Hva MÅ du ha før baby kommer?

Lil_sol

Forumet er livet
Mailykke <3
Utmarsj 2024
Ja, hva er noe du føler du MÅ ha på plass før baby fødes? Er det ting? Noe du må ha gjort? :happy:

Jeg tenker at jeg MÅ ha bilstol, Purelan, babynest, babysengen og vogn:hilarious: Kanskje jeg har glemt noe?!
 
Et teppe, gulpekluter, babysåpe og en pakke bleier. Har ikke hatt noe klart til de to siste. Det ordner seg likevel…
 
Her har vi nesten alt, men skal kjøpe nye kremer, Multimam brystkompress, Mepilex-plaster (hvis brystvortene begynner å dette av), ammeinnlegg, baby-Paracet og toerbleier. Må vel fort ha noen nye tisselaken til nr. 2 som skal flytte over i storseng også. :hilarious:

Vi klarer oss sikkert uten "ny" bil sånn helt i starten, men selv om gubben har trua, er jeg helt sikker på at vi blir deprimerte hvis vi mister fleksibiliteten parallelt med at vi får et tredje barn. Om en av oss er alene hjemme med alle tre, skal vi kunne kjøre til legevakta sporenstreks. For eksempel.
 
Vi har ingen ting, så her må alt kjøpes. Vi er faktisk uten bil for tiden også, men det var planen å kjøpe etterhvert uansett. Så det er jo bare ekstra gøy nå.

Ellers bor vi i en leilighet med ett soverom. Som jeg kjøpte rett etter vi møttes (da jeg ikke visste om det kom til å bli noe:hilarious:). Har pusset opp hele, og regner med å få litt verdistigning der.. Har drømt om hus helt siden jeg kjøpte leiligheten :hilarious: Så det kan fort skje mye spennende og gøy ganske tett her ser vi. Men ja, mye må fikses.
 
Må ha en bilstol-base til (mini2 får arve babystolen til storesøster, men må få sin egen base siden storesøster bruker basen sin til bilstol nr 2), multimam-kompresser, bleier og noen nye smukker.

Megainnlegg og nettingtruser til meg selv rapper jeg på føden :hilarious: vogn, babynest, nyfødt-krybbe, babyklær, evt flasker, brystpumpe osv har vi fra før :) må også ha en tripptrapp og en sprinkelseng til, men det haster ikke med det aller første. Butikkene er jo åpne etter fødsel også, men husker at det var sinnsjukt vanskelig å huske da jeg var gravid med storesøster:hilarious:
 
Bilstol, vogn, babyseng, bleier, en hau med bodyer og strømpebukser, smekker/gulpeklut, babybath, teppe, ammepute, ammeinnlegg, salver til meg og baby, store bind… tror jeg er bra
 
Forresten så burde vi finne frem denne tråden etter babyene har kommet og spørre - hva av det du trodde du trengte, var absolutt ikke nødvendig, hva trengte du virkelig, og hva manglet på listen… ;)
 
Ammeinnlegg og bleietruser må jeg også ha! Får man kjøpt de svære bleietrusene eller må vi rett og slett låne noen? :hilarious:
 
Og da behøver du ikke bind i tillegg inni der?? Hvor kjøper man de da? :hilarious:
Ingen bind i tillegg nei. De holder på mye. Tåler at du tømmer en full blære. Eneste ulempen er at du må av med buksene når du skal ha på ny. Kjøpes på vanlig Apotek. Ikke alltid de har alle størrelser eller de svarte inne (finnes i vanlig bleiehvit også), men det bestiller de på en to tre.
 
Vi har absolutt ingenting fra før av, så det skal jaggu handles inn litt etter litt de neste 8-9mnd:happy::laughing002:Heartpink
 
MÅ få ryddet kjelleren. Jeg orker ikke mer rot.
 
Hehe, her rydder jeg meg gjennom hele huset. Nå står mitt eget skap for tur.. Øspøs regn i dag, så da får jeg det unna!
Så kjekt! Skulle gjerne begynt nå, men her er formen elendig og jeg håper å få minsta i bhg først, så jeg kan fokusere på ryddingen og ikke på en vilter ettåring. Mannen står i fare for å miste jobben også, så mulig jeg bare må gå hjemme med henne videre.
 
Bleier, bilstol og litt klær. Salver og kremer til den første tiden. Noen gulpekluter er kjekt, og å ha en smokk på lur. Vogn har vi, og seng.
 
Så kjekt! Skulle gjerne begynt nå, men her er formen elendig og jeg håper å få minsta i bhg først, så jeg kan fokusere på ryddingen og ikke på en vilter ettåring. Mannen står i fare for å miste jobben også, så mulig jeg bare må gå hjemme med henne videre.
Ånei- håper det ordner seg med jobben :Heartred
 
Her skal det handles Stokke badebalje støtte til nyfødt. Fikk låne et av ei venninne. Så trenger vi litt klær da lille blir født vinter/vår, og førstemann er sommerbaby :love7 Og om det blir motsatt kjønn av det vi allerede har.. da må vi bytte mye:smiley-ashamed004
 
heldigvis er det ingenting vi må ha før babyen kommer. Vo har to stk i alder 3 år og 18 mnd, av hvert kjønn. Ikke solgt noe etter noen av barna, så heldigvis er ikke nr3 en utgiftspost enda. Men hvis det skulle vært noe, så kanskje flasker :)
 
Back
Topp