,8 KB · Visninger: 6
I dag blir det hjemmelaget pizza til håndball-VM :D mannen lager bunn og saus, mitt bidrag blir å holde sofaen varm og kanskje raspe litt ost :hilarious:

Ekte parmesan er jo snadder! Og så vidt jeg har skjønt kan man spise det som gravid:)

Mannen lager i dag (den ene retten han kan:hilarious:)!:Heartpink Pasta med avokadopesto! Supergodt!:happy119
Og litt koselig, siden dette var den første middagen han lagde til meg.
Vi ferier positiv test i det stille i dag:shy::joyful:

Ekte parmesan er jo snadder! Og så vidt jeg har skjønt kan man spise det som gravid:)
Veit ikkje om parmesan heilt var osten for meg. Fy for ei tåsfislukt:hilarious:
Maten gjekk ned, men var så sulten så kunne spist omtrent kva som helst:D

Veit ikkje om parmesan heilt var osten for meg. Fy for ei tåsfislukt:hilarious:
Maten gjekk ned, men var så sulten så kunne spist omtrent kva som helst:D
Uff! Jeg liker parmesan på carbonara, men synes ikke det lukter så godt - å nå er det ekkelt :hilarious: men helt klart den ekte som en rasper selv...

Back
Topp