Hva skal barnet hete?

Her er jeg redd vi ikke blir enige :hilarious: Jeg har 4-5 på lista jeg liker, men far har "bestemt seg" for et annet som jeg ikke liker noe særlig. Han virker helt urokkelig, så jeg er faktisk litt usikker på hvordan jeg skal klare å lirke han bort fra det, hehe.
 
Vi venter enda på å få vite kjønn. Med førstemann klarte vi ikke å bestemme noe før han var ute. Mannen likte ingen navn :banghead:
Han har selv sagt han skal være mindre vanskelig denne gang :hilarious:
Enda vanskeligere når vi og må finne 2 navn:dummy1::dummy1:
Så da har vi puttet det litt på vent :p
 
Ikke bestemt oss enda, men lyst å få det gjort slik at storesøster på 2,5 får et navn å forholde seg til.
Favorittene til nå er Oscar, Alfred, Theodor, Alvin:)
 
Vi venter enda på å få vite kjønn. Med førstemann klarte vi ikke å bestemme noe før han var ute. Mannen likte ingen navn :banghead:
Han har selv sagt han skal være mindre vanskelig denne gang :hilarious:
Enda vanskeligere når vi og må finne 2 navn:dummy1::dummy1:
Så da har vi puttet det litt på vent :p
Det høres kjent ut. Min samboer liker heller ingen navn
 
Jeg har en liste med navn, mens mannen ikke har et eneste forslag :p Blir nok så vi snakker mer om navn etter ultralyd. Er vanskelig med navn denne gangen synes jeg, for det skal jo passe med navnene til de tre søsknene også. Jentenavn jeg liker er bl.a.: Ellie, Vilma, Johanna, Amelia. Guttenavn jeg liker: Elliot, Samuel, Matheus, Benjamin.
 
Her har vi endelig bestemt oss for Louise Aurora :Heartpink
Andre navn vi vurderte var:
-Olivia
-Lycke
-Adele
-Emma
-Lily
Og kombinasjoner av alle disse:happy:

Var ikke lett å bli enige denne gangen:shy: Vi har alt en gutt som heter Lucas og en jente som heter Leah Natalie, og synes Louise Aurora passer fint inn i rekkefølgen:Heartred
 
Har funnet to navn vi begge mener kan være på listen. I min familie (engelsk side) har vi tradisjon med dobbelt navn og alle våre 3 gutter har også fått dobbeltnavn (som meg, mine søsken, mor, mormor og oppover i slekta). Så da må vi bli enige om 2 hele navn, akkurat som det ikke var nok å bli enige om 1 navn :p
 
Vi blir ikke enige. :arghh: Vi har skrevet hver vår liste og har INGEN like navn, og jeg kunne ALDRI I LIVET tenkt meg å bruke noen av mannen min sine forslag (de er helt grusomme!). Vi har ingen slektsnavn som kan brukes. Vi kommer ikke til å få flere egne barn, så vi kan ikke avtale at jeg får bestemme denne gangen og han en annen. Hvor lang tid har man etter fødsel før man får "purring" fra myndighetene om å gi barnet navn?
 
Vi blir ikke enige. :arghh: Vi har skrevet hver vår liste og har INGEN like navn, og jeg kunne ALDRI I LIVET tenkt meg å bruke noen av mannen min sine forslag (de er helt grusomme!). Vi har ingen slektsnavn som kan brukes. Vi kommer ikke til å få flere egne barn, så vi kan ikke avtale at jeg får bestemme denne gangen og han en annen. Hvor lang tid har man etter fødsel før man får "purring" fra myndighetene om å gi barnet navn?
Man har faktisk så lenge som 6 mnd https://www.skatteetaten.no/person/...s inn senest,tillegg kan barnet ha mellomnavn.
 
Vi blir ikke enige. :arghh: Vi har skrevet hver vår liste og har INGEN like navn, og jeg kunne ALDRI I LIVET tenkt meg å bruke noen av mannen min sine forslag (de er helt grusomme!). Vi har ingen slektsnavn som kan brukes. Vi kommer ikke til å få flere egne barn, så vi kan ikke avtale at jeg får bestemme denne gangen og han en annen. Hvor lang tid har man etter fødsel før man får "purring" fra myndighetene om å gi barnet navn?
Kan dere ikke bli enig etter fødsel?
Vi hadde en liste med navn til førstemann og hovedsakelig en favoritt som vi begge trodde ville bli navnet til ungen. Når ungen kom ut så var det første vi sa til hverandre at det navnet ikke passet.. Etter noen timer så var det som om navnet bare falt ned i hodet på meg, jeg foreslo det og fikk nøling til svar fordi han hadde nok med å være i den nye situasjonen. Dagen etterpå så var han enig i navnevalget etter å ha vendt seg til navnet.

Eller som et vennepar gjorde, de la 2 navn hver i en hatt og trakk hvilket navn ungen skulle få fordi de ikke ble enige.
 
Hei! Har dere bestemt dere for navn? Vi venter en gutt, men er ikke i nærheten av å bestemme oss. Jeg liker Ulrik, men samboer er ikke enig.
Grim, men siden det er veldig 50/50 om folk reagerer med glede eller motvilje på det navnet vurderer vi å kalle han Torgrim sånn offisielt, og ha Grim som kjælenavn/kallenavn. Vi synes Grim er kjempefint, men foreldrene mine synes det er forferdelig «det betyr jo stygg!»
 
Grim, men siden det er veldig 50/50 om folk reagerer med glede eller motvilje på det navnet vurderer vi å kalle han Torgrim sånn offisielt, og ha Grim som kjælenavn/kallenavn. Vi synes Grim er kjempefint, men foreldrene mine synes det er forferdelig «det betyr jo stygg!»
Nå skal jeg ikke si hverken det ene eller det andre, men jeg hadde nok tenkt litt på hva man forbinder med ordet/navnet, iallefall når det ikke er et typisk navn. Diare er et utenlandsk navn, men ikke spesielt «fint» på norsk. Så jeg hadde nok tenkt på mulige fremtidige konsekvenser ved å velge veldig spesielle navn. Hvis jeg var dere så hadde jeg absolutt gått for Torgrim (eller noe annet lignende), og ikke bare Grim.. Når det er sagt er det mange navn jeg ikke liker når jeg hører dem, men alt blir jo fint etterhvert, man vokser jo på seg navn.
 
Grim, men siden det er veldig 50/50 om folk reagerer med glede eller motvilje på det navnet vurderer vi å kalle han Torgrim sånn offisielt, og ha Grim som kjælenavn/kallenavn. Vi synes Grim er kjempefint, men foreldrene mine synes det er forferdelig «det betyr jo stygg!»
Digger Grim, jeg!
 
Back
Topp