Hva lager dere? (hobbytråd)

Arcalae

Elsker forumet
Julimammaer 2016
Er så nysgjerrig på hva folk lager, enten det er juleverksted, strikketøy, hekling, søm, ting til den lille osv. Legg gjerne ut bilder! Jeg kan begynne, må bare ta et bilde :)
 
Her lager jeg julekuler av bretta papirblomster ^_^
18419a05dbb50fc9fa5a7522f092e59d
 
Her blir det juleverksted på barnas nivå :) Vi har laget lyslykter av syltetøyglass. Har i eggehvite og sukker/perlesukker, slik at det dannes en slags frostlignende hinne. Glasset pyntes med klistermerker på utsiden og så knytter vi en hemptråd eller sløyfe rundt åpningen :)
 
Mest baking. Har laget pappmasje julestrømpe med mini da, ene hobbyshowet på disney junior lagde det en dag nemlig.
Skal nok ha meg en strikkerunde etter oul når jeg vet hvilke farge jeg skal ha på garnet. Strikket naturfarget ullteppe til vognen til mini, og begynte på noen blågrønne tepper. Får se om jeg fullfører de.
 
Så gøy å se/høre hva andre gjør!! Jeg strikker kluter som eventuelt kan bli julegaver:)

Har et spisestuebord som er fullt av uorganiserte julepyntlageting, og det er ikke noe greit:( prøvd å sortere litt men får meg ikke til å rydde vekk, og kommer aldri i gang med noe av det heller.

Til baby skal jeg prøve å montere en grønn og lilla selebukse som jeg strikket mtp tuppa på 3 1/2. Det mest kompliserte jeg har prøvd meg på:p har lyst til å strikke en jakke men vi får se.
 
Foreløpig lager jeg bare en SVÆR grop i sofaen:) Men satser på å bake en del før jul.

Bruker å gi bort litt hjemmelaget Konfekt, karameller og drops til venner og familie:)
 
Så mye fint du lager Smurfine88!!!

Jeg strikker aller mest til Trassejenta mi. Akkurat nå holder jeg på å strikke nøstebarn body som skal bli barselgave :) Syr også litt innimellom. Men akkurat nå blir det mest reperasjonsarbeid :rolleyes:
 
Kjempe fin <3
Er det vanskelig å lage? Bruker du en oppskrift? Har veldig lyst til å lage en slik selv :)
Takk:) tar noen timer, måtte prøve to ganger før eg fikk den grei, men har aldri sydd før heller:) kjøpte oppskrift på stoff og stil:)
 
Får ikke lastet opp bilde men strikker barnehage votter til junior. Kobgeblå med hvite lus etter oppskrift fra strikk meir til nøstebarn av Katrine Gregersen :) skal begynne å strikke til den lille når vi vet kjønn :) har i hemmelighet begynt på et lappeteppe i rosa med heklede bestemors ruter fordi jeg tror det er en jente denne gangen :)
 
Strikker ei Djevellue til magefrøet akkurat nå :)
 
Strikker stripete baggygenser, men jeg må gjøre noe med ermene, de blir så smale, så får vel rekke de opp og begynne fra nytt.
 
Back
Topp