Ja samme virkestoff, heldigvis ikke de største kapslene da, og vet mange får god effekt av dem, men burde merke effekt ganske fort.Jepp. Omeprazol hørtes rett ut. Fikk resept på losec? Og apoteket sa dette var samme.
Hvit resept siden vi ikke har diagnosen enda så jeg føler ikke for å prøve hele utvalget. Ikke før vi har gitt dette noen forsøk i alle fall.
Hun svelger maiskorn som beviselig var større enn kapselen uten problem. 5 stk på første forsøk, et etter et.
Jeg ser for meg tårer og hyl igjen i morgen tidlig likevel.
For jeg tror det låser seg på et vis. Men i moegen er det lørdag og naboen står ikke på døra 8.10 så vi har litt mer ro over oss.
Håper det ikke er så vanskelig imorgen da, her finns det også trekk man kan ha over kapsler og tabletter med smak, antar dere har det samme i Norge om smaken er verst, men lærer hun å svelge de fort så skal de ikke smake noe spesielt. Ganske vant til omeprazol osv siden mannen har hatt problemer selv og prøvd ut det meste av den type syredempende (den gjør slik at det ikke produseres så mye magesyre som er grunnen til at man anbefaler at de taes en stund før frokost)
Håper virkelig det blir bedre snart. At hun plutselig en dag klarer det, så hun opplever mestring og blir motivert og ikke så redd lenger.