Hva MÅ du ha før baby kommer?

Vi også. Hvor gammel er minstemann og hvilken søskenvogn har dere sett på?
Minste er nesten 8mnd:smiley-ashamed004
Jeg har ikke sett på vogn enda, føler det er litt tidlig.
Men må ha en som er lett å reise med, vi liker å reise. Mulig det endrer seg med to små:knegg:

Nå mangler jeg bare bilstol, men det venter jeg med til typ black friday eller noe for å se tilbudene. Så er det jo en jungel av stoler å velge i..!

Begynner å bli bra klar her.
Vogn er bestilt, har vognpose til sommar og vinter + ullfell.
Til vogna treng vi:
- Regntrekk
- Myggnett
- Stellebag og vognkrokar.
Kanskje ein ekstra solskjerm, må sjå kor lang kallasjen er.
Kryssar på å finne dette på Finn.

Klær har vi handla inn alt det nødvendige dei første størrelsane.

Vippestol, babygym, newborn-sete med lekeholder er og i boks.
Stellebord + vugge er bestilt av svigerfar som er hobbysnekrar.

Trenger:
- Tripptrappstol.
- Badebalje
- Diverse stelleutstyr.
- Bæretøy.
- Bilstol.
- BedSide Crib.

Men føler oss veldig klar, sidan ein berre er 13+3.

Åh så herlig at dere har så mye allerede! Jeg kjenner det klør i fingrene etter å begynne, men vil vente litt til :shy: Foreløpig har vi ikke kjøpt noe som helst, MEN jeg spurte ei venninne veldig pent om hun ikke ville lage babynest til meg:Heartred

Åh så herlig at dere har så mye allerede! Jeg kjenner det klør i fingrene etter å begynne, men vil vente litt til :shy: Foreløpig har vi ikke kjøpt noe som helst, MEN jeg spurte ei venninne veldig pent om hun ikke ville lage babynest til meg:Heartred
Hehe!! Med førstemann var eg klar eit par veker før termin.
Denne gongen hadde eg to veker fri, utan noko å gjere på i sommar, jentungen var på ferie, og eg fekk ei mykje større lønning enn kva eg hadde forventa.
Det, og at ein har fått Loppeliten i Bergen, førte til litt vel mykje shopping :smiley-ashamed008
+ At ting som føltes som livsnødvendige, slik som Baby bjorn vippestol hadde eg varsel på Finn, og når den kom til 100kr måtte eg slå til. :laughing002

Ein kompis av oss som får baby i Desember har ikkje kjøpt noko til babyen. Han synes vi er GAL som har sopass mykje klart allereie. Men vi synes kanskje det om han og hoho.

Hehe!! Med førstemann var eg klar eit par veker før termin.
Denne gongen hadde eg to veker fri, utan noko å gjere på i sommar, jentungen var på ferie, og eg fekk ei mykje større lønning enn kva eg hadde forventa.
Det, og at ein har fått Loppeliten i Bergen, førte til litt vel mykje shopping :smiley-ashamed008
+ At ting som føltes som livsnødvendige, slik som Baby bjorn vippestol hadde eg varsel på Finn, og når den kom til 100kr måtte eg slå til. :laughing002

Ein kompis av oss som får baby i Desember har ikkje kjøpt noko til babyen. Han synes vi er GAL som har sopass mykje klart allereie. Men vi synes kanskje det om han og hoho.
Haha så fantastisk! Elsker når man finner sånne kupp!! Jeg skal slå på varsler på Finn på Tripp-trapp stol, ellers føler jeg veldig på at jeg har fryktelig god tid enda :happy: har fremdeles dundyne etter storebror, så den må få seg en vask og tørk, også er jeg ikke helt sikker på hva mer jeg ønsker meg/føler jeg trenger!

Wow! Snakk om å være i rute! Jeg venter i alle fall til etter OTUL med å kjøpe noe som helst, men er planleggingsfreak så må nok ha det meste på plass i god tid.

Er det noen som har en god liste til hva man faktisk trenger til de første månedene? Føler det er så sykt mye greier man kan kjøpe som er kjekt å ha, men som man kanskje kan vente litt med og se an behovet?

Har ikke kjøpt noe som helst enda, og føler også jeg har fryktelig god tid :smiley-ashamed004 Men tenker kanskje å begynne litt etter OTUL ja.

Wow! Snakk om å være i rute! Jeg venter i alle fall til etter OTUL med å kjøpe noe som helst, men er planleggingsfreak så må nok ha det meste på plass i god tid.

Er det noen som har en god liste til hva man faktisk trenger til de første månedene? Føler det er så sykt mye greier man kan kjøpe som er kjekt å ha, men som man kanskje kan vente litt med og se an behovet?

Enig, håper noen kan hjelpe med hva man må ha, hva man bør ha og hva som (bare) er fint å ha.

Har det meste fra forrige gang, men tenker at vi må se etter lekegrind denne gangen siden vi har en 3åring som løper rundt. Og så kommer jeg til å investere i noen flere gode bh-er i ull til trilleturene, og ammeinnlegg i ull. Fikk ikke noe trøbbel med brystbetennelse eller noe sist, men jeg er livredd for å få det :hilarious:

Tenker lekegrind her også, har ellers det meste fra før. Vi bodde i bitteliten leilighet med første, men nå har vi mye større plass, så en lekegrind i stua kan nok være praktisk.

Har det meste, eneste jeg tenker på at eg MÅ ha av utstyr er stellematte og stellebord :)

Har en del fra før etter førstemann, men trenger noen ting:

Babygym (kan kjøpes etter baby kommer)
Brystpumpe (må kjøpe før)
Smokker og tåteflasker
Ny vogn (før baby kommer)
Babynest (helst før baby kommer)
Stokke-stol (har babysete fra før)
Sleepy troll (må på plass før baby kommer, reddet meg med førstemann).

Last edited:
Enig, håper noen kan hjelpe med hva man må ha, hva man bør ha og hva som (bare) er fint å ha.
Det vanskelige er at alle babyer er ulike. Får du en gulpebaby er gulpekluter/flanelsbleier et must. Mange. Uten gulpebaby er det helt unødvendig. Noen babyer har mye kveldsuro og bæretøy er helt uunnværlig, mens andre babyer hyler i bæresele/sjal. Noen MÅ ha bedsidecrib, andre samsover og noen bruker egen seng fra starten.

Bleier.
Tørre kompresser til vask.
Inotyol til såre rumper/pupper.
Et par bodyer og strømpebukser.
Teppe, gjerne to.
Vogn (vi hadde med lammeskinn oppi).
Bilstol
Stellepute.
Ammeinnlegg.

Mer enn det hadde vi strengt tatt ikke trengt de første månedene.

Kvitta meg med det meste etter nr tre .
Kan hende jeg får tilbake noe jeg har solgt /gitt bort til bekjente .

Må ha bilstol, stellebord og vogn . Senga må jeg ikke ha med en fang da vi samsover de første mnd . Men jeg pleier likevel å få istand det meste uansett. Kjøper mye pent brukt :)

Back
Topp