Hva skal babyen sove i på stua?

linegj

Glad i forumet
Sommerfuglene 2017
Vet ikke om det er vanlig ha å egen soveplass på stua, men vi har to etasjer så derfor tenker jeg at det blir greit å ha en plass i nærheten til å begynne med.

Babyen kommer nok til å ligge mye på oss, og vedsiden av oss i sofaen med babynest, men jeg har det for meg at det kan være nyttig å ha et trygt sted der barnet kan ligge alene uten fare for kjæledyr som forstyrer eller at det er mulig å rulle ned etterhvert..

Hva tenker dere? Er det nødvendig med vogge, seng eller lignende i stua?
 
Vi har en vugge vi kommer til å ha stående i stua, men av erfaring så blir den lite brukt....har bare hatt babyer som skulle sove på en. Men er samtidig fint å ha muligheten...
 
Vi har en vugge vi kommer til å ha stående i stua, men av erfaring så blir den lite brukt....har bare hatt babyer som skulle sove på en. Men er samtidig fint å ha muligheten...

Ser for meg at det fort kan bli utfallet.. Spørs om det ikke er så nødvendig likevel... :D
 
Vi har en vugge vi kommer til å ha stående i stua, men av erfaring så blir den lite brukt....har bare hatt babyer som skulle sove på en. Men er samtidig fint å ha muligheten...

Det samme skjedde her. Fikk lillemor til å godta vogn på dagtid etter hvert, men bare for 30 min i gangen. Ellers sov hun på oss.
 
Vi har en flott vugge fra da sønnen min var baby :)
 
Har Stokke daybed i stua:) den er veldig stabil for di kommende storebrødre:)
 
Her ble vugga flittig brukt, så den er uunnværlig [emoji4]
 
Vugge i stua, Ble brukt mye sist gang også, da jeg var bevisst på at babyen skulle lære seg til å sove selv. Blir nok ikke mindre brukt denne gangen, da vi har en 2 åring som trenger oss:)
 
Det samme skjedde her. Fikk lillemor til å godta vogn på dagtid etter hvert, men bare for 30 min i gangen. Ellers sov hun på oss.

Hvordan klarte du det da?? :p Nei, vogna har ikke det store her heller! Men selv om det var til tider intens når det stod på så savnet jeg det så fort den tiden var over..
 
Vugge i stua,brukte det sist også:)
 
I sofaen, eller det blir vel sikkert på meg den første tiden husker jeg rett :p
Håper hun kan sove i lekegrinda når søsknene er hjemme så hun ikke blir overfalt :)
 
Hvordan klarte du det da?? :p Nei, vogna har ikke det store her heller! Men selv om det var til tider intens når det stod på så savnet jeg det så fort den tiden var over..

Aner ikke ^^ Skulle ha skrevet det ned i tilfelle nestemann er av samme ulla ^^
 
Vet ikke om det er vanlig ha å egen soveplass på stua, men vi har to etasjer så derfor tenker jeg at det blir greit å ha en plass i nærheten til å begynne med.

Babyen kommer nok til å ligge mye på oss, og vedsiden av oss i sofaen med babynest, men jeg har det for meg at det kan være nyttig å ha et trygt sted der barnet kan ligge alene uten fare for kjæledyr som forstyrer eller at det er mulig å rulle ned etterhvert..

Hva tenker dere? Er det nødvendig med vogge, seng eller lignende i stua?
Vi tenker bare babynest. :) Men vi har leilighet over et plan, dersom vi hadde hatt to etasjer ville jeg sikkert hatt lyst på en vugge eller moseskurv i begge etasjene. :) Har dere kjæledyr eller søsken som vil borti, ville jeg hvert fall hatt et sted babyen kan ligge trygt. Lekegrind er jo også fint sånn sett med babynest. Men, en må jo heller ikke ha absolutt alt 110% klart til fødselen (min mening og erfaring etter førstemann). de har senger, babynest og vugge også etter terminen. Selv om det kan være leveringstid. ;) vanskelig! Håper dere finne ut en løsning som passer for dere. :)
 
Tenkte å ta vuggen ned i stuen og ha grindsengen på rommet vårt. Fint å kunne venne babyen til å sove i både dagslys og med litt støy i stuen. Lov å håpe at det skal gå ihvertfall....:hilarious:
 
Har troll bedside crib de første mnd. Hjul på
Den så flytter den fra soverom til stue på dagtid. Ellers blir nok vogna mye brukt.
 
Back
Topp