Hva skal du ha til middag i dag?

Kanskje ikke akkurat direkte middagsrelatert, men til dere som ikke drikker kaffe (jeg holder meg helt unna), unner dere dere cola zero en gang i blant? Jeg har foreløpig ikke gjort det, men det frister ift. kvalmen/den ugne følelsen i kroppen jeg sitter med. :shifty:

Jeg drakk en boks med rød cola i går. Drikker ikke koffein i svangerskapet, men det er fordi jeg synes det smaker vondt nå. Den boksen var imidlertid aldeles nydelig og berget kvalmen en god time. Så det var verdt det!

Kanskje ikke akkurat direkte middagsrelatert, men til dere som ikke drikker kaffe (jeg holder meg helt unna), unner dere dere cola zero en gang i blant? Jeg har foreløpig ikke gjort det, men det frister ift. kvalmen/den ugne følelsen i kroppen jeg sitter med. :shifty:
Jepp! Alt med måte tenker jeg:happy: Nå har jeg drukket en halv kopp kaffe om morgenen frem til nå (men takler ikke lukt/smak nå så dropper fordi jeg ikke koser meg med det lenger). Jeg er sånn hysterisk som får noia av tanken på å spise eller drikke noe som kan skade mini i magen, men når fhi sier at litt koffein går fint så må jeg velge å stole på det. Ta deg er glass cola zero hvis det frister når du er kvalm! Men tenk fornuftige mengder/hyppighet :)

Jeg spiste pølser i forrige svangerskap, så tror det er greit altså. Men leste på HelseNorge igår, og der står det:

Det anbefales alle å være forsiktige med rødt kjøtt, og særlig bearbeidede kjøttprodukter (som pølse- og farseprodukter), og ikke spise mer enn maksimalt 500 gram per uke.

Så da tenker jeg at alle brødmåltider med kalkunpølse ikke går....

Ja, sånn ja. Jeg husker jeg kjøpte burger på bensinstasjonen en natt jeg hadde vært "på byen" (var gravid, så var sjåfør) forrige svangerskap, og når jeg hadde tatt et par biter av burgeren så jeg at den var rå inni :dead: Litt krise der ja..... Gikk heldigvis fint!

Man må spise sunt, men jeg tror ikke det er sunt å bare droppe sukker fullstendig heller. Jeg vet hvordan kroppen min reagerer på fullstending sukker-stopp (får abstinenser på samme måte som med kaffe), så jeg tenker heller alt med måte. For meg er det helt ok med junk en gang i blant tenker jeg :D
Dette med 500g kjøtt og farseprodukter per uke er ikke en anbefaling til gravide, men til alle.
Så om man er gravid eller ikke har ikke noe å si med tanke på denne anbefalingen fra Helse Norge

Her ble det pasta carbonara :) her inne var det så mye fiskemiddager, så fikk kjæresten til å bestemme isteden :hilarious:

Pølse/makaronigrateng med div grønnsaker.
Begynner å bli litt slunkent budsjett nå før lønn :cat:

Dette med 500g kjøtt og farseprodukter per uke er ikke en anbefaling til gravide, men til alle.
Så om man er gravid eller ikke har ikke noe å si med tanke på denne anbefalingen fra Helse Norge

Åja, litt misvisende når de skriver det på en side om mat til gravide syns jeg :wacky: men greit å vite at falukorv ikke bør spises til alle brødmåltider 3 mnd i strekk uansett gravid eller ei :wacky:

Åja, litt misvisende når de skriver det på en side om mat til gravide syns jeg :wacky: men greit å vite at falukorv ikke bør spises til alle brødmåltider 3 mnd i strekk uansett gravid eller ei :wacky:
Er nok noe i hakkebakkeskogen sangen om «den som spiser pølse mat og kjøttmat hele dagen..» :hilarious:

Vedlegg

• BCBB8628-E3D3-467D-85CC-A90BC8732E89.png
    BCBB8628-E3D3-467D-85CC-A90BC8732E89.png
    51,4 KB · Visninger: 5
Her ble det fiskegrateng til middag idag. Minsten på snart to spiste nesten en halv familiepakke alene :wacky:

Her har vi valgt å ha matkasse noen uker, ingen av oss som har overskudd til å planlegge middager :P

Ble Toro fiskegrateng her. Kveldsvakt, så måtte ha noe kjapt som kan varmes i mikro:thumright

Idag blir det carbonara, og den har jeg gledet meg til i flere dager! Passer min variable matlyst veldig bra!

Idag ble det restemiddag; storebror og jeg spiser kylling kebab i pitabrød med tzatziki og pommes frites, lillesøster spiser fiskegrateng og pommes frites, og gubben er på jobb.

Her ble det pasta carbonara :) her inne var det så mye fiskemiddager, så fikk kjæresten til å bestemme isteden :hilarious:
Idag blir det carbonara, og den har jeg gledet meg til i flere dager! Passer min variable matlyst veldig bra!
Etter å ha lest her trur eg det må bli pasta carbonara her i morgon:joyful:
Har aldri laga det sjølv heime. Bruker de Toro eller lager de fra botn av? :rolleyes:

Back
Topp