Hva kjøper dere til skolestart

Kengu

Forumet er livet
VIP
For noen er skolen startet allerede, for andre starter den senere men har dere kjøpt inn noe nytt til skolen startet igjen?

Vi har handlet nye klær og sekk, sp må vi ut og handle inn nytt til pennalet og ny matboks/drikkeflaSke

Nye klær er obligatorisk[emoji16]
I år er det første gang min 5 klassing bruker sekken og pennal ett år til, men vi har fylt opp pennalet med nye ting

Vanligvis kjøper vi alltid nye klær og sko til skolestart. I år har jeg rett og slett glemt det i overtidsbobla. :bag:

Har ikke kjøpt noe til eldste enda. Men vurderer en ny bukse.
Han har sekk og pennal.

Yngste som er skolestarter har fått nye bukser matboks, drikkeflaske og pennal. Sekk får de.

Last edited:
Klær, sko, nytt penal.

Vi har vært uheldig med sekkene vi, de har ikke sett ut etter en sesong. Nå ser den like fin ut, så da venter vi til 6. Da trenger de kanskje større?
Min fikk 32 l i 4 klase, den holder akkurat, kjøpt ny 32 l for tenker han ikke kan ha større

Har ei som begynner i andreklasse.Hun har fått nytt pennal (alt innhold nytt inni) ny mappe til papirer, ny matboks og drikkeflaske, og kjøpte nye klær her om dagen. Sekk fikk hun til 1 klasse, får ny sekk i 3.

Eldste har fått to nye pennal og klær har jeg kjøpt sommeren igjennom. Hun har masse nye klær i skapet som ikke er rørt med det fine været vi har hatt. Yngste begynner i 1 klasse så hun har jo alt nytt, klær, sko, pennal og sekk. Drikkeflasker og matbokser har vi mange av kjøper ikke nytt når de vi har duger [emoji4][emoji106]

Har kjøpt sekk, matboks, flaske og klær til seksåringen :) Pennal får de på skolen.

Kjøper det de trenger/ønsker seg, førsteklassingen har fått sekk, pennal, matboks og flaske. Tredjeklassingen har fått drikkeflaske og pennal. Tror vi kjøper ny sekk i morgen også, litt sliten den hun har

Eldste begynner på videregående. Hun har fått ny PC, og litt småtteri, i tillegg til notatbøker.

Nest eldste begynner på ungdomsskole. Har fått ny sekk og pennal.

Gutta begynner i fjerde og sjuende, og har bare fått påfyll til pennalene sine, og nye innesko.

Ser ikke vitsen i å bruke mer penger enn nødvendig.

Første skoleåret starter nå:) har kjøpt sekk, pennalhus og ny matboks for lengst. Flaske hadde hun med i bhg også men Har kjøpt noen nye fordi det er greit å kunne glemme å vaske en dag eller to. Vi Har kjøpt bokbind og noen boksokker. I løpet av sommeren har jeg byttet ut ca halve garderoben og skoene siden hun har vokst. Regntøy og dress kjøpte vi i vår.
Dette blir gøy:)
De kommende årene forventer jeg ikke å skifte ut sekk, pennal og matboks årlig men vi får nå se hva som skjer:p

Eldste fikk ny sekk. Han begynner i femte og fikk sin første nye etter den i første klasse.

Mellomste skal opp i andre og får ikke ny sekk eller penal.

Eldste får et penalhus sånn "pølse" med pokemon på men liker best sånne faste så muligens et sånt også, i får se.

Klær finner de i skapet. Helt og rent og pent, men det trenger ikke være nytt. Mulig eldste får ny bukse da, det tror jeg han trenger.

Noen nye matbokser og hver sin drikkeflaske for jeg vil bytte ut litt av det som er elendig å lukke.

Nye klær er obligatorisk[emoji16]
I år er det første gang min 5 klassing bruker sekken og pennal ett år til, men vi har fylt opp pennalet med nye ting
Ja nye klær er obligatorisk her også hvert år til skolestart.
Ekstra stas med noe nytt

Her bruker barna samme penal og utstyr som i fjor.. fikk nytt rundt påsketider.
Ellers har vi kjøpt en del klær i sommer. Joggesko de fikk i sommer funker bra til skolestart.. om en mnd er det vintersko som gjelder

Ja nye klær er obligatorisk her også hvert år til skolestart.
Ekstra stas med noe nytt
Min eldste kunne ikke brydd seg mindre om nytt. Han liker de klærene han har og tar bare mot nytt om han må. Liker ikke t noe tas bort fordi det er smått eller slitt. Men han liker å kle seg pent første skoledag. Nye klær ville dog trolig vært en nedtur, heller klær han liker.

Mellomste elsker klær, men hun sier selv at jeg ikke må kjøpe klær til henne, hun har for mye. Hun arvet nettopp 4-5 poser av sin halvannet år eldre tante og synes således hun har fått mye nytt. (og hun har virkelig så mye at kommoden sprenges.) for henne har det også en ekstra verdi at det har vært tante sitt. Tante er kul.

Begge har fått ny ytterjakke da. Hans fra butikken. Hennes fra tante. Begge ser like nye ut og oppleves like nye.

Nei trenger ikke noe nytt.

Han har fått nye klær, mulig han trenger noe mer til høsten. Fått nye sko også. Ellers har han jo pennal, sekk, matbokser og drikkeflasker år etter år.

Back
Topp