Hva savner du mest under graviditeten?

Hæ? Kan man ikke spise fetaost?! Det har jeg spist massor av! Det står jo på den at det er pasturisert kumelk, er kanskje "fakefetaost"? Kjøper den lille kartongen fra arla.

Uansett, savner brieost med rødpaprika og pepsimax! Pepsimax fordi det ikke smaker like godt lenger og har ikke funnet noe som kan erstatte det.. Selv om den tine isteen med guava er veldig god :)

Savner å kunne kose meg med et glass rødvin på fredagskvelden. Spekemat kommer like etter.

Hæ? Kan man ikke spise fetaost?! Det har jeg spist massor av! Det står jo på den at det er pasturisert kumelk, er kanskje "fakefetaost"? Kjøper den lille kartongen fra arla.

Uansett, savner brieost med rødpaprika og pepsimax! Pepsimax fordi det ikke smaker like godt lenger og har ikke funnet noe som kan erstatte det.. Selv om den tine isteen med guava er veldig god :)

Det er noe med myke oster, selv med pausturisert melk så kan de utvikle bakterien som er skadelig. Bare Google det så kommer en litt mer profesjonell forklaring ;)

Det er noe med myke oster, selv med pausturisert melk så kan de utvikle bakterien som er skadelig. Bare Google det så kommer en litt mer profesjonell forklaring ;)

Uff da, det var nytt for meg. Men leste dette:

"Også oster som er varmebehandlet godt, for eksempel på pizza, gratenger, i toast, sauser, osv er trygge å spise for gravide. Gjennom varmebehandling over 72 ºC i mer enn 15 sekunder vil nemlig listeriabakterien dø. Du kan derfor fint spise alle ostetyper som du vet har vært varmebehandlet godt. "

Da får jeg ta å legge fetaosten i ovnen og lage ostesmørbrød eller noe :)

Uff da, det var nytt for meg. Men leste dette:

"Også oster som er varmebehandlet godt, for eksempel på pizza, gratenger, i toast, sauser, osv er trygge å spise for gravide. Gjennom varmebehandling over 72 ºC i mer enn 15 sekunder vil nemlig listeriabakterien dø. Du kan derfor fint spise alle ostetyper som du vet har vært varmebehandlet godt. "

Da får jeg ta å legge fetaosten i ovnen og lage ostesmørbrød eller noe :)

Oh yes :)

Joda, de fleste fetaoster er helt trygge å spise!
Men man bør være forsiktig likevel, sies det.. Jeg har spist myyyyye fetaost, hadde ikke klart meg uten!

Last edited:
Salami kan nå også spises :)

Vin!

Ikke så veldig mye. Sist savnet jeg veldig spekemat, men nå går det egentlig greit siden jeg blir kvalm av stort sett alt for tiden :P Men Sushi har jeg sett på et par gange og kan ikke ha :(

savner værken alkohol eller snop (selv om jeg liker både spekemat og annet fy-mat) Gjør meg ingenting..
Jeg savner å kunne løfte ting, orke ting, ikke bli kvalm av å løfte en finger, springe, stresse og leve!
Nå er jeg trøtt og til dels litt deppa og..

Åhh, NAM NAM, nå fikk jeg lyst på mye god vin, deilige oster og masse spekemat- etter å ha lest ale disse svarene!! YUMMY- vi har mye godt å se frem til i sommeren 2014 :nicethread

Savner de vanlige buksene mine og å ikke være øm over magen.
Savner å kunne sove på magen og å ikke ha halsbrann når jeg legger meg.

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Savner salami og fårepølse (tar ingen sjanser). Savner å drikke juice (får sånn halsbrann av det). Nyter graviditeten og ville så absolutt gjort det igjen, men gleder meg til å få kroppen min "tilbake". Drikke og spise det eg vil, gjøre det eg vil uten å måtte tenke meg om ;-)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

vin/cider, spekemat, trenibg(kroppen lar meg ikke:-( ),er litt jeg savner, men er ikke så ille, og er heller ikke lenge igjen til jeg kan ta meg et glass vin og spise litt spekemat:-)

Å sove på magen, gå med normale truser, medisinen min!

Sent from my C6903 using BV Forum mobile app

Back
Topp