Hva kan funke for å øve på å svelge piller?

Jepp. Omeprazol hørtes rett ut. Fikk resept på losec? Og apoteket sa dette var samme.
Hvit resept siden vi ikke har diagnosen enda så jeg føler ikke for å prøve hele utvalget. Ikke før vi har gitt dette noen forsøk i alle fall.

Hun svelger maiskorn som beviselig var større enn kapselen uten problem. 5 stk på første forsøk, et etter et.

Jeg ser for meg tårer og hyl igjen i morgen tidlig likevel.
For jeg tror det låser seg på et vis. Men i moegen er det lørdag og naboen står ikke på døra 8.10 så vi har litt mer ro over oss.
Ja samme virkestoff, heldigvis ikke de største kapslene da, og vet mange får god effekt av dem, men burde merke effekt ganske fort.

Håper det ikke er så vanskelig imorgen da, her finns det også trekk man kan ha over kapsler og tabletter med smak, antar dere har det samme i Norge om smaken er verst, men lærer hun å svelge de fort så skal de ikke smake noe spesielt. Ganske vant til omeprazol osv siden mannen har hatt problemer selv og prøvd ut det meste av den type syredempende (den gjør slik at det ikke produseres så mye magesyre som er grunnen til at man anbefaler at de taes en stund før frokost)

Her er gulltipset som har virket på selv vår 4-åring (ikke snakk om uten!) :
En skje eller teskje yoghurt, legge pillen fremst på den (kommer da bakerst mot svelget), gjerne også evt dekke den med litt yoghurt, og ta skjeen og svelge innholdet. Virket overraskende bra! Og så en kjapp skje til uten pille i rett etterpå for å få svelget nok ned.

Vansklig ja. Men jeg syns det er flott at du spør om tips og du prøver finne den beste måten jenta kan ta medisiner på.
det jeg og liker at du tenker lengre fram hvordan hun skall finne best mulig måte at ta medisiner da det stemmer at du kanskje må ta medisiner mens du er på farten.
Det er ikke alltid lett men har du prøvd med syltetøy eller yoghurt? Må ju le litt den gang jeg tog en skje ned nuttella og la tabletten opp i der og sa til jenta idag vil jeg vær extra snill så dere ska få 1 skje nutella som dere skall kose dere med:p

Her er gulltipset som har virket på selv vår 4-åring (ikke snakk om uten!) :
En skje eller teskje yoghurt, legge pillen fremst på den (kommer da bakerst mot svelget), gjerne også evt dekke den med litt yoghurt, og ta skjeen og svelge innholdet. Virket overraskende bra! Og så en kjapp skje til uten pille i rett etterpå for å få svelget nok ned.

Siden melk absolutt ikke skal benyttes med denne så utgår nok joghurt antar jeg

Ja samme virkestoff, heldigvis ikke de største kapslene da, og vet mange får god effekt av dem, men burde merke effekt ganske fort.

Håper det ikke er så vanskelig imorgen da, her finns det også trekk man kan ha over kapsler og tabletter med smak, antar dere har det samme i Norge om smaken er verst, men lærer hun å svelge de fort så skal de ikke smake noe spesielt. Ganske vant til omeprazol osv siden mannen har hatt problemer selv og prøvd ut det meste av den type syredempende (den gjør slik at det ikke produseres så mye magesyre som er grunnen til at man anbefaler at de taes en stund før frokost)

Ahh, vi har bare fått vite "på morgen", så hun fikk den før frokost men der er ikke mye tid før frokost i hverdagen. Det må bli å ta den på badet før hun kler på seg da, for det er klær, frokost, tannpuss, skole

Tar alltid tabletter/ kapsler med mat i munnen. Samme gjør de store barna med de store omega3 kapslene.

Nope.

Inn med drikke, inn med en smarties, glir rett ned uten problem. Inn med drikke, inn med pille. Nei. Da svelger hun ikke. Redselen slår inn og tårene spretter.

Stakkars. Vi åpner den og hun får det i seg (skal vi løse opp selve kapselen også?) men hun er like redd. For det er jo ikke som om dette er kortvarig.

Åh, så dumt. :sorry: Håper virkelig det blir bedre snart. At hun plutselig en dag klarer det, så hun opplever mestring og blir motivert og ikke så redd lenger.

Ja, ønsker henne mestring heller enn redsel

Back
Topp