Hva kjøper dere til skolestart

Min eldste kunne ikke brydd seg mindre om nytt. Han liker de klærene han har og tar bare mot nytt om han må. Liker ikke t noe tas bort fordi det er smått eller slitt. Men han liker å kle seg pent første skoledag. Nye klær ville dog trolig vært en nedtur, heller klær han liker.

Mellomste elsker klær, men hun sier selv at jeg ikke må kjøpe klær til henne, hun har for mye. Hun arvet nettopp 4-5 poser av sin halvannet år eldre tante og synes således hun har fått mye nytt. (og hun har virkelig så mye at kommoden sprenges.) for henne har det også en ekstra verdi at det har vært tante sitt. Tante er kul.

Begge har fått ny ytterjakke da. Hans fra butikken. Hennes fra tante. Begge ser like nye ut og oppleves like nye.
Min får ikke det valget , første skoledag hvert år = nye klær , sånn vil det alltid være :)
Sånn er det i vår familie

Ble ny drikkeflaske.
Må også kjøpe nye gym/innesko og gymtøy.

Ellers så får han det han trenger etter vekst og sesong, så ikke nødvendigvis akkurat til skolestart.

Min får ikke det valget , første skoledag hvert år = nye klær , sånn vil det alltid være :)
Sånn er det i vår familie
Så om de helst ville bruke noe de allerede har og liker godt, så får de ikke lov?

Så om de helst ville bruke noe de allerede har og liker godt, så får de ikke lov?
DT har ikke vært noe problem til nå , er selv med å kjøper det han vil ha første skoledag, noen dager i året bestemmer jeg hva som er fint nok og der er ikke noe problem ;)
Resten av året bestemmer han selv

Nye gymsko, blyanter, viskelær og blyantspisser har hun fått. Blir muligens nye klær...

Eldste begynte i andre klasse nå og trengte ikke så mye nytt. Han måtte ha ny bukse og nye joggesko, og hadde vokst ut av støvlene sine.

Back
Topp