hva mener du om Halal slakting? *link til youtube*

ORIGINAL: *Meya*

ORIGINAL: zarafina

Mitt barn var bedt i en bursdag hvor dem serverte halalkjøtt(noe innbakt og noe pølser)
Jeg ba pent(på forhånd)om at han fikk noe annet for jeg er imot Halal.
Gjett hvem som sto i døra med halal kjøtt i hånda når jeg hentet???

Hadde jeg gitt gutten dems svinepølse når han var i bursdag her hadde dem sikkert steinet meg!!!!!!!!
Ja, jeg steinet naboen da de ga ungene mine skinke på skiven, så du ikke det i avisen?

Skjønte du ikke at det var satt veldig på spissen, og det hadde heller ingenting med deg å gjøre, selvom du tror hvert innleg med en negativ vinkling av din religion handler om DEG!
Poenget mitt er at det har med respekt å gjøre!
Jeg er bare så dritt lei av alt som har med Halal, Kosher, Islam, integrering, innvandring osv å gjøre.
Vi bor i norge!!! Hvorfor skal halal i det hele tatt være et tema her!

Mitt barn var bedt i en bursdag hvor dem serverte halalkjøtt(noe innbakt og noe pølser)

Hadde jeg gitt gutten dems svinepølse når han var i bursdag her hadde dem sikkert steinet meg!!!!!!!!
Ja, jeg steinet naboen da de ga ungene mine skinke på skiven, så du ikke det i avisen?

Skjønte du ikke at det var satt veldig på spissen, og det hadde heller ingenting med deg å gjøre, selvom du tror hvert innleg med en negativ vinkling av din religion handler om DEG!
Jeg er bare så dritt lei av alt som har med Halal, Kosher, Islam, integrering, innvandring osv å gjøre.
Fordi det finnes nordmenn som foretrekker det.

Og nei, det tror jeg ikke, men man trenger ikke slenge utav seg sånne barnslige utsagn som det du gjorde, i en diskusjon.

Ja, respekten må gå begge veier!!

Fordi det finnes nordmenn som foretrekker det.

Og nei, det tror jeg ikke, men man trenger ikke slenge utav seg sånne barnslige utsagn som det du gjorde, i en diskusjon.

Syns ikke det var noe mindre barnslig enn svaret ditt.
Du så tydeligvis ikke humoren i det heller

ORIGINAL: Fridasinmamma

Ja, respekten må gå begge veier!!

Du tok poenget mitt! (den siste setningen var ment litt humoristisk)

ORIGINAL: Auliana

Da regner jeg med at flesteparten av de som syns det er så grusomt med en bolt i hjernen, ikke eter noen form for kjøtt, egg eller noe animalsk produkt?

Er det noen som har skrevet at de syntes bolting er så grusomt da? Såvidt jeg kan se reagerer de fleste på måten halal-slakting foregår.

Jeg liker ikke tanken på at dyr dør for å havne på matfatet vårt. Jeg liker ikke å se på maten min at den har hatt en mor, men jeg støtter likevel bolting som avlivingsmetode på dyr som brukes til kjøttproduksjon...

Tror ikke muslimer har humor jeg. Får et inntrykk av det her ihvertfall! 

ORIGINAL: BølleBella

Altså, er vel ikke så rart det kanskje.. Finnes vel strengt talt ikke en religion som blir slengt så mye drit om som Islam?

Jeg er i mot halal, men de som er muslim må få spise det som de vil..
Hvem er jeg til å si at den delen av religionen deres er "feil"? Men jeg trenger ikke å spise det av den grunn..

[8D]

ORIGINAL: S_C

Altså, er vel ikke så rart det kanskje.. Finnes vel strengt talt ikke en religion som blir slengt så mye drit om som Islam?

Jeg er i mot halal, men de som er muslim må få spise det som de vil..
Hvem er jeg til å si at den delen av religionen deres er "feil"? Men jeg trenger ikke å spise det av den grunn..

Er lov å tulle og le fordetom da [:D]

ORIGINAL: Søte frøken

Uff, nå har jeg mest lyst å bli vegetarianer når man never at dyret har hatt en mor[X(] Og da tenker jeg at den har sikkert fått barn[&o] Så sitter jeg der og koser meg gløgg ihjel med biffen min og rødvin....[&:]

Om det er en trøst (om aldri så mager) så blir de fleste dyr slaktet unge og rekker som regel ikke å lage egne avkom...

ORIGINAL: Smulen

Da regner jeg med at flesteparten av de som syns det er så grusomt med en bolt i hjernen, ikke eter noen form for kjøtt, egg eller noe animalsk produkt?

Er det noen som har skrevet at de syntes bolting er så grusomt da? Såvidt jeg kan se reagerer de fleste på måten halal-slakting foregår.

Jeg liker ikke tanken på at dyr dør for å havne på matfatet vårt. Jeg liker ikke å se på maten min at den har hatt en mor, men jeg støtter likevel bolting som avlivingsmetode på dyr som brukes til kjøttproduksjon...

Halal slakting foregår med bolting Norge. Hva er problemet med å spise norsk halal kjøtt da? Man støtter norsk landbruk ved å spise norsk halal kjøtt. Ikke sant?

Nei, halalslaktede dyr i Norge avlives ikke med boltepistol men med strøm som lammer dem før strupen kuttes over...

Nei, humor er for pyser. [:D]

Uff, nå har jeg mest lyst å bli vegetarianer når man never at dyret har hatt en mor[X(] Og da tenker jeg at den har sikkert fått barn[&o] Så sitter jeg der og koser meg gløgg ihjel med biffen min og rødvin....[&:]

Om det er en trøst (om aldri så mager) så blir de fleste dyr slaktet unge og rekker som regel ikke å lage egne avkom...

Strengt tatt så er det ikke dyrene som "lager" avkommet...det er skjer ved insemnering.

Javisst! Enda en frynsegode de ikke får oppleve...[8|]

Strengt tatt så er det ikke dyrene som "lager" avkommet...det er skjer ved insemnering.

Javisst! Enda en frynsegode de ikke får oppleve...[8|]

Vet du hvorfor det er slik?

Hva er du egentlig ute etter?

å spørre "hva synes du om halal-slakting" og vise til denne videoen blir et veldig ledende spørsmål da egentlig. Men skjønner poenget, trådstarter synes nok ikke så mye om halalslakting selv og vil vel at flere skal være imot det også.
Jeg har selv vært vitne til halalslakting hjemme på gården jeg bodde på før. Det virket på langt nær så brutalt som det denne filmen viste. (filmen var j**vlig!)
De som slakta hjemme hos oss la oksen ned på siden, og kuttet det i halsen, det døde veldig raskt. Så tømte de dyret for blod.
Har ikke orket å lese hele tråden her, men jeg regner med mange har et negativt syn på halalslakting etter dette.
Slakting blir jo aldri koselig å se på, uansett metode, men håper bolting, gass eller strøm vil bli påbudt i andre land enn Norge også.

For å spore litt av da: Jeg vet at f.eks kyllinger slaktes ved å henge opp ned for så å bli gitt et støt som skal slå de helt ut, deretter kuttes halsen over. MEN, jeg vet også at de ofte ikke får nettopp dette støtet eller ikke blir bedøvd tilstrekkelig, og de er også helt bevisste når de blir kuttet strupen av. Tenk på det neste gang du kjøper kyllingfileten din i butikken! Det meste som har med kyllingoppdrett er egentlig bare disgusting(vi drev med oppdrett selv), så det er nok ikke BARE halalslakting som gjør at jeg tenker meg om to ganger når jeg handler i butikken.

Hvorfor kan man ikke spise annet kjøtt enn halalkjøtt når man er muslim?

Back
Topp