Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Det høres kjent ut. Min samboer liker heller ingen navnVi venter enda på å få vite kjønn. Med førstemann klarte vi ikke å bestemme noe før han var ute. Mannen likte ingen navn
Han har selv sagt han skal være mindre vanskelig denne gang
Enda vanskeligere når vi og må finne 2 navn
Så da har vi puttet det litt på vent
Man har faktisk så lenge som 6 mnd https://www.skatteetaten.no/person/...s inn senest,tillegg kan barnet ha mellomnavn.Vi blir ikke enige. Vi har skrevet hver vår liste og har INGEN like navn, og jeg kunne ALDRI I LIVET tenkt meg å bruke noen av mannen min sine forslag (de er helt grusomme!). Vi har ingen slektsnavn som kan brukes. Vi kommer ikke til å få flere egne barn, så vi kan ikke avtale at jeg får bestemme denne gangen og han en annen. Hvor lang tid har man etter fødsel før man får "purring" fra myndighetene om å gi barnet navn?
Kan dere ikke bli enig etter fødsel?Vi blir ikke enige. Vi har skrevet hver vår liste og har INGEN like navn, og jeg kunne ALDRI I LIVET tenkt meg å bruke noen av mannen min sine forslag (de er helt grusomme!). Vi har ingen slektsnavn som kan brukes. Vi kommer ikke til å få flere egne barn, så vi kan ikke avtale at jeg får bestemme denne gangen og han en annen. Hvor lang tid har man etter fødsel før man får "purring" fra myndighetene om å gi barnet navn?
Fint navn, som ikke er så vanlig nå til dags!Her blir det Dagny vi er heldigvis veldig enig på navnet begge to
Vilje skal hun heteHei! Har dere bestemt dere for navn? Vi venter en gutt, men er ikke i nærheten av å bestemme oss. Jeg liker Ulrik, men samboer er ikke enig.
Grim, men siden det er veldig 50/50 om folk reagerer med glede eller motvilje på det navnet vurderer vi å kalle han Torgrim sånn offisielt, og ha Grim som kjælenavn/kallenavn. Vi synes Grim er kjempefint, men foreldrene mine synes det er forferdelig «det betyr jo stygg!»Hei! Har dere bestemt dere for navn? Vi venter en gutt, men er ikke i nærheten av å bestemme oss. Jeg liker Ulrik, men samboer er ikke enig.
Nå skal jeg ikke si hverken det ene eller det andre, men jeg hadde nok tenkt litt på hva man forbinder med ordet/navnet, iallefall når det ikke er et typisk navn. Diare er et utenlandsk navn, men ikke spesielt «fint» på norsk. Så jeg hadde nok tenkt på mulige fremtidige konsekvenser ved å velge veldig spesielle navn. Hvis jeg var dere så hadde jeg absolutt gått for Torgrim (eller noe annet lignende), og ikke bare Grim.. Når det er sagt er det mange navn jeg ikke liker når jeg hører dem, men alt blir jo fint etterhvert, man vokser jo på seg navn.Grim, men siden det er veldig 50/50 om folk reagerer med glede eller motvilje på det navnet vurderer vi å kalle han Torgrim sånn offisielt, og ha Grim som kjælenavn/kallenavn. Vi synes Grim er kjempefint, men foreldrene mine synes det er forferdelig «det betyr jo stygg!»
Digger Grim, jeg!Grim, men siden det er veldig 50/50 om folk reagerer med glede eller motvilje på det navnet vurderer vi å kalle han Torgrim sånn offisielt, og ha Grim som kjælenavn/kallenavn. Vi synes Grim er kjempefint, men foreldrene mine synes det er forferdelig «det betyr jo stygg!»