Hva kommer nå? ❤️ Gravid etter MA/BO

PP1, 2 DPO :smiley-angelic001

Jeg føler meg gravid, er det helt idiotisk å si? :hilarious: Jeg tror jeg er lenger enn 2 dpo, men går ut fra det som står i appen enn så lenge. Det murrer og jobber på og i dag har jeg økt hvit og fin utflod. Det kjennes akkurat slik som sist jeg ble gravid, da kunne jeg også kjenne det nærmest med en gang egget var plantet. Svak svak murring liksom, som jeg ikke kjenner på resten av tiden. Veldig fristet å ta en test allerede i helgen, men det er jo ingen vits i:hilarious: Har gitt meg selv lov å teste på morningen 11 DPO, muligens kvelden før hvis jeg sprekker, for slik gjorde jeg det sist:smiley-angelic006 Samtidig er det skummelt med alt som minner om sist, for da gikk det jo galt…

Plis, pliiiis, lille spire, hvis du er på vei nå, HOLD DEG FAST! Vi skal helt i mål denne gangen!:Heartred:sad015
 
PP 1, 3 DPO

Jeg kjenner det stikker litt når jeg hoster og når jeg nyser. Av og til når jeg er i helt vanlig bevegelse også, så jeg går hele dagen og kjenner på det. Kjenner på håpet. Kjenner på det deilige deilige håpet om at en ny mageboer kan være på vei! :smiley-angelic001
I dag har jeg riktignok kjent på bekymring også fordi murringen har minnet mer om mensmurring enn noe annet, men enn så lenge er murringen der alene. Sist murret det fram til slutten av uke 4, sånn ca da det sluttet å utvikle seg… Fant et gammelt notat fra uken etter jeg fant ut at jeg var gravid. Enda tre-fire uker før vi fant ut at det hadde gått galt. Det var veldig vondt å lese nå, når jeg vet at det gikk galt da…

IMG_9430.jpeg


Så. Jeg tror jeg kommer til å ta første test 8 dpo, det gjorde jeg sist og den var negativ. MEN, håpet hang i likevel fordi murringen var så sterk, og bare to dager etterpå var det strek :Heartred Men så testesyk som jeg er allerede så klarer jeg ikke å holde meg lenger enn det her tror jeg…

Pliiiis, pliiiis la meg få beholde denne spiren om den er der! Og la de neste dagene gå helt sinnsykt fort så jeg slipper å lide mer av uhelbredelig testetrang! :hilarious:
 
PP 1, 4 DPO

Vel, jeg ønsket meg jo smerter…
Da jeg var gravid med sønnen min så hadde jeg veldig vondt nederst i magen. Det aller første symptomet var at det stakk hver gang jeg reiste meg fra kontorstolen på jobb. På et tidspunkt ble det så smertefullt at jeg i panikk ikke klarte å dra på jobb og bare gråt og gråt og fikk endelig komme til legen og han sendte meg rett på sykehuset for å sjekke om det var exu. Men det var det heldigvis ikke! Jeg ble gradert sykemeldt og lærte på et vis å leve med smertene helt til jordmor kalte det kynnere og de kom så mye i løpet av en arbeidsdag (i barnehage) at jeg ikke klarte jobben lenger og var redd for for tidlig fødsel. Jeg ble sykemeldt 100% i mai og fødte en stor og sterk gutt i oktober.

Så da jeg ble gravid igjen i august/september i år og jeg ikke hadde vondt så jublet jeg samtidig som bekymringene startet med en gang. Jeg er jo så vant til at svangerskap skal være smertefullt. Og sist endte jo veldig smertefullt det også… så. Nå når det murrer så mye at det grenser til smertefullt så blir håpet dobbelt så stort, samtidig som bekymringene kommer slik som første gangen. Hva om det er exu denne gangen? Hva om jeg mister denne også? Hvis det er… eller hva om jeg faktisk ikke er gravid men det er en rest som ligger og gjør meg vondt?

Jeg blir gal!! :sad015
Hver morgen og hver kveld er testetrangen helt vanvittig… Halvveis i første ventetid. Fra og med 8 dpo tester jeg nok daglig en stund fremover.

Plis plis pliiis la meg se to streker som øker i styrke slik de skal :smiley-angelic001:Heartred:sad015
 
PP 1, 4 DPO

Natt til 5 DPO, guttungen våkner i hosteanfall og jeg må inn med vannflaske og trøst. Han sovner fort igjen, men jeg gjør ikke det fordi det er så ømt i magen og jeg føler meg oppblåst. Håpet og forventningene stiger og det kan være det som holder meg våken nå. Jeg får ikke sove igjen, selv om klokken er 3:30 og jeg er utslitt. Dette føles også akkurat slik det pleier å bli for meg når jeg er gravid. Men dette er en av de tingene jeg sliter mest med å akseptere, fordi søvn er så viktig. Insomnia ved graviditet er virkelig et stort problem for meg, og tenk at jeg likevel nå ønsker at det er det dette er… sykt…
 
PP1, 6 DPO

Ser at jeg helt glemte å skrive i går, delvis fordi trøttheten tok meg på kvelden. Gårsdagen var en berg-og-dal-bane uten like. Både fordi jeg er delvis alene med sønnen min i helgen, og fordi vi manglet så mye for å få pyntet ferdig til juletiden. Men også fordi jeg plutselig (i søvnig-tåke midt på dagen) følte trang til å ta en test. Som viste positiv.
IMG_9453.jpeg

IMG_9454.jpeg

Det er en myser da, tok flere tester i løpet av dagen, alle får en svak slik skygge. Off… hvorfor gjorde jeg dette da? Har null selvkontroll når jeg har tester i hus. Kanskje jeg må få samboer til å gjemme dem bort :hilarious: Samtidig har jeg veldig lyst å overraske ham litt hvis vi er gravide nå. Tenkte å ta en av de blanke julekulene våre og skrive «Magefølelsen var rett, vi er gravid» eller noe i den duren:smiley-angelic001 Håper håper håper fortsatt! Murringen/magesmerten er der fortsatt, i den grad at hvis strekene ikke blir sterkere neste uke så må det være noe alvorlig galt med kroppen min for denne smerten er ikke lik noe annet jeg har kjent… bortsett fra graviditeten sist liksom.

Off…
Krysser fingrene :smiley-angelic001
 
6 dpo er veldig tidlig! Men jeg ser den skyggen du snakker om! Trenger ikke myse en gang, men er usikker på om det er bare en skygge. Jeg håper virkelig for dere nå!!
 
Last edited:
Håper virkelig at du er gravid igjen!
Men dersom du ikke er det, så må du forsøke å ikke gå rett i kjelleren igjen da. Jeg ser hvor glad du er nå, og jeg kjenner meg så igjen. Jeg har vært igjennom flere SA, én MA og én BO/MA. Har også hatt flere innbilte svangerskap. Og det er helt forferdelig vondt da det går opp for en at en ikke er gravid likevel.
Jeg krysser alt hva jeg har for deg, men lov meg at du også tar vare på deg selv uansett :Heartred
 
PP1, 6 DPO

Ser at jeg helt glemte å skrive i går, delvis fordi trøttheten tok meg på kvelden. Gårsdagen var en berg-og-dal-bane uten like. Både fordi jeg er delvis alene med sønnen min i helgen, og fordi vi manglet så mye for å få pyntet ferdig til juletiden. Men også fordi jeg plutselig (i søvnig-tåke midt på dagen) følte trang til å ta en test. Som viste positiv.
Vis vedlegget 421264
Vis vedlegget 421265
Det er en myser da, tok flere tester i løpet av dagen, alle får en svak slik skygge. Off… hvorfor gjorde jeg dette da? Har null selvkontroll når jeg har tester i hus. Kanskje jeg må få samboer til å gjemme dem bort :hilarious: Samtidig har jeg veldig lyst å overraske ham litt hvis vi er gravide nå. Tenkte å ta en av de blanke julekulene våre og skrive «Magefølelsen var rett, vi er gravid» eller noe i den duren:smiley-angelic001 Håper håper håper fortsatt! Murringen/magesmerten er der fortsatt, i den grad at hvis strekene ikke blir sterkere neste uke så må det være noe alvorlig galt med kroppen min for denne smerten er ikke lik noe annet jeg har kjent… bortsett fra graviditeten sist liksom.

Off…
Krysser fingrene :smiley-angelic001
Den er nok riktig den testen siden du trodde du var lenger enn det appen sa. En så tydelig test 6 dpo er ganske usannsynlig( så du er nok nærmere 8-9 dpo. Jeg husker de testene jeg tok 7-8 dpo var så svake at jeg ikke fikk opp streken på bilde, så det at du får den opp på bilde er jo positivt!!

Jeg vil driste meg til å si gratulerer :Heartred
 
PP1, 6 DPO

Ser at jeg helt glemte å skrive i går, delvis fordi trøttheten tok meg på kvelden. Gårsdagen var en berg-og-dal-bane uten like. Både fordi jeg er delvis alene med sønnen min i helgen, og fordi vi manglet så mye for å få pyntet ferdig til juletiden. Men også fordi jeg plutselig (i søvnig-tåke midt på dagen) følte trang til å ta en test. Som viste positiv.
Vis vedlegget 421264
Vis vedlegget 421265
Det er en myser da, tok flere tester i løpet av dagen, alle får en svak slik skygge. Off… hvorfor gjorde jeg dette da? Har null selvkontroll når jeg har tester i hus. Kanskje jeg må få samboer til å gjemme dem bort :hilarious: Samtidig har jeg veldig lyst å overraske ham litt hvis vi er gravide nå. Tenkte å ta en av de blanke julekulene våre og skrive «Magefølelsen var rett, vi er gravid» eller noe i den duren:smiley-angelic001 Håper håper håper fortsatt! Murringen/magesmerten er der fortsatt, i den grad at hvis strekene ikke blir sterkere neste uke så må det være noe alvorlig galt med kroppen min for denne smerten er ikke lik noe annet jeg har kjent… bortsett fra graviditeten sist liksom.

Off…
Krysser fingrene :smiley-angelic001
Dette er jo mer enn en skygge❤️ jeg tror du er gravid :love017 :Heartpink
 
Håper virkelig at du er gravid igjen!
Men dersom du ikke er det, så må du forsøke å ikke gå rett i kjelleren igjen da. Jeg ser hvor glad du er nå, og jeg kjenner meg så igjen. Jeg har vært igjennom flere SA, én MA og én BO/MA. Har også hatt flere innbilte svangerskap. Og det er helt forferdelig vondt da det går opp for en at en ikke er gravid likevel.
Jeg krysser alt hva jeg har for deg, men lov meg at du også tar vare på deg selv uansett :Heartred
Takk for at du bryr deg sånn :Heartred Det er veldig godt å kjenne på! Ja, jeg er veldig glad nå, det er jeg. Stoler ikke på testene men er 99% sikker på at jeg er gravid, fordi det kjennes sånn ut i magen. Formen er grei, har lite andre symptomer (enda?) så jeg har selvsagt en stemme i bakhodet som minner meg om at det kan være feil. Og jeg jobber virkelig med meg selv for å finne lyspunkt hvis det ikke stemmer. For det første blir jeg veldig fornøyd så lenge jeg får TR i så fall, for det har jeg fortsatt ikke hatt en ordentlig runde av etter Bo, ikke sånn som før liksom. For det andre er det plenty av anledninger til å ta seg en drink eller ti nå i desember, noe jeg faktisk kunne tenkt meg. Så ja, jeg passer litt på. Og jeg har oktoberbarn fra før og tenker at det hadde vært fint med en til, så jeg har ikke like dårlig tid som jeg følte på med mai-spiren:Heartred
 
Den er nok riktig den testen siden du trodde du var lenger enn det appen sa. En så tydelig test 6 dpo er ganske usannsynlig( så du er nok nærmere 8-9 dpo. Jeg husker de testene jeg tok 7-8 dpo var så svake at jeg ikke fikk opp streken på bilde, så det at du får den opp på bilde er jo positivt!!

Jeg vil driste meg til å si gratulerer :Heartred
Åååh, jeg skulle så ønske jeg kunne ta imot den gratulasjonen med åpne armer, men alle testene etterpå har vært hakket svakere, typ myse-skygge, så jeg stoler ikke på denne ene. Jeg tror fortsatt at det er rett, men tørr ikke juble enda:hilarious:
 
PP 1, 6 DPO (kveld)

Jeg har testet flere ganger i dag også, men alle har bare en antydning til skygge. Jeg tror fortsatt at jeg er gravid, og i dag tidlig fikk jeg så vondt nedi magen (typ strekk-vondt midt i hoppelek med guttungen) at jeg måtte sette meg ned og puste litt før det ga seg. Det var jeg mye plaget med første gang jeg gikk gravid, og hadde håpet å slippe unna det neste gang, men akkurat nå tar jeg alle tegnene jeg kan få. Små kviser har også begynt å poppe fram, har jeg allerede skrevet det? Uansett… Dagene og forumstrådene går i surr, jeg føler jeg gjentar meg selv hele tiden. Jeg sliter også veldig med konsentrasjonsproblemer for tiden (ikke at det er noe nytt for meg, men det har bare økt de siste ukene), så jeg må gjøre noen grep:

- Vente med å teste til tirsdag morgen (8 DPO)
- Kun sjekke forumet på disse tidspunktene: Hvis tid på morningen, i lunsjen min på jobb, etter leggetid for guttungen på kveld
- Hvis tirsdagstesten er mer enn bare skygge, kan jeg teste hver dag/annenhver dag. Hvis den er blank, vente til fredag morgen (11 DPO)
- Øve på mindfullness-øvelser i dagene som kommer, øve på å være tilstede der jeg er :Heartred

Lettere sagt enn gjort, men en liste er som regel lettere for meg å følge, forhåpentligvis kan jeg krysse ut alle når uken er omme. Og mens jeg skriver dette så begynner det å prikke i puppene og jeg får lyst å ta en ny test:hilarious: jeg har også vært enormt oppblåst i dag og gått med kjole og går og stryker på magen min i skjul:hilarious::smiley-angelic006

Plis plis la denne uken gå fort, og plis plis la den bringe tydeligere tester!! :smiley-angelic001:Heartred
 
PP 1, 6 DPO (kveld)

Jeg har testet flere ganger i dag også, men alle har bare en antydning til skygge. Jeg tror fortsatt at jeg er gravid, og i dag tidlig fikk jeg så vondt nedi magen (typ strekk-vondt midt i hoppelek med guttungen) at jeg måtte sette meg ned og puste litt før det ga seg. Det var jeg mye plaget med første gang jeg gikk gravid, og hadde håpet å slippe unna det neste gang, men akkurat nå tar jeg alle tegnene jeg kan få. Små kviser har også begynt å poppe fram, har jeg allerede skrevet det? Uansett… Dagene og forumstrådene går i surr, jeg føler jeg gjentar meg selv hele tiden. Jeg sliter også veldig med konsentrasjonsproblemer for tiden (ikke at det er noe nytt for meg, men det har bare økt de siste ukene), så jeg må gjøre noen grep:

- Vente med å teste til tirsdag morgen (8 DPO)
- Kun sjekke forumet på disse tidspunktene: Hvis tid på morningen, i lunsjen min på jobb, etter leggetid for guttungen på kveld
- Hvis tirsdagstesten er mer enn bare skygge, kan jeg teste hver dag/annenhver dag. Hvis den er blank, vente til fredag morgen (11 DPO)
- Øve på mindfullness-øvelser i dagene som kommer, øve på å være tilstede der jeg er :Heartred

Lettere sagt enn gjort, men en liste er som regel lettere for meg å følge, forhåpentligvis kan jeg krysse ut alle når uken er omme. Og mens jeg skriver dette så begynner det å prikke i puppene og jeg får lyst å ta en ny test:hilarious: jeg har også vært enormt oppblåst i dag og gått med kjole og går og stryker på magen min i skjul:hilarious::smiley-angelic006

Plis plis la denne uken gå fort, og plis plis la den bringe tydeligere tester!! :smiley-angelic001:Heartred
Håper sånn for deg nå!!! ❤️❤️❤️
 
Håper sånn for deg nå!!! ❤️❤️❤️
Takk, kjære deg :Heartred Jeg har hatt økende smerter nå i dag, og tenker at hvis de strekene ikke blir sterkere blir det en helt annen telefon til legen etterhvert. Stod i dusjen nå isted og var på nippet til å begynne å gråte fordi det gjorde så vondt. Sist jeg hadde det sånn var jeg tidlig gravid med guttungen, men var likevel lenger på vei enn dette. Har mistanke om at ting har flyttet på seg nedi der, for etter fødselen har jeg vært ekstremt sensitiv nedi det området, kanskje derfor jeg kjenner det så godt nå? Håper uansett at det er svangerskap, selv om det blir dritt å ha enda et smertefullt et…:Heartred
 
Takk, kjære deg :Heartred Jeg har hatt økende smerter nå i dag, og tenker at hvis de strekene ikke blir sterkere blir det en helt annen telefon til legen etterhvert. Stod i dusjen nå isted og var på nippet til å begynne å gråte fordi det gjorde så vondt. Sist jeg hadde det sånn var jeg tidlig gravid med guttungen, men var likevel lenger på vei enn dette. Har mistanke om at ting har flyttet på seg nedi der, for etter fødselen har jeg vært ekstremt sensitiv nedi det området, kanskje derfor jeg kjenner det så godt nå? Håper uansett at det er svangerskap, selv om det blir dritt å ha enda et smertefullt et…:Heartred
Uff, det høres ikke godt ut!! Mye vondt her også, som jeg har hatt i de siste svangerskapene, så kanskje det er vanlig etter å ha vært nylig gravid? Jeg håper ihvertfall det er derfor hos deg og ikke av en annen skummel grunn ❤️ blir spennende å se testen din i morgen! Krysser fingre og tær for at det er svangerskap ☺️❤️
 
PP1, 7 DPO

Fy søren, i dag er jeg skikkelig stolt av meg selv! Ikke bare har jeg latt være å teste, men jeg har heller ikke vært sykelig opptatt av hverken symptomer eller forumet! Hæ?? Går det an? :hilarious:
To tester (en fra babyplan og en fra metode) ligger klare for morgendagen, og ja, jeg innrømmer glatt at jeg blir veldig skuffet om de ikke gir utslag. Da blir neste test først på fredag, og da er det littegranne sent å bestille annen mat til julebordet samme dag. Det kan gå, men det blir sånn akkurat :hilarious: og jeg må avveie om jeg vil at kollegene mine evnt skal få vite det med en gang, jeg tror egentlig det er greit. De fleste vet at vi mistet, så det kommer vel ikke som noen bombe:happy:
Ikke nok med at jeg har latt være å teste og bare sjekket forum når jeg har «hatt lov», men jeg har også klart å være tilstede i de aller fleste situasjoner i dag, både på jobb og hjemme etterpå. Det føltes godt! :Heartred Det føltes akkurat som da jeg gikk gravid begge gangene før, liksom som at jeg så verden på en helt ny måte. Magisk.
Håper jeg beholder den innstillingen uansett hva morgendagens test viser. Herregud, så spent jeg er!!! :smiley-angelic001:smiley-angelic001:smiley-angelic001
Pliiiis pliiis pliiiis gi meg en spire jeg får beholde:Heartred
 
Åååh, jeg skulle så ønske jeg kunne ta imot den gratulasjonen med åpne armer, men alle testene etterpå har vært hakket svakere, typ myse-skygge, så jeg stoler ikke på denne ene. Jeg tror fortsatt at det er rett, men tørr ikke juble enda:hilarious:
Hvis det er til noen trøst så var jeg sikker på at jeg hadde en kjemisk da jeg ble gravid sist fordi testene ikke økte (nå er jeg en sånn som gjerne tester hver gang jeg går på do da :bag: ) men så prøvde jeg et annet merke også så jeg at strekene var tydelige også begynte de å øke.

Skjønner godt du ikke kan håpe helt enda, fallhøyden er litt lenger etter å ha gått igjennom et tap, så skjønner virkelig den! Håper for deg :Heartred
 
Back
Topp