Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: komli87
ORIGINAL: BølleBella
Norsk dyrehold har det ikke SÅ mye bedre, men man trenger vel ikke gjøre det verre?
I den ideelle verden så skulle kuene gått på en grønn eng hele livet og blitt skutt en og en, alene, ute i det fri [;)]
Og havna i kuhimmelen ittepå.

ORIGINAL: Insolita
Altså, på normal måte så blir jo kyr/okser/hester boltet, dvs dem blir boltet i pannen slik at dem blir pang borte (hjernedød) SÅ blir dem blødd ut, å det er MYE mere humant enn halal sine metoder.
Kuene dør jo ikke teoretisk sett av boltingen, men at utblødningen, men dem kjenner ikke noe når dem blir blødd ut.
ORIGINAL: *yummymummy*
la ut linken på nytt. Moderator var visst inne og slettet den.
ORIGINAL: turbo trash
ORIGINAL: *yummymummy*
la ut linken på nytt. Moderator var visst inne og slettet den.
den var slettet fordi den var støtende, nå blir nok tråden slettet
ORIGINAL: *Meya*DET ER FREMDELES BRUTALT OG HÆSELI! Faan vi lever i 2011 kan ikke folk slakte dyr på en mere human og sjappere måte!!!!???? 10 sekunder er faktisk veldig lang tid! Hadde du kunne tenkt deg å bli bli bedøvd og så skjært opp kanskje????? TOSKSKAP!!!! forbannade religioner alltså!!!
Om det er den videoen jeg tror det er, er det kosherslakt... Er det den fra PETA?
Anyhow, i Norge bruker man BEDØVELSE først, og dyret er i svime, men ikke dødt, før man skjærer over halsen.
Når jeg har sett på ekte halalslakt, og slaktet selv, går det fort, ca 10 sekunder, før dyret er dødt.
ORIGINAL: Insolita
ORIGINAL: Smulen
Bolting er mer humant om man absolutt skal slakte...
Ja, enig her....
har vært med på slakt av en god del hester, å det er bang å rett i bakken, dem kjenner overhode ingen verdens ting...
ORIGINAL: et_lite_vesen
Og jeg lurer på:
Hvordan vet man at dyrene ikke kan kjenne noe etter denne boltingen? Har kua sagt det til noen, eller er det blitt forsket på det? Noen som har vært en ku selv? Eller er det bare noe vi forteller oss selv for å få oss til å føle oss bedre?
(Jeg bare spør, for jeg vet virkelig ikke)
ORIGINAL: *Meya*
Nå er det jo, uansett metode da, veldig vanskelig å slakte kyr. Gidder ikke logge inn på youtube, men har sett videoen før, om det er den koshervideoen fra PETA.
ORIGINAL: FridasinmammaHalal og kosher er det samme, men vi har lov å bedøve dyrene, det er ikke godkjent når det gjelder kosher-slakt. Det heter sjekting på norsk, og er i bruk også i dag i Norge.
ORIGINAL: *Meya*
Nå er det jo, uansett metode da, veldig vanskelig å slakte kyr. Gidder ikke logge inn på youtube, men har sett videoen før, om det er den koshervideoen fra PETA.
Det er slaktet på halalvis.. de skjærer kua over halsen mens den lever!!
Noe av det mest groteske jeg vet om faktisk!!
ORIGINAL: zarafinaJa, jeg steinet naboen da de ga ungene mine skinke på skiven, så du ikke det i avisen?
Mitt barn var bedt i en bursdag hvor dem serverte halalkjøtt(noe innbakt og noe pølser)
Jeg ba pent(på forhånd)om at han fikk noe annet for jeg er imot Halal.
Gjett hvem som sto i døra med halal kjøtt i hånda når jeg hentet???
Hadde jeg gitt gutten dems svinepølse når han var i bursdag her hadde dem sikkert steinet meg!!!!!!!!
ORIGINAL: BitzyhogJuliaDet gjør de jo med halal-slakt i Norge også.
jeg synes den norske måten er mest human, dyret dør før den skjønner noe.