hva mener du om Halal slakting? *link til youtube*

Fy faen[:'(]

Norsk dyrehold er ikke SÅ mye bedre, men man trenger vel ikke gjøre det verre?

I den ideelle verden så skulle kuene gått på en grønn eng hele livet og blitt skutt en og en, alene, ute i det fri [;)]

ORIGINAL: BølleBella

Norsk dyrehold har det ikke SÅ mye bedre, men man trenger vel ikke gjøre det verre?

I den ideelle verden så skulle kuene gått på en grønn eng hele livet og blitt skutt en og en, alene, ute i det fri [;)]

Og havna i kuhimmelen ittepå.

ORIGINAL: komli87

ORIGINAL: BølleBella

Norsk dyrehold har det ikke SÅ mye bedre, men man trenger vel ikke gjøre det verre?

Og havna i kuhimmelen ittepå.

Jepp. Hehe. Kroppen havner på mcdonalds, sjelen i himmelen 

norske kuer blir satt i en heis og gasset.. er det bedre? er det bedre at deres siste minutter blir stengt inn i ett rom og behandlet som Naziene skulle gjort det i 1943?

ORIGINAL: Insolita

Altså, på normal måte så blir jo kyr/okser/hester boltet, dvs dem blir boltet i pannen slik at dem blir pang borte (hjernedød) SÅ blir dem blødd ut, å det er MYE mere humant enn halal sine metoder.
Kuene dør jo ikke teoretisk sett av boltingen, men at utblødningen, men dem kjenner ikke noe når dem blir blødd ut.

enig med deg. Før dyret blir boltet/skutt i panna står det der og aner fred og ingen fare. Dyr kan være stresset i en slaktesituasjon men da pga avbrudd i daglige rutiner som f.eks det å bli transportert. men det har med transport å gjøre ikke slaktingen.
nå har jeg ikke lest alle innlegg her men trenger ikke det. De som tror eller har blitt overbevist om at halal er humant har blitt lurt!
for noe sludder.
*meya* lever nok i sin egen fantasiverden.

Og dette er ikke noe jeg sier for kun å dømme muslimer. For mitt vedkommende burde ALL religion bli avskaffet. Skulle det eksistere noen gud/guder som ønsker at vi mennesker skal følge deres livsoppskrift og leveregler fra koranen/bibelen/toraen/what ever spiller det ingen rolle ettersom vi mennesker ikke under noen omstendighet har kapasitet/forutsetninger til å forvalte den kunnskapen på en bra måte. Mennesker viser dette så tydelig ved at det begås tusentalls drap pga tro hver eneste dag. Og disse bøkene som da har blitt skrevet for tusenvis av år siden følges uten at det har blitt justert noen verdens ting ettersom verden og vår hjerne har utviklet seg. å følge disse bøkene er det samme som å slette all utvikling og kunnskap fra de siste årtusnene. Skal vi slette all den kunnskap og utvikling som har skjedd og igjen tilbringe vår tid på jorda som en flokk barbarer?

så må jeg jo bare legge til:

jehovas vitner tror at de kommer til å havne i paradis når jorda går under. Det er derfor de flyr rundt fra dør til dør og messer, slik at alle skal innse at de må leve riktig slik at de også havner i dette paradiset som skal være så fantastisk...
i paradis lever alle side om side. Ingen spiser hverandre og lever i enda bedre harmoni enn dyrene i hakkebakkeskogen.
så siden ingen da blir spist av noen.. Hva lever alle av? gress? og inneholder dette paradiset slike uendelige beitemarker? det er ingen som blir syke og dør heller, heller ei ingen som blir drept.. folksomt og uendelig kjedelig kosthold tenker jeg da og lar dem få beholde dette paradiset for seg selv.

har sagt mange ganger før hva jeg synns om det..
mine unger skal som sagt ikke ha halalkjøtt verken i bh eller noe annet sted.
og synns det er latterlig at det skal serveres alle barna i en barnehage.
at di dør så sinnsykt fort er bare b***shit
og hvordan det skjer mange steder i verden er helt kvalmt.
at det er sååååå humant det måten det blir gjort på her i norge er egentlig litt uviktig.
er uansett imot metoden.
skremmende hvor mye sykt rart folk gjør pga religion..

la ut linken på nytt. Moderator var visst inne og slettet den.

ORIGINAL: *yummymummy*

den var slettet fordi den var støtende, nå blir nok tråden slettet

ORIGINAL: turbo trash

ORIGINAL: *yummymummy*

den var slettet fordi den var støtende, nå blir nok tråden slettet

Jeg hadde spesifisert at linken inneholdt sterke scener, at det var en film om halalslakting.
Egentlig trist at noen faktisk velger å se på hva som faktisk er realiteten som støtende.
Og som så støtende, at de ikke vil vite om det.

ORIGINAL: *Meya*

Om det er den videoen jeg tror det er, er det kosherslakt... Er det den fra PETA?

Anyhow, i Norge bruker man BEDØVELSE først, og dyret er i svime, men ikke dødt, før man skjærer over halsen.

Når jeg har sett på ekte halalslakt, og slaktet selv, går det fort, ca 10 sekunder, før dyret er dødt.
DET ER FREMDELES BRUTALT OG HÆSELI! Faan vi lever i 2011 kan ikke folk slakte dyr på en mere human og sjappere måte!!!!???? 10 sekunder er faktisk veldig lang tid! Hadde du kunne tenkt deg å bli bli bedøvd og så skjært opp kanskje????? TOSKSKAP!!!! forbannade religioner alltså!!!

ORIGINAL: Insolita

ORIGINAL: Smulen

Bolting er mer humant om man absolutt skal slakte...

Ja, enig her....

har vært med på slakt av en god del hester, å det er bang å rett i bakken, dem kjenner overhode ingen verdens ting...

har kun vært tilstede da min gamle hest måtte avlives, men det var absolutt en human måte å gjøre det på. Jeg kommer aldri til å støtte den brutaliteten halalslakting er for meg...

ORIGINAL: et_lite_vesen

Og jeg lurer på:
Hvordan vet man at dyrene ikke kan kjenne noe etter denne boltingen? Har kua sagt det til noen, eller er det blitt forsket på det? Noen som har vært en ku selv? Eller er det bare noe vi forteller oss selv for å få oss til å føle oss bedre?

(Jeg bare spør, for jeg vet virkelig ikke)

Det er en realtiv stor bolt som blir skutt rett mot dyrets panne, så det er lite sansynlig at dyret kjenner noe mer etter at hjernen er "blåst istykker"...

Å fyttihelvete!! Aldri mere halal!

Nå er det jo, uansett metode da, veldig vanskelig å slakte kyr. Gidder ikke logge inn på youtube, men har sett videoen før, om det er den koshervideoen fra PETA.

Det er slaktet på halalvis.. de skjærer kua over halsen mens den lever!!

Noe av det mest groteske jeg vet om faktisk!!

ORIGINAL: Fridasinmamma

Nå er det jo, uansett metode da, veldig vanskelig å slakte kyr. Gidder ikke logge inn på youtube, men har sett videoen før, om det er den koshervideoen fra PETA.

Det er slaktet på halalvis.. de skjærer kua over halsen mens den lever!!

Noe av det mest groteske jeg vet om faktisk!!
Halal og kosher er det samme, men vi har lov å bedøve dyrene, det er ikke godkjent når det gjelder kosher-slakt. Det heter sjekting på norsk, og er i bruk også i dag i Norge.

Mitt barn var bedt i en bursdag hvor dem serverte halalkjøtt(noe innbakt og noe pølser)
Jeg ba pent(på forhånd)om at han fikk noe annet for jeg er imot Halal.
Gjett hvem som sto i døra med halal kjøtt i hånda når jeg hentet???

Hadde jeg gitt gutten dems svinepølse når han var i bursdag her hadde dem sikkert steinet meg!!!!!!!!

ORIGINAL: zarafina

Mitt barn var bedt i en bursdag hvor dem serverte halalkjøtt(noe innbakt og noe pølser)
Jeg ba pent(på forhånd)om at han fikk noe annet for jeg er imot Halal.
Gjett hvem som sto i døra med halal kjøtt i hånda når jeg hentet???

Hadde jeg gitt gutten dems svinepølse når han var i bursdag her hadde dem sikkert steinet meg!!!!!!!!
Ja, jeg steinet naboen da de ga ungene mine skinke på skiven, så du ikke det i avisen?

ORIGINAL: BitzyhogJulia

jeg synes den norske måten er mest human, dyret dør før den skjønner noe.
Det gjør de jo med halal-slakt i Norge også.

Eller, de dør ikke, for da kan vi ikke spise det, sånn at hvert dyr får målt hjerneaktiviteten dersom det er tvil om de lever eller ikke.

Back
Topp