Hva lager dere? (hobbytråd)

Endelig ferdig med genseren min, mangler bare å sy sømmen under armene, så skal jeg ta et bilde. Blir en trollungejakke av restegarnet. Også strikker jeg raggsokker til nevøen som fyller et år straks ^_^
 
jeg lager ingenting.. men om det teller for noe så pusser jeg ned en tripp trapp stol som jeg skal male opp igjen :) Det var et litt større prosjekt enn jeg trodde :p
 
jeg lager ingenting.. men om det teller for noe så pusser jeg ned en tripp trapp stol som jeg skal male opp igjen :) Det var et litt større prosjekt enn jeg trodde :p

Huff. Du må ikkje sei d, før æ har 2 sånne stola æ tænkte æ sku fikse tel våren. Men æ trur æ bi å pusse dæm ned, å så får min bedre halvdel ta dæm i garasjen å lakke dæm:)
 
Starta på votter til frøkns i dag, de hun har sitter ikke noe godt på.
 
PicsArt_1453476233976.jpg

Har strikka på slump.
Prøvde den på ei bekjent på 6 mnd, den er alt for liten i åpningen!
Må bare ta opp nederst og felle av på nytt, litt løsere :)
 
Mamma har begynt å strikke "Kronprinsesse Marys kongelige babysvøb" (google det!) til babyen!

Det er det fineste babyteppet jeg noengang har sett. Jeg viste et bilde til mamma, vel vitende om at dette er for avansert for meg. Hun kicka fullstendig på det, og la straks fra seg det strikkeprosjektet hun holdt på med, og satte i gang. Nå klarer hun ikke å legge det fra seg :)

Sånn blir det, utenom at mamma tar seg seg noen kunstneriske friheter, så det blir ikke helt likt:

2986_m.jpg


IMG_2592.JPG
 
Mamma har begynt å strikke "Kronprinsesse Marys kongelige babysvøb" (google det!) til babyen!

Det er det fineste babyteppet jeg noengang har sett. Jeg viste et bilde til mamma, vel vitende om at dette er for avansert for meg. Hun kicka fullstendig på det, og la straks fra seg det strikkeprosjektet hun holdt på med, og satte i gang. Nå klarer hun ikke å legge det fra seg :)

Sånn blir det, utenom at mamma tar seg seg noen kunstneriske friheter, så det blir ikke helt likt:

2986_m.jpg


IMG_2592.JPG

Det strikker jeg også på og var gjort i 8 år. Til denne ungen må jeg få det ferdig!
 
Wow! Skjønner godt at det tar tid :) hos meg tar alle strikketøy tid, dvs jeg begynner på noe nytt før jeg er ferdig. Har sikkert 20 halvferdige prosjekter!

Jeg har en og en halv side igjen, må lete frem oppskriften, mulig jeg skal strikke et par spisser i kveld. Haha..
 
Jeg strikket tre spisser på det kongelige svøpet, oppdaget at det er mer 2 siden enn 1.5...ugh..
 
ImageUploadedByBV Forum1453757666.309980.jpg

Akkurat felt av i halsen på denne :D det e 50-års gave til pappaen min :)
Har igjen å feste tråder å sånt då ;) men no gleder eg meg til å ta fatt på litt babystrikking :D
 
Jeg holder på med seleshorts til min nevø. Han skulle få den til bursdagen (17.jan) men strikkemotivasjonen har vært laber! :-( Nå gjenstår bare montering og festing av tråder, så skal han få den!
 

Vedlegg

  • 1453798209328.jpg
    1453798209328.jpg
    111,8 KB · Visninger: 42
Back
Topp