Hva savner du mest under graviditeten?

Alt jeg ikke kan spise og drikke! Selv det jeg ikke spiser og drikker til vanlig :P Får vann i munn når jeg går forbi en tom ølboks ute t.o.m! :P Øl var jeg veldig glad i på mine single, yngre dager, å det er noen år siden ;)

Drikk Munkholm, det har jeg fått sansen for :p Har plutselig fått lyst på øl selv og har ikke drukket det noe særlig siden mine single, yngre dager :p Munkholm skal visst ha god næring også sa en venninne :)

Ellers savner jeg rosévinen, musserende vin, brie og slike oster, spekemat og sushi fra Sabi.

Sniker litt..
Salami fra Gilde skal være trygt å spise sier fagfolk, men flere gravide er fortsatt skeptiske til dette, debatten går om det :-P

Fetaost er det ikke noe i veien med å spise så lenge den er pasteurisert.

Sushi er også trygt, men hold deg unna fersk tunfisk. De aller fleste stedene fryser fisken før bruk, og dermed er den helt trygg :-)

Når fet kommer til alkoholfritt øl er det noe som har reddet meg gjennom sommeren, ølhund som jeg er :-P På Meny har de en fantastisk god alkoholfri øl, som er litt dyrere enn Munkholm osv, men såå verdt prisen!
Om en skal gå for de litt billigere variantene, så er Aass Uten og Munkholmen best, med Carlsberg like etter. Men så er det igjen det med smaksløker da, man er jo forskjellige! :-)

Bare et lite tips fra en nattlig sniker :-P

Sent from my LT25i using BV Forum mobile app

Jeg savner spekemat..

Men i dag har jeg spist tapas :) stekte chorizo først i panna og sååå godt det var :) spiste masse god mat, og savnet ikke spekepølsen engang ;)

Skal på spa-tur med jentene i helgen og kommer sikkert til å savne vin, champagne og en røyk. Men håper de har gode Virgin margaritas å by på ;)

Jeg savner spekemat og champagne! To av mine store lidenskaper som jeg nesten ikke kan vente med å nyte igjen til neste vår/sommer!!!

Hva gleder DU deg til å kunne nyte/gjøre igjen når graviditetstiden er forbi?
Samme her, var mye spekemat og champagne før. Neste sommer:)

Skive med svolværpostei, får nesten abstinenser! Ja og skive med masse meierismør og morrpølse, nomnom!

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app

Aldri vært en spekemat spiser så akkurat det tenker jeg ikke over - MEN savner litt et glass rødvin til kos i helgene ja ;)

Savner spekemat og god vin... Og ikke minst kjøtt som ikke er i hjelstekt, dvs roastbeef, medium stekt biff osv.

Blir litt smågal da mannen koser seg med vin, men kan jo ikke nekte han det heller.

Husker forresten forrige svangerskap og tiden etter fødsel, spiste kun morrpølse og annen spekemat da vi kom hjem fra sykehuset. Vin tok det litt lenger tid før jeg nøt.

Å, som jeg savner alleslags gode muggoster!! og spekeskinke!

det blir ostefest når jeg kommer hjem fra føden, for å si det sånn! ;)

Spekemat og vin!!

Man kan spise det meste av sjømat.. Det aller meste er jo varmebehandlet =) Er vel bare tunfisk over en viss kg man skal holde seg unna og et annen eksotisk fisk..

Spiser fisk.. Men ikke krabbe (hele) eller blåskjell.. Jeg elsker alt fra havet så en ordentlig porsjon men marinerte blåskjell feks er savnet :) og litt usikker på shushi, men et er fordi man jo aldri vet 100% om restauranten har gjort aaaaalt som de skal (leser jo så mye om fine restauranter som ikke oppfyller div. Krav)
Men mine savn er heldigvis ikke av de værste :)

Førstegangs mor 26-02-2014 :)

Jeg savner foreløpig ingen ting. Men merker at jeg ikke liker noe særlig om dagen. Slik var det hele forrige graviditet også. Levde stort sett på vannmelon og middag.

Elsker krabbe, men fikk mange krabber levert her om dagen, og synst ikke det var noe særlig godt. Så kommer nok ikke til å savne å kunne spise innmaten der.

Savner å være i fin form så jeg kan jogge:p Håper jeg rekker noen turer før vinteren setter inn.

Spiser fisk.. Men ikke krabbe (hele) eller blåskjell.. Jeg elsker alt fra havet så en ordentlig porsjon men marinerte blåskjell feks er savnet :) og litt usikker på shushi, men et er fordi man jo aldri vet 100% om restauranten har gjort aaaaalt som de skal (leser jo så mye om fine restauranter som ikke oppfyller div. Krav)
Men mine savn er heldigvis ikke av de værste :)

Førstegangs mor 26-02-2014 :)
Ikke blåskjell? Hvorfor? :)
Krabbeklør er jo beeest :P hihi.. Kan spise krabbehuset, så lenge man holder seg til det hvite og laaangt unna paven :) hehe..

Alt rått er jeg skeptisk til :p

Spekemat..oster og rødvin...namme!!

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Rødvin... Og brie og salami som dere andre;) elsker øl men blir så mett for tida!!

Back
Topp